Egy délután Kelet-Londonban

Egyik vasárnapra egy laza kis rolleros mászkálást írtam fel magamnak. Vissza szerettem volna menni Kelet-Londonba.
rollertúrakeletlondon.png

A rollerozást a Liverpool street állomáson kezdtem. Majd Spitalfields piacon indítottam hivatalosan a kora délutánt. Aranyos piac, igazi egyedi cuccokat árulnak, tényleg. Szemnek szép, de nagy valószínűség szerint itt nem fogok sosem vásárolni, mert a minőségi termékeket gyártó kézművességgel foglalkozó kiskereskedők megkérik a termékeik árát. Minőség = ár, főleg, hogy ők ebből élnek főállásban Angliában. Több eladónál pedig árak sem voltak kiírva, hogy éppen a kis virágszirmot tartalmazó fülbevaló mennyire is kóstál. Tippre az a nagyon minimum 25 font.
Körülnézni érdemes, de nálam itt végett is ért piacozás. (Anami blogján a Spitalfields-ről bővebben: ITT)

Második állomásom a Brick Lane volt, ahol ruháspiac és ételpiac is működik vasárnaponként. Durva tömeg, de nem az a pici nyomorgás, hanem a durva nyomorgás. Az autósávot is lezárták, hogy teljes szélességében a gyalogosoké legyen az egész utca, de így sem fértünk el.
A járda mentén az emberek ebédeltek. A street food árusító helyek csak kiadják az ételt, aztán meg lehet enni valahol. Ilyenkor praktikus a padka. Szépen le lehet rá ülni és falatozni.
A Brick Lane végén található a 2 bagel árusító üzlet, az egyiknél mindig vagy 100-an állnak sorba. Így a kisebb sorral rendelkezőnél vásároltam, ahol a szivárvány bagelt is lehet kapni.
Marhahús felvágottas bagelt kértem mustárral, amihez uborkaszelet is járt. Desszertnek pedig egy mogyorókrémes lekvárosat választottam. Szigorúan elvitelre. Én ugyan nem akartam ott a tömegben sétálva enni. (Kép Instagram-on: ITT)

columbia flower marketA listámon a Columbia virágos piac is szerepelt, arra haladtam tovább. A Columbia virágos piacot úgy kell elképzelni, mint egy keskeny utcán, ahol középen hagytak egy kis sétálósávot kétoldalt pedig virágárusok foglalják el a helyet. Csak vasárnap van nyitva délután 2-ig. Iszonyatos tömeg, az alap, hogy egy idegennel összepréselődsz véletlen. És az is előfordulhat, hogy beáll a sor. Hosszú percekig mozdulni nincs esély sehova. Csak állni és várni kell, hogy meginduljon újra.
Nagyon különleges piac és tényleg széles a virágválaszték, mint csokrokat, mind cserepeseket illetően, de borzalmas zsúfolt az egész.
És elnézést, de hogy lehet egy 10 milliós városra és x százezer turistára egy keskeny utcában tartani egy ilyen piacot?!
Aki nincs hozzászokva a heringpartihoz, csalódni fog. Itt nyomulni kell, akár kicsit fellökni másokat, hogy odaférj egy eladóhoz.
Az árusok pedig kiabálva hívják fel magukra a figyelmet „3 db virágcsokor csak 10 font”.
Én levenduláért mentem összesen.
Most legjobban a friss konyhanövényes tetszett. Cserepes petrezselyem, bazsalikom stb. 3 cserép 10 fontért ment. Konyhatündéreknek ajánlott.
Miután beszereztem a levendulát, már menekültem is.

hackney farm_pigA Victoria park felé kezdtem el rollerezni és tök véletlen rábukkantam a Hackney city farmra. Most születtek kismalacok, szenzáció! Ohh, nyilván szenzáció, de én tyúkok, pulykák, disznók között voltam gyerek, mert anyuék és mamáék is tartottak haszonállatokat. Nekem egy tyúk nem a világ 8 csodája. De nyilván értékelem, nagyvárosi gyerekeknek érdekes egy ilyen farm.

regent_canalHamarosan pedig már be is hajtottam a Victoria parkba. Hát, itt is elfolyik a Regent csatorna, ami olyan kis hangulatos. Ha sok időm lesz, majd a belvárosi szakaszt egyszer lesétálom.
A keskeny kis hajókon pedig emberek élnek életvitelszerűen és állandóan. Legjobban teszik! Néha pedig erre-arra utaznak is. Csodás nyugdíjas éveket lehet így eltölteni.

