Így telt Advent 4. vasárnapja

Advent negyedik vasárnapján vagyunk túl. Már egy csomó magyar ismerősöm tegnap hazautazott, így nem volt lehetőségem tervezni senkivel semmit. Kaptam egy napot az élettől, amit egyedül tölthettem. Mindenképpen ki akartam mozdulni, mert ha itthon töltök egy vasárnapot egy hosszú munkahét után, bekattanok.

Több opció is felmerült bennem, még egy dél-angliai kiránduláson is elgondolkoztam, míg végül Londonban maradtam. És végre hónapok után először délig nyomhattam az ágyat! Rám fért! Kora délután pedig lustán és késve elindultam. Irány a Camden Town – Made in Hungária kifőzde. Annyian voltak, hogy nem fértem be!
Így tettem egy kört a piacon, míg felszabadult egy hely. Divatszemüvegeket próbáltam, talán jövőre bevásárlok egyet. Bár vicc, hogy kontaktlencsét hordok, de azért divatból jó az a szemüveg még is csak. A felpróbált szemüvegben úgy néztem ki, mint az akaratoskodó gyerek lány verzióban a Polar Expressből 🙂

Felpróbáltam ezt a lila szemüveget

A Made in Hungáriában végre szabad helyhez jutottam. Egy kisebb magyar – baráti társaság ült a mellettem lévő asztalnál. A srác, akit nevezzünk kapucnisnak (mert a pulcsiján volt kapucni) valamit mondott a havernőjének, hogy ő már mennyit csalódott, és minden csalódás után egyre magasabbra építi maga körül a falat. És, hogy olyan nőt keres, akinek hasonlóan magas a „fala”. Aztán valami unokaöcsi is szóba került. Én meg közben mereven néztem magam elé és úgy tettem, mintha nem rájuk figyelnék, miközben a füleimet hegyeztem. Aztán egy másik srác is előkerült, akit nevezzünk barna nacisnak. Még egy hölgy is befutott hozzájuk. Nem tudom hol indult, de valahogy elkezdtek nosztalgiázni. Hogy gyerekkorukban a Kölyök Klubot nézték, ahol a műsorvezető a kalózos k*rva volt, valami Rita. Na, nekem itt volt az a pont, hogy megszólaltam magyarul, miután kigoogléztem a Kölyök Klubos csaj nevét. De, hogy miért titulálták Ritát prostinak, nem értettem. Bár az asztalon a két srác előtt 8 doboz Borsodi sör üres volt, és ki tudja hány kupica pálinkát toltak le. Az egyik lány a társaságukban meg is kérdezte: Nem esztek? Szerinted? – jött a válasz. „Előbb inni kell, aztán enni”.

Én meg ott ültem elegánsan mellettük, legalábbis annak éreztem magam, mikor a kapucnis bekérdezte, hogy „Nincs kedved beközösülni hozzánk?”. A szemem fennakadt egy pillanatra, mire kommentáltam volna a helyzetet, az egyik havernő megszólalt, hogy ezt nem így kéne. Utána elnézést is kért a kapucnis. A barna nacis pedig érdeklődött, hogy kimennék-e velük cigizni.
Nem. Az alkoholnál a cigit utálom csak jobban, a füsttől is rosszul vagyok. „Nem baj, ha nem cigizel, csak beszélgetni”. Nem.

Most akkor könyveljetek el negatívnak. A barna nacis még szimpatikus is volt, még a baseball sapka is jól állt rajta, még úgy is, hogy tőlem messze áll. Sőt, velem beszélgetni is lehet, sőt beszélgettem is volna szívesen, DE 2 liter sör és x pálinka után rossz ötlet velem barátkozni. Rossz helyen voltunk és rosszkor. Más környezetben és más körülmények között semmi kifogásom nem lett volna. Egyébként jó pont, hogy a barna nacis kedves volt, tényleg. Nem szar dumával jött nekem.
Ha valaha ezt olvassa, és magára ismer, összefuthatunk, benne vagyok.

Búcsút vettem a Camden Towntól. Kellemes Ünnepeket kívántam Vikinek (a vendégkiszolgáló kedves csajnak) és beigli kóstolóval távoztam.

Louis cukrászda – kalóriás élvezetek

A folytatásban Louis magyar cukrászdába utaztam Hampsteadre. Tavaly fedeztem fel a helyet, és idén még nem értem oda. Ne maradjon már ki 2015-ben sem, most jött el pillanat. Szeretem a Louist, mert olyan nosztalgikusan elegáns. Tökéletes randi helyszín, legalábbis én imádnám, ha egy pasival eljöhetnék ide. Utána még jó időben egy sétára is el tudnánk menni a közeli erdős – parkos részre. Olyan szép ez a Hampstead, és olyan kifinomult. Tiszta és jó környéke Londonnak.

Közben elmúlt délután 5. Én pedig a Szent Pál Katedrális esti miséjére oda akartam érni. Sietős metrózás következett. Ha Karácsony, akkor templom. Nekem a vallás adja meg azt, amiért Karácsony a Karácsony, hiszen ott ünnepeljük Jézus megszületését.
Tipp: Mise előtt fél órával már ingyenesen látogatható a katedrális! Ne fizessetek már 18 fontos belépőt, ha ingyen is be lehet menni. Ha pedig érdekel titeket, milyen egy anglikán mise, maradhattok is.

Idén először egy vasárnapi misén is részt vettem. Csak azt nem értem, hogy Istent miért a templomban keresem, mikor Isten mindig velem van. És a gyónás, áldozás is furcsa mostani szemmel számomra. Mert ha bűnt követtem el, Isten úgy is látja, és ha utána jót is tettem, akkor majd ő megbocsájt nekem az égből. Nem kell ahhoz egy földi halandó, hogy feloldozzon az alól, ami alól csak Isten tud. Ennyi erővel én is felszabadíthatnék bárkit, mert én is földi halandó vagyok. (csak éppen nem tanulmányoztam ki a Bibliát olyan szinten, mint egy pap).

Misén a Szent Pálban

Az anglikán szertartás egy az egyben olyan, mint egy katolikus szertartás. Semmi, de semmi eltérést nem fedeztem fel. Ugyan úgy vannak felolvasások a Bibliából, ugyan úgy van Evangélium és elmélkedés, Miatyánk, könyörgés, kenyértörés és áldoztatás. Még ugyanazt is mondjuk egy az egyben, csak angolul. Két külön vallás, de simán lehetne egy is.

Karácsonyfa a templomnál

Különleges élmény volt London egyik legnagyobb templomába misére beülni. És jó volt elszakadni a kinti rohanó várostól és dudáló autók zajától.

Zárásképpen átsétáltam a Millennium hídon és Vauxhallig legyalogoltam.
Szép adventi vasárnap volt! Köszönöm az élettől.

Így telt Advent 4. vasárnapja” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Chistine szerint:

    Szép délután lehetett. Nekünk lényegében ezért nincsenek itt barátaink a magyarok között. Valahogy mindig csak olyanokkal találkoztunk akiknek az a kikapcsolódás hogy padlóig igyák magukat, ha lehet minnél gyorsabban. Akkor már inkább vagyunk egyedül.

  2. Chistine szerint:

    Szép délután volt. Nekünk ezért nincsenek itt magyar barátaink. Mert eddig csak olyanokkal sikerült találkozni akiknek az a kikapcsolódás hogy a padlóig igyák magukat, lehetőleg minnél gyorsabban. Akkor már inkább legyünk egyedül.

TE MIT GONDOLSZ?!

