Evős és múzeumozós hétvége

A hétvége úgy alakult, hogy sokat ettem, mert az ember hasa az egy jó „kapcsolódási pont”, és egy közös étkezésre mindig akad vevő. És bónusz, ha némi kulturális programmal is meg van spékelve az adott nap. 

Egy otthoni ismerősöm járt Londonban, akivel már 2 hete megegyeztünk a péntek estében. A program pedig nem volt más, mint felkeresni a híres cseh pubot Londonban. Az étterem/kocsma West Hampstead – Jubilee állomástól kb. 3 perc sétára található. De még is nehezen találtam meg, mert nagyon régies és simán el lehet mellette sétálni.
A hely olyan, hogy egyszer megcsinálták, majd megnyitottak és jó lesz az úgy örökké. Mintha besétáltam volna a 70-as évekbe, de legfeljebb a 80-as évekbe. A belső vendégtérben pár egyszerű asztal és sima székek voltak csupán. Nyilván a célnak megfelelnek, de valahogy én hiányoltam a cseh díszítést. Vagy valamit, ami egyáltalán eszembe juttatta volna, hogy ez specifikusan egy ország étterem lenne.
A bejáratnál hivatalosan Csehszlovák van kiírva, ezért is mondtam, hogy itt még a rendszerváltás mai napig nem történt meg. Talán pont ez a különlegesség, és amúgy is az étel számít, nem maga az kinézet.

Nagyon tetszett, hogy állításuk szerint a konyhájukban készül minden. Nem az x gyárból hozzák és a mikrozzák az ételt. Nem mertem kísérletezni, így az elronthatatlan sonkával, sajttal töltött csirkemellet rendeltem. Tényleg úgy tűnt a hús, hogy helyben sütötték frissen. A sonkán és sajton is érezhető volt a házias íz.
Desszertnek egy gyümölcsös palacsintát kértem, ami nekem semmi extrát nem adott.
A legtutibb élmény a cseh sört volt. A finom csapolt sör korsóban, amiért tényleg megéri ide eljönni.

Az étterem honlapja: http://www.czechoslovak-restaurant.co.uk/

Szombaton egy kedves ismerősömmel találkoztam, aki mivel srác és szereti a nem hétköznapi dolgokat, kitaláltam, hogy menjünk el a Márka Múzeumba. Mert szerintem ez nem olyan szokványos múzeum. Több mint 100 éves termékeket és csomagolásokat láttunk, amik már csak a múlt emlékei napjainkban.

Valaki talán azt mondaná, hogy baromi unalmas az egész, mert kit érdekelnek régi csomagolások, termékek dobozai. De pont az az érdekes, hogy mai szemmel a XXI. század fogyasztójaként hogyan látom a régi marketinget. Például a Heinz konzerv külső csomagolása milyen változásokon ment át az elmúlt évtizedekben. Míg x évvel ezelőtt piros papíron felirat elég volt, majd később esetleg egy kis rajz, addig ma szerintem senki nem vásárolna úgy semmit, ha nem lenne képi ábrázolás is a csomagoláson. Nekünk fontos a vizualizáció, fontosabb, mint az nyomtatott szöveg. Ha konzerves zöldséglevesről van szó, akkor nekünk látni kell a borsó, paradicsom képét, mert különben valószínűleg otthagynánk a polcon. Íme: A(z) 20160206_113423.jpg megjelenítéseA(z) 20160206_113423.jpg megjelenítéseA(z) 20160206_113423.jpg megjelenítése
Azt is érdekes volt megfigyelni, hogyan változott a csomagolási technológia. Míg nem fedezték fel a műanyagot minden üvegbe vagy fémdobozba ment.
Egy két doboz pedig úgy nézett ki, mintha a Desigual ruhák mintáját festették volna rájuk anno. Nekem inkább tűntek ma ezek a termékek játék építőkockáknak, mint élelmiszernek, gyógyszernek.

Egy-két vitrinben pedig felfedeztük a tipikus korszak tipikus termékeit. Anélkül, hogy megmondanám előre melyik évtizedből van, meg tudnád tippelni, mikor rakhattak gym szerkóban lévő nőket sörösdobozokra? Hát persze, hogy a 80-as évek!

És mit tippelnél egy Teletabis/Barbis mintájú konzervre? Éljenek a 90-es évek.

Kicsi a múzeum, de nagyon érdemes időt szánni és megfigyelni minden kis apró részletet, majd megvitatni a tapasztalt változásokat x évtized távlatában.
Például: Ti megvennétek a Guinness sört ilyen porcelán edényekben? 🙂
2016. 02. 09. - 1A délután hátralévő részében még az erős szél ellenére is sétáltunk egyet Notting Hill és Hyde park környékén. Majd utána egy mini pubos találkozóra siettünk, ahol a jó nagy burger nem maradhatott ki hagymakarikákkal és sültkrumplival felturbózva. (kb 1600Kcal) 
Nagyon élveztem mindent. Köszönöm! 

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

