10 pont – Így utazom egyedül

utazas vilag

forrás: teleelettel.hu

Szóval itt a nyár, s megint utazunk, legalábbis sokan utaznak. Akár egyedül is. Vagy egyedül inkább nem.
A Miami nyaralásom után kaptam pár érdekes véleményt. „Merész vagy, egyedül félnék”, „Egyedül nem mernék elmenni külföldre”, „Egyedül bekattannék”. Gondolkoztam hát, s összeszedtem pár pontba, én hogyan is merek egyedül utazni. Nem egy nagy dolog ám!

1.Ne félj!
„Mert félnék” – mondták ugye…de mitől kéne félni. Most komolyan, ennyire erővel ne menjen ki senki az utcára sem, mert hát rossz emberek mindenhol laknak. De jók is. Egy magyarországi kis településen is agyonüthetnek akár, ha az van megírva, ha meg nem, akkor minek paráznék rá. Miért stresszelném magam feleslegesen hát.

Főleg, ha olyan helyre utazik valaki, ami alapjában véve is egy turistaparadicsom. Tele van békés nyaralókkal, akik csak kellemesen akarják a pihenésüket eltölteni.
És ismétlem: Jó emberek mindenhol vannak, s szerencsére többségben.

2.Mosolyogj!
Ha már eljut az ember olyan helyre, ami a kívánságlistáján szerepelt, alap, hogy élvezi. Mosolyog, mert Úristen, hát itt vagyok! Mennyire akartam, mennyit gondoltam rá. Igen is, mosolyogni kell, egy pozitív megnyerő kisugárzással lenni. És akaratlanul is, tutira lesz, aki szólni fog az emberhez. Random beszélgetéseket fognak veled emberek lefolytatni.

3.Akarj ismerkedni!
Ha már egyedül vagyunk, nem akarunk ugye némán x napot magunkban eltölteni. „Kényszerből” fakadóan szeretnénk, ha szólnának hozzánk. Ültessük el fejünkben, hogy mi velünk lehet beszélgetni, látszódjon rajtunk egy ismerkedési hajlam. Mondom ezt én, aki felszínes dumákat bárkivel lenyom, de mélyebben baromira kevés emberrel jövök ki azonnal. Nyaralások alatt nem szereztem sose barátokat, nem lettek új Facebook ismerőseim, de napi szinten x random kis beszélgetésem volt. Mert belefér és kell. Szívesen fogadom a leszólításokat!

4.Csak ésszel!
Egyke turistaként azért mindenkinek tanácsolom, hogy ésszel menjen fel-alá egy városban. Pici random felfedezéseket lehet csinálni, de este én tutira sose mentem olyan városrészbe/utcába, ahol nem volt élet. És egyedül a turisztikai látványosságok környékét sem hagytam el igazán.
Minél multikultibb egy város, annál nagyobb a lehetőség, hogy valami nagy gáz (nyomor) esetleg a saját kultúránkkal nem egyező részre is véletlen bukkanhatunk.
Aztán, ha már sétáltam erre-arra, én mindig a főutat/forgalmasabb utat használtam. Nem kicsi mellékutcákban bolyogva sose.

5.Légy nyitott!
Ez talán összefügghet az ’Akarj ismerkedni’ résszel, de itt jobban értem az olyan helyzeteket, ahol pl. valamiért megkérdeznek, segítséget kér valaki stb.
Velem történt, hogy a buszon utazva Miamiban, teljesen véletlen az előttem ülő hölgy hozzám szólt, hogy tudnék-e kölcsönbe adni neki egy tollat. Eskü nem vágtam, s befeszülve már az angolul nem beszélek dumát akartam eljátszani, mikor leesett, hogy csak egy tollat akar. Én meg hogy beparáztam, hogy egy fekete (ránézésre) alsó osztálybeli hozzám szólt. Csak egy űrlap félét töltött ki gyorsan és vissza is adta a tollamat. Ekkor fogadtam meg, hogy nyitottabbnak kéne lennem.

6.Légy pozitív!
Nyaralásaim előtt vázlatosan leírom, hogy milyen jól sült el minden (múlt időben, mert ugye a jövőbe gondolom magam, visszaemlékezve). Pl. Leírtam, hogy a repülőm sikeresen landolt, ide és ide eljutottam, milyen jó időjárást élvezhettem, milyen kedves emberekkel találkoztam, mennyire élveztem mindent. És köszönöm.
Így megerősítve, tudatosan felkészítve éreztem magamat.
Ezért nem volt para a 10 órás repülőút sem. Olyan nyugodt voltam, mert én már szépen mindent levezettem magamban előre.
Pozitívan álltam az utazásomhoz.

