Kipróbáltam Jamie Oliver éttermét

Februárban röppent fel a hír, hogy Jamie Oliver éttermet nyit Budapesten május végén.
Én pedig elcsodálkoztam magamon, hogy miért nem sikerült még Londonban soha eljutnom egyetlen éttermébe se. Ez gáz – megállapítottam. Fel is írtam gyorsan a képzeletbeli bakancslistámra a helyet.

A google térképen rákerestem, merre is vannak a Jamie éttermei Londonban. Ohh, van egy Greenwich-ben. Tökéletes, akkor oda fogok menni. Egy ebéd, majd utána egy séta a parkban, szuper programnak ígérkezett.

Délután 3-kor sétáltam a bejárathoz. Majd beléptem, ránéztem a hosstesre és semmi sem történt. Néztük egymást jó fél percig némán, majd megszólaltam: Szia, egyedül jöttem, egy asztalt szeretnék. Ohh, pillanat.
Furcsa volt ez a fogadtatás, hiszen én úgy várnám el, hogy a vendégre azonnal ráköszönnek. Valahogy úgy éreztem, mintha nem kívánt személy lettem volna. Vagy nem nézte ki belőlem a srác, hogy van pénzem egy ebédre? Vagy azt hitte, hogy munka után jöttem érdeklődni.  Mindegy, én türelmes voltam. Végül pedig csak leültettek.

A pincér már jött is asztalomhoz. „Can I have an apple juice please?” – mondtam. Ő meg nézett rám. Jézus, most már angolom sem érhető. „Apple juice” – ismételtem. Nagyon jó, feladtam és az itallapra mutattam. A pincér srác echte angol volt, s úgy látszik a Jamie Oliver éttermébe az angolok járnak, így az akcentusokhoz nem szokott hozzá. Aranyos srác volt, és igen, én nem tudtam szépen hangsúlyozni az adott szót. Semmi gond.
Kihozta az almaitalt. Hát, én kicsit (nagyon) csalódtam. Szerintem ez a fresh juice ilyen Tesco gazdaságos minőségű volt. Ráadásul a 3 dl poharat úgy telepakolták jéggel, hogy maximum 1 dl üdítő fért csak bele. (2,95 fontért) (A Wagamama frissen facsart üdítői mérföldekkel jobbak)

Prawn-Linguine-Jamies-Italian

forrás: Jamie Italian

Jamie Oliver étterem étlapját már előre megnéztem az interneten, s tudtam, hogy mit fogok rendelni. Ki akartam próbálni a garnélarákos tésztát. Mindent vitt. Itt tényleg adtak az ízekre. Ez nem mirelit kaja. Minden fűszer, hozzávaló kiérezhető volt a tésztában. Csili pont annyi volt benne, amennyi szükséges. Élmény volt lassan enni, kiélvezni az ízeket.
Az ételek miatt nagyon ajánlani tudom a helyet. (Figyeltem, s a többi vendégnek is „Apám, ez de jól néz ki” kajákat szolgáltak fel)

Majd következett a desszert. Egy jégkrém kelyhet kértem, ami hatalmas csalódás volt. „Add a kanáriknak, ha nem sértődnek meg” adag volt. (A TGI Friday kelyheihez képest itt pénzrablás van egy baba adagért) Sajnáltam erre a semmire a 4,95 fontot.
Mivel kávét nem rendeltem, a pincér azonnal adta is számlát. Felszolgálói díjat kötelezően nem számítottak fel, ez szimpi. A borravalót illetően tanácstalan voltam. Itt kell adni, vagy nem? Úgy döntöttem végül, hogy adok, de csak 10%-ot.

A pincérrel elégedett voltam, gyorsan elkészült az ételem is. Ám szerintem hideg volt az étteremben, igen hideg. Kabátot is elálltam volna, mert fűteni tutira nem fűtöttek. (Kint szeles idő 5 fok volt)
És nem tudom, érdekel –e valakit, de a lámpabúra látványosan poros volt.

Összesítve, számomra a tökéletes hely olyan lenne, ahol a Wagamama frissen facsart gyümölcsleveit adnák a Jamie Oliver étterem ételeihez. Utána pedig a TGI Friday desszertjei közül lehetne választani.

Végezetül a Greenwich parki sétára is sort kerítettem.

greenwich_park

saját kép – Greenwich panoráma

Jamie Oliver étterem honlapja: https://www.jamieoliver.com/italian/ 

Utóirat: Az éttermek borválasztéka nagyon széles. 

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

