Egy nap Bahamán

Eljutottam a Bahamákra. Igen, valóban eljutottam, de „csak” egy napra.

bahamák

Bahama-szigetek

Talán kezdjük azzal, hogy mekkora is a Bahamák. Egy tucat sziget alkotja, amik egymástól x órás hajóutakra vannak. Vagyis ahhoz, hogy jobban elmerüljünk a Bahama – szigetek világában legalább egy hét szükséges. Mondjuk egy hetes hajós kirándulás, ami minden nap egyik szigetről a másikra viszi az ember, optimális lenne.

Mikor megosztottam a Facebookon, hogy irány a Bahamák, egy csomó ember beírta, hogy de menő! Miért is menő a Bahamák? Először is nagyon jó idő van, gyönyörű a part és jó pár puccos luxus hotel várja a vendégeket aktív pihenésre. Lehet búvárkodni, hajókázni, szörfözni, delfinekkel úszni stb. mindent a pénztárca vastagsága szab meg.

Nekem ez az egy nap is óriási élményt adott, mert olyan helyre jutottam el, ami még csak a Bakancslistámon sem szerepelt, mert nem hittem volna, hogy beteszem valaha is a lábam ide.
Kora reggel indult hajó, ami átvitt minket a Miamihoz legközelebb eső szigetre, a Grand Bahamára.
Miami és Freeport kikötő közötti utazás 3,5 óra az óceánon. Tegnap reggel erős volt a széljárás és a nagy hajót kellemetlenül jobbra ballra billegtették a hullámok. Egy – két utas ki is dobta a taccsot. Én is csak úgy bírtam ki az utazást, hogy a kiálltam a fedélzetre, befogtam a fülem (az erős szél miatt) és néztem a semmibe. Elvontam a figyelmem arról, hogy a hajó billeg elég durván. Életem legrosszabb hajós utazását „túléltem”, bár 3,5 órán keresztül se inni, se enni nem bírtam. Alig vártam, hogy megérkezzünk.

Felvett minket egy busz a kikötőben, s beutaztunk a Grand Bahama sziget közepére, ahonnan a vízpart egy sétára volt, illetve a helyi piac és éttermek, boltok is vártak a turistákat.
Ahogy haladtunk a buszban, nézelődtem. Szomorú, hogy a Bahamán van KFC, Burger King, Wendy’s. Ki engedte be ezeket a szemétárusító helyeket ide? Szomorú, hogy a turistáknak még itt is erre van igénye, s miattuk megéri üzemeltetni őket. Most nem? Azért senki se menjen át a Bahamára, hogy a KFC-ben egyen…Ember!
Továbbá tapasztaltam, hogy a Grand Bahama egyáltalán nem sűrűn lakott, foghíjasan láttam egy – egy házat elszórva. Illetve volt egy bazi nagy megkezdett, ám soha be nem fejezett (feltételezhetően hotelnek indult) épület is az út mentén, amit már benőtt a gaz.

A Port Lucaya Maketnél kaptunk majdnem egy fél napot szabad eltöltésre. Itt volt lehetőségem találkozni a helyi egyszerű lakosokkal, akik kézi készítésű ajándéktárgyak eladásából élnek. (legalábbis próbálnak)
Mindenki fekete és mindenki borzasztó kedves volt. A helyi fodrászat előtt egy hölgy invitálta a lányokat hajfonásra. Egyszer vagyok itt, persze kérem a fonást. Igaz, hogy otthagytam rá egy kisebb vagyont. Ez a fonás fájdalmas! Mert pici kis fonatokra kell a tincseket„befogni”, s bizony meg lett tépve nem kicsit a mutatvány közben a hajam. Egy hónapig most ilyen Bahamás lesz a hajam, nem bántam meg persze.

12401674_1064901996873475_5589062701781670027_o

Közben megéheztem, így beültem egy autentikus bahamai ételt kínáló helyre. Ki volt írva, hogy helyi sör kapható. Na, akkor jöhet az a sör. Jól meg is csapott a hőségben az 5%-os alkohol, míg az ételem elkészült.
Tésztát rendeltem garnélarák darabokkal, amihez parmezán sajt járt. A számla végösszege 37 dollárra rúgott 18% szerviz díjjal és adóval együtt. Nagyjából 11.000 forint átszámítva. Nem olcsó ez a Bahamák, és ez csak egy helyi kis étterem volt.
A folytatásban vettem pár pici kis emléket, fülbevalót magamnak, mert úgy sem bírtam volni, hogy ne bővítsem az otthoni gyűjteményem.
Még egy hűs jeges kávét is ittam az egyetlen helyen, ahol volt wifi is.

Az idő közben elröppent, s indulni kellett a kikötőbe vissza.

Egy kis érdekesség: A Bahamák tulajdonképpen brit szigetek, II. Erzsébet az elismert uralkodó és piros telefonfülkék és piros postaláda van a szigeten, ugyan úgy, mint Londonban.
bahama
Durva, hogy az itt lakók a britekhez tartoznak, de soha életükben nem jártak (fognak járni) az Anyaországukban. Én pedig úgy éreztem magam, hogy Welcome home! Poénból meg is kérdeztem, elfogadják-e a fontot. Jót nevetett az eladó, de jogosnak tartotta a felvetésem.

Este megkérdezte tőlem egy turista, első utam volt ez a Bahamákra? Hogyne, én itt már törzsvendég vagyok…minden héten jövök. Persze, nekem a fél világot át kellett utaznom, egy vagyont kiadnom, hogy itt lehessek.

A Bahama kirándulás nagyon rövid és nagyon spontán volt. Az igazi élményt az adta, hogy fizikailag betettem a lábam, bár pecsétet nem kaptam az útlevélbe (amit bánok, egyszerű turistáknak nem jár pecsét). A Bahamákra vízum nélkül tudunk utazni.

Visszafelé a hajón egész véletlen egy brit srác mellé ültem le, aki Londonban lakik szintén. Kicsi ez a világ. Egy random beszélgetésem volt egy idegennel, aki tulajdonképpen a „szomszédom” Angliában.
Ő egy 3 hetes amerikai körutazáson volt éppen, s Las Vegasba tartott. Kapóra jött, mert Vegasról én fél napig tudok mesélni. A srác csodálkozott is, te aztán vágod. A tavalyi blogbejegyzéseimet mondtam el neki angolul szóban. (mert amit leírok, jobban rögzül). A Grand Canyonról is lelkesen tartottam egy mini előadást. „Eladtad nekem, eskü én is megyek” – zárta a srác.
Ha tudnád, mennyire imádtam tavaly felkeresni.
A hajóút után elköszöntünk. Nem cseréltünk kontaktot. De a világ kicsit, Londonban simán összefuthatunk még véletlen. És akkor mondtam: Emlékszel? Én voltam az a lány, akivel a Bahama – Miami úton beszéltél?

Grand Bahama egy napos kirándulás végösszege: 280 dollár mindennel együtt (80 ezer forint) – (fuvar a kikötőbe, a hajóút, a helyi buszút, a hajfonás, az ebéd, a kávé, az ajándékok).
A legdrágább egy nap/ költés volt az életemben. (Nem olcsó ez a Bahamák)
És anyum kérdezte, hogy ilyen rövid időre mentél? Legközelebb, ha valaki más fizeti, maradok én tovább is. 😀

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