7.Adjál és kapsz!
A lelkiismeretem minden egyes nyaralásom alkalmával előjön. Kiváltságosnak érzem magam, hogy ha eljutok valami szép helyre. És kutya kötelességemnek tartom, hogy adjak pénzt kéregetőknek, hajléktalanoknak, utcai zenészeknek stb. Úgy vélem, hogy ha adok, akkor kapok is. Számomra ez egy ilyen legyünk jóban az Univerzummal dolog.
New Yorkban jártunk úgy, hogy történt velünk egy kis szerencsés dolog (már nem emlékszem rá, mi pontosan), s olyan boldogok voltunk utána egy kéregetőnek adni a metrón. Így fizettük vissza a korábban kapott szívességét.
Eddig működött, jövőben is alkalmazni fogom.

8.Legyen egy kabalád!
Egyedül utazva nincs ott fizikailag senki, aki védelmet adjon. Nincs ott egy barát, aki támasz legyen. Én mégis azt szerettem volna eddig, hogy valaki védelmezzen. Így mindig választottam egy kabalát, amit felhatalmaztam a védelmemmel. Elképzeltem, hogy ha rajtam van pl. a karkötő, nyaklánc; egy láthatatlan védőbuborék vesz körbe. És az adott dolgot non-stop viseltem.

Ha pedig volt egy pillanat, amit nem éreztem biztonságosnak, csak megérintettem a kabalát és megnyugtattam magam, hogy tuti semmi nem történik, mert védve vagyok.
Aki spirituális, szerintem próbálja ki. Nekem lelkileg segített.

9.Élvezd a nyaralásod!
Vágytál rá, megdolgoztál érte, megcsináltad, itt vagy, élvezd. Csak élvezd és gondolj jó sok pozitív dologra, hagyd hátra minden mást. Csak legyél ott, szippants magadba az újat, örülj mindennek.

Élvezd azt is, ha sorban kell állnod valahol, élvezd azt is, ha késett a repülőd (de legalább épségben már ott vagy). Csakis a tiéd az x nap szabadság, te osztod be az idődet, te vagy a saját magad főnöke, tényleg élvezd!

10.Éld meg a nyaralásod, fényképezz keveset és raktározz el minél több szépet!
A nyaralást megélni kell, nem pedig egy kamera lencsén keresztül szemlélni. Lehet, hogy eljutsz olyan helyre, ami tényleg a világ 8. csodája és nem tudsz betelni vele, elkap a mohóság, de nincs értelme. Persze, pár neked tetsző pillanatot, érdekességet fényképezz le, de nem szabad túlzásba esni. Annak semmi értelme nincs pl., hogy Miami Beachről csinálsz 500 képet. Inkább csinálj 20-at, de azok pöpecek legyenek és a te meglátásodban. Én a legutóbbi  12 napos nyaralás alatt csak pár száz képet készítettem, de azok 80%-a Instagram vállalható (de arra sem lesz időm, hogy ott annyit megosszak).

És mellesleg a sok kép senkit sem érdekel a Facebookon sem (Senki nem fogja megnézni). Híres helyekről meg amúgy is mindenki látott már neten ezt-azt, vagy ha éppen tudni akarom ’google képek’ és milliót kiad bármiről.
Inkább arra figyelj, hogy mesélni tudj, milyen érzés kavargott benned, milyen volt egy koktélt meginni, ki volt a többi vendég, volt-e valami vicces. A személyes élmény több, mint egy nesze neked kép a Facebookon.
Mikor felkerestem Miami Beach – South Pointe parkot, megálltam egy picit. Becsukva szememet mélyeket szippantottam a sós levegőből, és némán élveztem, ahogy az enyhe óceáni szellő simogatta arcomat, belekapott hajamba. Ott voltam, megéltem. (Nincs az a fénykép, ami ezt visszaadná). Éld meg te is a pillanatokat!

10+1:Írj egy blogbejegyzést utazásodról!
Ez csak egy kis extra bloggereknek, mert komolyan mondom, annyira, de annyira sokat tud adni, ha egyedül utazom és kiírhatom magam. És remélhetőleg a net másik végén valaki elolvassa. Nekem ez olyan, mintha őt is magammal hoztam volna a nyaralásra.

-> Én így utazom egyedül.

Kívánok nektek szép nyarat és csodás élményeket!

10 pont – Így utazom egyedül” bejegyzéshez ozzászólás

1. Zsófi szerint:

Szerintem nagyon szuper, hogy egyedül utazol!! 🙂 Én sokáig csak álmodoztam róla, és nézegettem a repülőjegyeket, de aztán sosem úgy jött ki (távkapcsolat, végül mindig inkább a kedvest szerettem volna látni). Végül februárban megtört a jég, és tettem egy mini-kirándulást Németországba, mielőtt továbbrepültem a barátomhoz. Csak két nap volt, de valami csoda, minden pillanatát imádtam. Szeretek egyedül lenni és szeretek utazni, még szép, hogy csak jó sülhetett ki belőle! 🙂 Azóta valami bekattant és folyton azon töröm a fejem, hova legközelebb… Persze akarok majd párosban is utazni sokat, de az egyedül utazás is akkora élmény volt, hogy kell még belőle. Most nagyobb fába vágom a fejszém: ősszel Camino, szintén egyedül, 39 nap. Alig várom!! 🙂