A Victoria park nem egy extra park. Szép, rendben tartott, de „csak” egy nagy londoni park. Eddig még csak 1x voltam itt, és szerettem volna normálisan is felfedezni. Körberolleroztam és távoztam.

roller_olimpiai parkVégállomásként, ha már idáig eljöttem, az Olimpiai park volt terítéken. Az Olimpiai park még nincs teljesen kész. 4 év alatt még nem tudták kialakítani véglegesen (állandóra) az egész komplexust. A nagystadiont azóta is túrják, el van még most is kerítve.
Először 2014-ben tették látogatható a nép számára a park egy részét. Tehát 2 éven keresztül csak azon dolgoztak, átadhassák a lakosoknak.

A londoni parkból kiindulva én azt mondom, Magyarország ne rendezzen Olimpiát a közeljövőben. Nem vagyunk rá felkészülve. És kb. a felépített Olimpiai falu is ránk rohadna az épületekkel együtt.
Londonban mivel lakásszomj van, megvették a „falut” pikk-pakk, volt rá kereslet. De Magyarországon ki venne, tudna, lenne-e igény x ezer új kecóra, ahol 2-3 hétig sportolok laktak.

Aztán, a park szélén mai napig pár visszamaradt ideiglenes beléptető kapus dobé ott árvátlanodik. Ugye kellett, megrendelték, legyártatták, aztán fémhulladék lett belőle.
Plusz, megemlítem, hogy a londoni olimpiai parkhoz építettek egy óriás plázát (Westfield Stratford), ami az egyik legnagyobb egész nyugat Európában. Mert szükséges volt. A bevásárlóközpont ma is virágzik. Van rá kereslek, menő, „jó” itt költeni. Bejött a vállalkozás. A turistáknak is kuriózum.
Így hosszútávon bőven visszahozza az építési költségeket és nyereséges lesz.

Érdemes megnézni, mi lett a görög 2004-es helyszínekkel 2014-re: ITT
Szóval megfigyelve a 2012-es olimpiai helyszínt és azóta az átalakítást, hát otthon nagyobb gondunk is van, mint az Olimpiára pályázni. Nem rosszindulatból mondom.

A délutánt Stratfordban, a Westfield bevásárlóközpontban zártam, a happy hour akciót kihasználva egy féláras Starbucks itallal.(Órát Ebay-ről rendeltem 1,5 fontért)
Így telt el a fél napom Kelet-Londonban.

Egy délután Kelet-Londonban” bejegyzéshez ozzászólás

  1. F. szerint:

    Olimpiára visszatérve, először megjegyezném, én egyáltalán nem támogatom, viszont a lakásokat pillanatok alatt elvinnék, mert most itt Pesten, nagyon dübörög az ingatlanpiac. Persze addigra az egész világ fog egyett, kettőt fordulni…

  2. Anami Blog szerint:

    Koszonom a linket 🙂
    Az Olimpiai falu lakasait itt atalakitottak es egy nagyon szimpatikus koncepcioval adjak ki azokat – batoritjak a berloket, hogy alakitsak sajat kedvuk szerint a lakasokat, fessek a falakat batran szinesre. Kulon tanacsadast es brosurakat adnak a berloknek, nemreg voltam az egyik PR workshopon ott, es nagyon tetszett a hozzaallas, szolgaltatas.

TE MIT GONDOLSZ?!

