Miami: Helikopter túra

Egy szép emléket szeretnék megosztani veletek még mindig a nyaralással kapcsolatosan.

Mindenki tudja, mert képet is megosztottam, s már többször szóba hoztam: Helikopter túrán vettem részt Miami felett.
Úgy indult minden, hogy megláttam a Miami Seaquarium szórólapját, amiben láttam delfinúszást is. Így egy helyi utazási irodában befoglaltam egy delfinúszást fuvarral együtt $269-ért. Egy nappal később kaptam egy visszajelzést, hogy a delfinúszás időpontjai már egy jó hétre előre tele vannak, így teljesítés hiányában visszakapom a pénzt. Remek. De ezt a pénzt már ide szántam, akkor mire költsem el? És akkor megpillantottam egy helikopteres szórólapot is.

Jó, akkor helikopterezni fogok – elhatároztam. A szórólapon lévő cég nem tetszett, sem az árak, sem a kínált útvonalak nem voltak szimpatikusak. Semmi gond, mert a google a barátom. Így leültem a hostel aulájában a fotelbe, s végeztem egy keresést „Mimai helicopter tour”. Az eső három találat fizetett hirdetés volt, amire elvből soha nem kattintok. 4. helyen beadott egy céget, megnéztem őket, szimpatikus volt.
Online megvettem a jegyet, majd rájuk írtam, hogy akkor fuvart is kérnék, szervezzék meg nekem.

Január 3-án délben vártam izgatottan a kisbuszt. 20 perc késéssel jött értem a srác, aki persze azonnal elnézést kért a csúszásért. Semmi gond – megnyugtattam.
Felvettünk még egy 50 körüli bácsit is, majd robogtunk Miami egyik magánrepterére. Hát, higgyétek el nekem, ennyit privát Jet-et még az életemben nem láttam, mint amennyi ezen a reptéren volt. Az amerikai gazdagok saját kis repülővel jönnek Miamiba, még jóhogy! Az egyik gép oldalán valami ügyvéd óriáscég neve szerepelt. És ott szálltak fel és le ezek a Jet-et az orrom előtt.

Bekísértek közben az irodába. Bemutattam az útlevelem, én vagyok az, aki. Szinte azonnal tessékeltek is kifelé a helikopterhez. Fel sem fogtam hirtelen. És nagyon zavart, hogy a táskát lent kellett hagyni. Iroda meg minden egy magán reptéren, de akkor is az összes pénzem és irataim benne vannak… Ezen rágódni sem volt igazán időm, mert már be is ültem a helikopterbe, megkaptam a fejhallgatót és azonnal indultunk. Tele géppel ment a túra, ami azt jelenti, hogy a pilóta és 4 utas. A legjobban a panoráma miatt a pilóta mellett helyet foglaló hölgy járt. Én bal szélre kerültem, ami nem a legjobb, de még mindig szuperebb, mint a középső hely.

miami helicopter tour

Túra útvonala

Felszálláskor a mellettem lévő pár megfogta egymás kezét izgalmukban. A pilóta pedig megmondta, hogy mögöttünk van a mentőmellény, de természetesen, szükség biztos nem lesz rá. Nem is aggódtam. A pilóta egy hihetetlen szimpatikus és velem egykorú édes srác volt. Remek „kezekben” éreztem magam. Emelkedtünk.
Olyan, mint egy lift – nem gondoljátok? – mondta.
Huss, már olyan magasra mentünk, hogy Miami alattunk terült el. A part felé indultunk, aminek mentén haladtunk lefelé.

Mintha csak a Magnum P.I. bevezetőjében lettem volna (első 6 mp), bár ez nem Hawaii, de akkor is.


Key Biscayne szigetnél visszafordultunk, mikor Miami Downtown feltűnt baloldalon nekünk.

Még a Miami Seaquarium felett is elhaladtunk és láttam piciben Flipper delfint a nagy medencében, akivel végül ugye nem tudtam úszni.

A helikopter túra 40 percében csak mosolyogtam, ámuldoztam, valamint próbáltam felfogni, hogy ez most velem a jelenben történik. Olyan gyorsan elröppentek a percek!
Nagyon hálás vagyok érte. A panorámát meg leírni nem lehet, azt átélni kell, még a képek sem adják vissza.

Visszafelé a szállásra félúton kiraktuk az 50 körüli bácsit (aki oda úton is jött), én pedig mondtam a sofőrnek, hogy egyenesen menjen a 3. utcáig lefelé, majd kanyarodjon jobbra és ott ki tudok már szállni.
A srác hátranézett rám nagy szemekkel: „Hány napja is vagy te itt, hogy ennyire vágod?”.
Ohh, hát minden este fel – le sétálgatok a South Beach-en, feltérképeztem már az első napokban a környéket – feleltem
A sofőr srác szintén nagyon szimpatikus volt, eldumálgattam vele. Kiderült, hogy Bostonból származik. Mikor pedig mondtam, hogy magyar vagyok, de Londonban élek, azt válaszolta: „Az cool”.
Hát, még ilyet sem hallottam senkitől.
Megbeszéltük, hogy ha legközelebb jövök, akkor ki kell próbálnom a tandemugrást is, mert ő azzal is foglakozik. Feltétlen! 🙂
Kiszálltam a kisbuszból és integettem még neki, míg „elnyelte” a forgalom.

Nagyon örülök, hogy befizettem a helikopterre. És külön öröm, hogy mindezt az utolsó előtti napon tettem, mert így már tudtam mit látok, hiszen jó részét lent is bejártam.

A helikopter túra csodás emlék marad az életemben.

TE MIT GONDOLSZ?!

