Kérdések és válaszok II.

Köszönöm Nektek a több tucatnyi kérdést, amit kaptam a Nap Bloggereként (Jan. 16). Igyekszem most megint megválaszolni párat.

kerdezz-delelek_header_800
Az írásaid által ,,ismerlek,, csak, de lerí, hogy szereted a kinti életet. Mi ennek a titka? Sikerült itt magad megvalósítanod?
(Azért is tettem fel ezt a kérdést, mert jó magam csak szokom az itteni életet de megszeretni nem nagyon tudom. Lehet, inspirál majd rálátásod és én is más szemszögből fogom látni az angliai világot.)

Valóban jól érzem magam. Legelőször az fogott meg, hogy elfogadtak olyannak, amilyen vagyok. És az évekkel rengeteg pozitív megerősítést is kaptam.
Nem állíthatom azt, hogy sikerült megvalósítanom magam, mert még az igazi megvalósítás elején járok maximum. De, mint magánember és egyén jobban érzem magam itt Londonban, mint otthon. Sokszor gondolkozom és mindig rájövök, hogy  személyem (magam) miatt nagyon megérte kijönni, és ez mindig hálával tölt el.

Én úgy fogom fel a londoni életem, hogy egy lehetőség, ami nem mindenkinek adatik meg. Itt élni és egy más kultúrát megismerni, találkozni emberekkel a világ minden országából pedig szélesíti a látókörömet.
London tele van csodákkal, mindig felfedezek valami újat, vagy csak egy pici szobrot figyelek meg, ami előtt eddig észrevétlenül elsétáltam. Mert ha már ide sodort az élet, igyekszem mindent kihasználni és élvezni. Igyekszem pozitívan állni mindenhez, s mindenben találni valamit, amit szerethetek. (Biztos vagyok benne, ha másfelé kéne költöznöm, akár kisebb városba, felfedeznék ott is magamnak valamit.)
Tinédzser koromban álmodoztam, hogy majd egyszer én is megláthatom a London Eye-t. És nekem akkora öröm volt először megpillantani, de még mind a mai napig, mikor elsétálok a környékén is, boldogságot érzek. Most már azt mondhatom, a London Eye képe az otthont jelenti, mert itt vagyok. Igen, itt vagyok! – ez lelkesít 🙂

Mikor jössz legközelebb haza?
Húsvétkor. Nagypéntek biztosan Pesten leszek. (Ha valaki szeretne velem Pesten találkozni aznap este, nagyon szívesen veszem)

Mi a legjobb élményed eddig?
Ohh, azonnal, gondolkodás nélkül az első amerikai utamat mondom. A bizonyos nagy határbelépést. A vízum miatt sokan aggódnak, hogy micsoda ellenőrzés lesz a határon, de mióta benne vagyunk az ESTA egyezményben, rutin az egész. Csak ránéznek az emberre, fénykép és bekerül a pecsét az útlevélbe. Az határőr pultját elhagyva pedig már hivatalosan is bent vagy az államok területén.

Ám először megélni ezt, ahogy ott álltam izgulva. Csak becsételd már! – mondtam magamban. És Istenem, először az életemben Welcome to USA! Igen, betettem a lábam hivatalosan is.

Megvan már a következő téli vakációd célpontja? Mi alapján döntöd el, hogy hová utazol következőkben? Vannak bakancslistás helyek?
2016 Karácsonykor, ha utazom, akkor melegbe. Amerikában már otthonosan mozgok, de most már ideje lenne Ázsia felé is nyitnom. Most ezek a szempontok.

Az utazásaimat egy belső ihlet hatására döntöm el. Meg ismerősök is adnak tippeket, mert szinte az összes londoni magyar ismerősöm rendszeresen utazik ide-oda, van honnan merítenem ötleteket.
(Egy ismerősöm nemsokára Kubába megy például, kíváncsi vagyok majd tapasztalataira.)
Bakancslistás helyek mindig vannak. Most Chicago van az amerikai listám első helyén, és Las Vegasba is vissza szeretnék menni. Sydney is évek óta a listán van, de Japánon is gondolkoztam már.
(Továbbá, a londoni Olimpia idején az is eszembe jutott, milyen jó lenne Rióban ott lenni 2016-ban. Ez maximum egy csoda hatására fog bekövetkezni)
Na és persze a 66-os utat is végig szeretném vezetni Amerikában.

Én egy olyan turista vagyok, aki nagyvárosokat szeret felfedezni. Nálam a szálláshely a legkevésbé fontos, inkább az számít, hogy mehessek az adott városban egész nap.

Mennyire segítette a blogírás a beilleszkedést és kapcsolattartást Londonban?
A blogom nem segítette a beilleszkedést, inkább csak kísért és „támogatott”. A blogomat nem sok ismerősöm olvassa, családtagok közül pedig egyedül anyukám. Én csak írtam, aztán ha olvasta valaki, akkor örültem, ha nem, akkor magamnak készítettem csak emléket.

Szerinted melyek azok a látnivalók Londonban, amit mindenképp látni kell, ha egy napra utaznék a városnézni?
Tételezzük fel, hogy nem akarsz sehova belépőt fizetni, de azért látni akarsz sokat.

Kezd a sétát a Covent Gardenben -> Trafalgar tér -> Big Ben (Westminster, Parlament) -> Westminster híd – Északi part -> Embankment -> Temze déli part -> Tower Bridge-ig. (Indulj időben kora délelőtt).
Délután Greenwich park és a 0 szélességi fok. Este Piccadilly Circus – Soha London.
(Egy napos program nagyban függ az adott személy ’akarom látni’ listájáról. Mert például a Buckingham palota semmi extra szerintem, de valaki meg pont azt akarja látni. Parkoknál én a Greenwichet mondom, de aki a Hyde parkot szeretné látni, akkor oda menjen inkább.
Valakinek pedig London = Madame Tussauds, szóval akkor neki nem mondanám a Temze déli parti sétát helyette.)

Folyt köv. (mert még mindig maradtak megválaszolatlan kérdések)
Köszönöm!

TE MIT GONDOLSZ?!

