10 pont – Miért Miami?

Mióta visszatértem Miamiból, mindenkit oltogatok vele. Én sem hittem volna, hogy ennyire meg fogom szeretni a helyet. Nem is csak, hogy megszerettem, de úgy éreztem magam, mintha otthon lettem volna. Olyan érzés volt, mintha már jártam volna itt, s könnyekén magabiztosan mozogtam a városban. Különleges volt megélni.
Összeszedtem most 10 pontot, miért is rakom le a voksomat a város mellett, miért is költöznék oda.

Miami-Beach

Miami Beach – forrás: google

  1. Időjárás
    Folyamatosan meleg van. Én nagyon szívesen elhagynám egy életre a téli kabátomat és a meleg ruhákat, sapkát, sálakat és kesztyűket. Szuper volt télen a nyárba lenni. Imádom a meleget.
    Unalmas lenne-e az egy évszak? – kérdezték már tőlem. Nem hinném, mert a nyári ruhák is variálhatóak, nem lesz unalmas az ember. Az pedig, hogy nincs tavaszi virágzás…hát ha ennyit kell csak tennem, hogy a hideg telet elkerüljem, akkor állok elébe. Másrészről New York egy rövidke repülőútra van, ha annyira hiányoznának az évszakok, egy-egy hosszú hétvégére átutaznék tavasszal és ősszel.
    2. Tengerpart
    Nem vagyok ez nagy vízparti fan, de Miami beach partja elképesztően szuper. Finom – puha homokos, tisztántartott. A part mentén pedig van egy járda (bicikliút, gördeszka sáv, rolleros rész) – ki minek használna, amin fel-alá lehet könnyedén haladni a hosszan elnyúló part mentén.
    A víz sós, a hullámok nagyon jól esnek a melegben.
    3. Európai turisták
    Miamiban dögivel vannak európai turisták, főleg németek, de azért olaszokkal és hollandokkal is találkoztam. A sok európai miatt olyan Miamiban lenni, mintha Európában lenne az ember. Nekem szimpatikus volt. Az európai turisták meg még színvonalat is hoztak a város életébe, nekem úgy tűnt.
    4. Helyi emberek
    A helyi középosztálybeli emberből beszélnék, akiket láttam. Mindenkinek van kutyája, gyereke viszont annál inkább. Nagyon bejött, hogy ennyire kutyabarát ez a Miami. És ahány emberrel én csak találkoztam, mindenki kedves volt.
    Csóró és szegény részén nem jártam a városnak, vagy olyan részen, amit ajánlott kerülni. De, ha ott élnék, sem hinném, hogy betenném a lában az adott városrészbe, szóval nem érzem problémának ezt.
    Londonnak is van olyan helye, ahol tudatosan nem jártam még a 4 év alatt se.
    5. Vibráló élet
    Senki sem mondta korábban, hogy Miamiban pezseg az élet! Hogy a Miami Beach – Art Deco negyed igazából este – éjjel forgalmasabb, élettel telibb, mint nappal. Nagyon meglepődtem, mikor Karácsony este (december 25-én) dugig voltak az éttermek, bárok és szórakozó helyek az Ocean Drive-on. De az összes többi este is hasonló volt. Úgy éreztem, mintha itt minden nap Szilveszter lenne, mert mindig annyian voltak és ment a buli.
    A nagyobb éttermekben, bárokban élőzenés estéket tartottak táncosokkal. Ahogy haladtam, egyik helyről a Salsa ritmusa szólt, majd mondjuk egy Elvis szám ütötte meg a fülemet. Nagyon mókás volt.
    Ha a városban élnék, s pezsgésre lenne szükségem, a megoldás az Ocean Drive lenne. Nem csalódnék!
    6. Kulturális programok
    Az engem nem hat meg, hogy milyen night clubok vannak, engem a minőségi időeltöltés izgat jobban. És Miamiban ezt is megkaptam. Van egy olyan negyed, amit Múzeum negyednek hívnak, amire időm nem jutott végül. Láttam kiállítások reklámját, meg ilyen-olyan művészek neveit.
    Elmentem még színház előtt is. Na és ott van a hatalmas stadion is. És akkor még szót sem ejtettem a Vizcaya Múzeum és kert látványosságról, ami egy napos program. Az egyik kedvenc helyen lenne a városban. A kert népszerű jegyes és esküvői fotózások helyszíneként. Ott jártamkor is több fotós rohangált menyasszonyok körül.
    Milliónyi felfedezésre váró rész van még ezeket is leszámítva, ha itt élnék, sem unatkoznék hétvégenként.
    7. Amerikai „központja”
    Miami földrajzilag nem amerikai központja, sőt! De, ha engem kérdeztek, akkor ez itt az USA közepe. A nemzetközi reptérről Európába (London-Madrid-Németország) lehet utazni direkt járatokon, a helyközi gépek amerikai egy csomó más városába járnak naponta. (New York, Chichago stb). + dél-amerikai országok.
    Kuba ott van egy köpésre a szomszédban.
    A Miami nemzetközi kikötőjének köszönhetően pedig Közép – Amerika kapuja a város. A luxushajók innen indulnak körútjukra. (25 hajótársaságnak van itt érdekeltsége)
    Innen utazni majdnem bárhova lehet. Ha itt élnék, bizony kihasználnám a lehetőséget.
    8. Város összképe
    Los Anglesben nagyon csalódtam, tele volt hajléktalanokkal, s koszos is volt. Az egyetlen ütőkártyája a városnak a Hírességek sétánya. Miami sokkal jobb, mint Los Angeles én mindenkinek ezt mondom. Miami sokkal tisztább, a hajléktalan kérdés is valahogy kordában van tartva. Nem éreztem úgy, hogy félnem kéne. A városrészek rendben tartottak, busszal/metróval megközelíthetőek és sokszínűek.
    Bayside – bevásárló és éttermi negyed, Design center – luxus márkák és elegáns boltok helye, Coconut Grove – gyönyörű jachtkikötős part, ahol csinos boltok és aranyos kis éttermek is vannak, Üzleti negyed – magas épületek, tisztaság, az aszfaltozott járda a part mentén. Az üzleti negyed és a Bayside közötti távolság a víz mentén gyalog lesétálható. Wynwood – graffiti és érdekes művész negyed. (Nem teljes lista)
    Nagyon tetszett minden része a városnak és minden egyes részben volt egy kis csoda/érdekesség. Nagyon szerettem sétálni a Bayside körül. Imádnám, ha itt élnék!
    9. Biztonság – rendőrök
    Miamiban rengeteg rendőrrel találkoztam. Volt olyan rendőr, aki biciklivel tekert. A homokos part mentén quad-al járőröztek, vagy a golf klubból ismert kis elektromos járművel vezettek. Mindemellett rendes rendőrautókból is sokat láttam.
    Biztonságot adott a magas fokú rendőri jelenlét. Magamban meg is köszöntem nekik, hogy az ünnepekkor is dolgoztak.
    florida-map
    10. Florida – A napfény állam
    És hát Florida, már csak emiatt is! Miami az “egyik” fővárosa a félszigetnek. Bérelt autóval én nagyon szívesen bejárnám. Élvezném!

Miami levett a lábamról. Úgy odaköltöznék. 🙂

10 pont – Miért Miami?” bejegyzéshez ozzászólás

TE MIT GONDOLSZ?!

