Így telt a Szilveszter 2015-ben

Ha van egy este az évben, amire sajnálom a pénz, az a Szilveszter.
A Szilvesztert egy túlkapásnak érzem, ahol a szórakozóhelyek az átlagos belépőjükhöz képest 3x vagy 4x árat elkérnek. Sőt akár az italok árait is megemelhetik.

Miamiban ért 2015-ben a Szilveszter, s semmi kedvet nem éreztem, hogy 50-100 dolláros belépőket kicsengetve bemehessek valami night clubba. Minek? Az a night club amúgy is folyton nyitva van, csak mert Szilveszter, még pluszba is fizessek? Nem.
A Szilvesztertől amúgy sem várok semmit, nem az az egy este fogja az egész elkövetkező éveket megszabni. Így inkább a partizás által megspórolt pénzt a helikopter túrára költöttem. Nagyobb élményt adott az a 40 perc, mint egy piás este.

De mihez kezdjek magammal, járt egész december 31-én a fejemben. És beugrott egy ötlet: mozi. Még nyáron láttam a Dán lány előzetesét, s akkor elhatároztam, hogy tutira megnézem, s miért ne tenném ezt Amerikában, ha éppen ott vagyok Premier után?
Miami Beachen a mozit már az első sétám alkalmával azonnal felfedeztem, így tudtam, hogy merre is kell mennem. Odamentem a pénztárhoz, s megkérdeztem: „Tessék mondani, vetítik ma este A dán lányt? Igen, 10:35-kor – kaptam a választ. Akkor veszek egy jegyet rá, köszönöm.”
Egy jó órám maradt még hátra, így elmentem az ajándékboltba, ahol tartottam egy mini bevásárlást.

mozijegy

Majd időben visszamentem a moziba, elfoglaltam helyem a tök üres nézőtéren. Elvégre, ki az, aki Szilveszter este moziban ül rajtam kívül? A filmkezdésig még 3-an jöttek, egy idősebb hölgy és egy középkorú pár.
A milliónyi reklám után (Magánklinika, autógyártók, zeneletöltés stb.) elkezdődött az általam úgy várt film.

the-danish-girl

forrás: google.com

A dán lány kifejezetten azért fogott meg az előzetesében, mert egy olyan témába nyúlt, amibe még eddig nem nyúltak rendezők. Mi történik akkor, ha egy férfi ráébred, hogy ő valójában nő, s mindez egy olyan korban történik, ahol szkizofrénnek néztek ezért.
A férfi egy véletlen folytán először feleségét segítve pózol nőként egy festményhez. Majd a játék elkezdődik. A helyzet pedig odáig fajul, hogy a feleség is beismeri, a férje nő (Lili). Aki annyira nő szeretne lenni, hogy műtéti beavatkozásoktól sem riad vissza. Vállalja a kockázatot annak tudatában is, hogy ő tulajdonképpen egy kísérleti nyúl lesz egy korábban még soha el nem végzett beavatkozásban.

A filmben nagyon tetszett, hogy Lili végig önmagáért küzd, a valós önmagáért. Ma is példát mutat, mert nők tucatjai nőként sem találják magukat, vagy nincs önbizalmuk. Ő pedig a férfi létére nőként nagyon bátran viselkedett. És tudattalanul is úttörővé vált a hasonló cipőben járó férfiak számára. Ő vele kezdődött az, ami ma már sok ember életét „könnyedén” megváltoztatja.
Sírva jöttem ki a vetítésről a végén. Annyira meghatott a történet (valós személyen alapszik), hogy nem tudtam közömbös lenni.

Mielőtt kiléptem volna az utcára összeszedtem magam, elvégre is már közben 2016 lett, egészen pontosan hajnali fél 1. Nem könnyekkel kell kezdeni az évet. Kinyitottam a mozi ajtaját és Boldog Új Évet kívántam magamnak, s köszönetet mondtam az eltelt 365 napért.

A part – Ocean Drive felé vettem az utam, ahol még az ünneplés javában zajlott. Így még bőven el tudtam csípni a parti forgatagból is a köztereken.

Élveztem minden percét, emlékezetes marad ez a Szilveszter.

U.i.: A dán lányról a Pumpkin Paradise blogon olvashattok további érdekes információkat: ITT

TE MIT GONDOLSZ?!

