Tavaszi szombat Londonban

A blogom egyik célja, hogy bemutassam, milyen is Londonban élni. Igyekszem a lehetőségeimhez mértem élvezni a várost és a szabadnapjaimat.
Most elmesélem, hogyan is telt egy átlagos szombatom.
Bevezető rollerezéssel kezdtem a napot. Íme:


Késő délelőtt egy ismerősömmel futottam össze a Holborn állomáson, akivel jobb program híján sétára indultunk. A Temze északi partján haladtunk a Temple állomástól a Canary Wharfig.

Az északi part még mindig új számomra, mert folyton a déli oldalon csatangolok.
Így volt lehetőségem megfigyelni a túloldalról az Oxo tornyot, a Shakespeare színházat, a Golden Hinde történelmi hajót, a Southwark katedrálist, a Shard-ot, HMS Belfast második világháborús hajót, városházát és a Tower hídat is.

Panoráma: HMS Belfast hajó (jobb  oldal), Tower híd

London mindig egy más arcát mutatja meg nekem. Még mai napig rácsodálkozom.
Csodás felhőköltemények úsznak az égen is.

Temze északi oldal: Millennium híd, Shard a lámpa hátterében

Csak mentünk és mentünk az északi oldalon, míg kilyukadtunk Canary Wharf-on. Majd egy általam még nem ismert részen sétáltunk be a szívébe.

Beértünk a Canary Wharfra

Átjáró Canary Wharfon

A délután folytatásában egy másik ismerősömmel találkoztam Vauxhall állomáson. És elmentünk a Tamesis dock-ra, a romkocsma hajóra. Több tucatszor elsétáltam már a hajó mellett, de rajta sose voltam még. Nagy kár.
Nagyon tetszett, igazi retrós. A székek olyanok, mintha a 80-as évekbeli Magyarországról vásárolták volna be, az asztalok pedig régi iskolapadokra hasonlítottak.
A hajón lévő WC meg, hát egyedi és igazi fémbudi. (Meglepődnétek ti is).

tamesis_dock

Tamesis Dock apály idején – forrás: google képek

A hajóban a legjobb, hogy remek kilátást élvezhetünk a Parlamentre, Big Ben-re és London Eye-ra.
A fedélzeten jó időben kint lehet ülni (kötelező).
Az árak egy drágább pub színvonalán vannak, 1 pint sör 4,25 font, egy burger 8-10 font körül mozog. Desszert 4,95 font.

Ezért a pillanatért nagyon megérte: 

Élvezem a söröm a fedélzeti panorámában

Hálát adtam, hogy itt lehetek, hogy élvezhetem mindezt. 
Köszönöm ismét London. És köszönet az ismerőseimnek a remek társaságért.

Úgy érzem a napos időt szuperül kihasználtam. Plusz az arcomat meg is kapták a napsugarak. 

U.i.: Meg szeretném cáfolni azt az állítást, hogy “ha kiteszem a lábam, egy vagyonba kerül”. A tömegközlekedés (1-2 zóna hétvége): 6,6 fontba fájt. Ittam egyet a Starbucks-ban napközben: 3,5 font, sör a hajón: 4,25 font (+ 8 font kaja, de akár szendvicset is vehettem volna simán egy élelmiszerboltban 3 fontért vagy otthon is készíthettem volna).
Vizet pedig mindig itthon töltök a nagy flakonomba, amit berakok a táskámba.  

“Fapados” verzióban 17,35 fontból ki lehet hozni egy komplett londoni mászkálós napot. 
A lényeg, hogy élvezd, lásd meg a szépet a városban. 

További kellemes tavaszt kívánok!

Reklámok

Tavaszi szombat Londonban” bejegyzéshez egy hozzászólás

TE MIT GONDOLSZ?!

