Kirándulásom Southend-on-sea-re

Május 8-án tombolt a kánikula Angliában, így a tengerpartra vettem az irányt. Életem először elmentem Southend-re. Mindenki csak Southend-on-sea-ként emlegeti a települést. És már több tucat járt itt, bár nem lelkesítettek be, mert semmi érdekeset nem mondtak. Viszont, ha már „mindenki” megy ide, akkor ott lehet valami. Ez keltette fel az érdeklődésem.

southend-on-seaA vonat Fenchurch street állomásról indult Londonból, aminek létezéséről egészen tavalyig nem is tudtam. Sokáig a City of London mumus volt számomra, így nem igazán mászkáltam arrafelé.
Nem volt tömeg, aminek roppant örültem, de ahogy aztán haladt kifelé a vonat hamar megtelt. 120%-os teltházzal robogtunk a tengerpart felé. Egy jó órás kellemes utazást követően pedig már be is gurultunk Southend Centrál állomásra. Mentem a néppel, gondoltam, hogy mindenki a tengerhez igyekszik.
A brit tengerhez sose a víz miatt megyek, itt mindig olyan hideg, hogy az életben térdnél tovább úgy sem mennék bele. Viszont a part megadja az illúziót, meg bikinit is lehet húzni.

Southend-et olyan vidéki kisvárosnak képzeltem el, jó bután, na. Nagyobb, mint otthon Székesfehérvár kb, szóval nem egy átsétálok rajta könnyedén település.

Leírom most, hogy szerintem Southend miben jobb, mint Brighton. Miért inkább ide?
1.Móló
Köszönöm kedves ismerőseimnek, hogy senki sem mondta még, hogy a világ leghosszabb sétálós mólóját itt találjuk. Bizony, itt van a Földön egyedül lehetőségünk 2,16 km besétálni a tengerbe.
2 font a belépő, ha csak sétálni akar valaki. 4 font, ha fel is akar ülni a kisvonatra. Én csak séta jegyet vettem, mert szeretek sétálni, s ha már itt voltam, ki akartam élvezni azt a 2 km-ert oda-vissza.

A móló bejáratánál mindenem átizzadt, főleg mert 20 percet álltam sorba a pénztárig a tűző napon. Ahogy pedig elindultam befelé egyre hidegebb lett. Jó fél táv után már szükségem volt a pulóveremre. A napnak az ereje elment a nyílt vízen.
A móló végén van egy kis vendéglátós hely, km-es sor állt, így kihagytam bármit is venni. A vízimentők jótékonysági boltjába viszont benéztem, egy teknős plüssel gazdagodtam. Annyira haza akart velem jönni.

Különleges élmény volt ilyen messze besétálni a vízen. Viszont a fa gerendák nem mai darabok és itt-ott elég nagy hézag van közöttük. A korlát meg hát nem gyerekbarát, idétlen és szófogadatlan gyereket senki se hozzon, mert pár másodperc és már a vízben is landolt.
A kisvonat pedig, Atyaég, ezt nem gondoltam volna, nagyon meglepett!

2.Southend Cliff garden
Tripadvisoron néztem, hogy van egy park a tenger mellett. És tényleg. Annyira jó, hogy viszonylag meredek, mert csodálatos panorámát nyújt. Piknikezéshez is tökéletes. Illetve ajánlom azoknak, akik elkerülnék a zsúfolt tengerpartot, de még is sütkérezni akarnak a napon.
Ott jártamkor éppen virágzott itt-ott, szép volt. Tetszett!

3.Bicikliút, míg szem ellát.
Bicikliseknek szerintem ez a tengerparti rész paradicsomi hely. Amíg a szem ellát, el lehet tekerni végig a part mentén. Akinek van egy jó kerékpárja, fogja meg és hozza el.

4.Vonatút a part mentén
„Megérkeztem a Balatonra” – ez volt az első gondolatom. A vonat egy szakaszon közvetlenül a part mellett futott. Gyönyörű napsütéses idő volt és kristálytiszta égbolt. A kikötött vitorlák mozogtak csak a vízen az enyhe hullámzásban. És éppen dagályhoz készülődött a tenger.
Nagyon idilli volt. És mindezt vonatról láttam, mintha csak otthon lettem volna, ahogy a Máv szerelvény eléri a Balatont.

Southend-en is van vidámpark közvetlenül a móló bejáratánál. A part menti úton pedig játéktermek sora várja az aprópénzüket szórni akaró vendégeket. És persze van pláza is, ha éppen a napozás helyett vásárolgatni akarna valaki.

Hamar elszaladt az idő. A sötétedést már nem akartam itt megvárni, így fél 8-kor felszálltam a londoni vonatra.

Jól éreztem magam, ismét felfedeztem Anglia egy újabb helyét és még szuper jó színem is lett.

Blog Facebook oldalára pár képet felraktam: ITT

Kirándulásom Southend-on-sea-re” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Bogcsi szerint:

    “idétlen és szófogadtlan gyereket” 🙂 🙂 🙂 – egyesek szerint nem létezik ez a kategória… ööö…. hát gratulálok, hogy így leírtad! én most úgy röhögök, a könnyem is kicsordúlt 🙂 🙂 🙂

TE MIT GONDOLSZ?!

