Karácsonyi témák bloggereknek – Válaszaim

forrás: internet

Fut most decemberben egy blogger kihívás Suzn’ világa által az MBBK csoportban, melyben minden napra van egy téma, amiről írni kell. Nem csatlakoztam a kihíváshoz, mert így sem érem utol soha magam a megírásra váró dolgokkal, nem fért volna bele. Viszont a listából kiemeltem egy – két tételt, amiről szeretnék most említést tenni, összezsúfolva egyetlen cikkben.

Karácsonyi film
A bugyuta Télapu, Télapó és egyéb hasonló témájú filmekért nem vagyok oda. Nem kapcsolódnak a magyar szokásokhoz.
Ha választanom kell, akkor animációs filmeknél a Polar Expressre rakom le a voksom. A karácsonyi mese azért tetszik, mert szerintem azt akarja bemutatni, hogy ha hiszel valamiben, megtörténik.


Nem animációs filmeknél bizonytalan vagyok. Nincs igazán egyetlen olyan sem, amiért úgy oda lennék. Vagy akkor mondom a Reszkessetek betörőket, de csak azért, mert jártam New Yorkban és egy – egy filmjelenet helyszínén megfordultam.

Kívánságlista
Van egy hosszú listám. Szeretném megérni, hogy a világon eltűnjenek a fegyverek, megszűnjenek a vallási ellentétek, mások kizsákmányolása, az ártatlanok szenvedése. Szeretném, hogy a jövő a jelennél mérföldekkel szebb legyen globálisan. Szeretném, ha a szeretet hatalma venné át a vezető szerepet, s egy paradigmaváltás következne be. Szeretném továbbá azt is, hogy mi emberek ne eltávolodjunk, hanem közeledjünk egymáshoz. Szeretném, hogy az emberi értékek kerülnének előtérbe a pénz helyett, ha az alapján skatulyáznának be, hogy ki vagy, s nem a bankszámládon lévő összeg számítana.
Szeretném, ha a női és férfi szerepkörök újra egyensúlyba jönnének, és hogy a párkapcsolat mint érték, újra érték legyen. Szeretném azt is, ha az egyes országokban a nők elnyomása, tárgyiasítása, fizikai megcsonkítása/bántalmazása betiltásra kerüljön.
Szeretném, hogy a világom minden gyerek megkapná az esélyt, hogy azzá váljon, akivé szeretne.
Szeretném, ha mindenki szeretetben és békében élne!

Karácsonyi dal
Mennyből az angyal. A templomban mindig ezt énekeltük, s otthon is az ajándékbontás előtt a fát körbe állva ez szólt a bakelit lemezről minden Karácsonykor gyerekkoromban. Hallgatása most is rengeteg régi emléket idéz fel bennem.

Karácsonyi könyv

Az Erawan kiadó, Fejős Éva: Máskülönben itt maradnék.
Egyestés, könnyed, lelket simogató történet. Különösen azoknak ajánlom, akik akár egyedül töltik az ünnepeket, s szeretnének szeretettel feltöltődni miután elfogyasztották az ünnepi vacsorát.

Legjobb Karácsony
A Karácsony gyerekként a legjobb, mikor hiszünk Jézuskában, mikor az égre nézünk és lessük, hátha elcsípünk egy repülő angyalt. Mikor elvittek Betlehemet nézni, mikor együtt örültünk, hogy Jézuska megszületett, aki majd megváltja a világot bűneitől. A templomi Pásztorjáték felkeresése, amit piciként ámulattal néztem, nagyként pedig izgulva szerepeltem. Este fél 7-kor ünnepi vacsora, majd megnéztük a nappaliban, itt járt-e a Jézuska. És csoda történt. Míg délután elvoltunk, addig más sürgött. Ohh, ez varázslat!
Majd átmentünk a mamihoz, ahol összegyűlt a család és a zenelejátszóból karácsonyi dalok szóltak.
Egyik évben pedig apu elvitt minket éjféli misére is Pestre, kitolta a Ladánkból az M7-en a maximum sebességet, hogy odaérjünk a Szent István Bazilikába. Én anyu ölében végigbóbiskoltam az egész misét, de azért emlékezetes maradt így is.

Utazás – távol a családtól
Ma már nem úgy tekintek a Karácsonyra, mint egy ünnepre, amit feltétlen bele kell passzírozni két napba. Ha akarom a lelkemben nyáron is Karácsony van. Otthon voltam idén Pesten, legyen most nekem az a 2015-ös ünnep.
Az utazás pedig a legizgalmasabb dolog, amit csak az ünnepekkor tehetek. Újat látok, mást látok, élményeket szerzem, amik boldogságot adnak, amikre évekkel később is fantasztikus lesz visszagondolni. Egyetlen pillanatra sem bántam meg, hogy tavaly december 24-én felültem a Los Angelesbe tartó gépre. Sőt! Egyszer az életben dolog, hogy a naplementében landolt a gép a világ másik végén. „Nem hiszem el, nem hiszem el” a Karácsony megadta Los Angelest. Tényleg itt vagyok! Mikor átsétáltam az útlevél és csomagellenőrzésem, a határőr mondta: Isten hozott az államokban! Boldog Karácsonyt!
Meglesz, meglesz! – nekem ide eljönni nem Karácsony, hanem egy álom beteljesülése.

December 25-én este Las Vegas kilátótornyának liftjében vártam, s tiszta lázban égben: Mindjárt meglátom a kilátást! Én, pici lány ott álltam és előttem elterült a híres város. Nincsenek szavak. És csak némán álltam: Ez a pillanat az enyém, ezt ki kell élveznem. Micsoda szerencsés vagyok, hogy ezt is megadta az élet.
Közel egy év távlatából is hihetetlen, hogy ott jártam.

Ajándék a rémálmokból
Nem vagyok ajándékmániás, nekem nem kell bevásárolni, hogy szeretve érezzem magam. Az év folyamán együtt töltött programok nekem sokkal többet adnak. Mióta külföldön élek szüleimmel, tesómmal nem is adunk egymásnak semmit, beszélünk egyet skypen és tökéletes.

„Rémajándék”. Fiatalabb koromban nem tudom melyik családtagom ötlete volt, hogy minden évben nagyszülőktől kapjak egy új pizsamát. Nem tudom, ki buzdította nagyszüleimet, hogy pizsama a legjobb ajándék. Nem az. Már untam. Anyukám pedig egy – egy darabbal úgy volt: „Jaj, ez olyan szép. Ezt el kell rakni, míg nagyobb leszel”. El is lett rakva, van olyan karácsonyi ajándék pizsama, ami még az életben nem volt rajtam, de nem is lesz most már. Valahol otthon a nagyszekrényben kallódik. Volt értelme? Nem. Pizsamát senki, soha többet Karácsonyra!

Egy extra történet. Még anno barátom 2008-ban Karácsonykor, nem tudom ő is honnan gondolta…de Pussy Baby feliratú szürke plüss anyagú, rózsaszín szegélyes pizsamát vett, aminek francia bugyira emlékeztető volt az alsó része. Nem, nagyon nem. (Lett is belőle negatív blogbejegyzés). Konkrétan elajándékoztam miután szétmentünk. Látni nem akartam azt a cseppet sem nekem való ruhát.
Egy sütizős délután, egy karácsonyi fények séta sokkal többet adott volna helyette.
Amúgy is fülbevaló mániás vagyok, egy ízlésemet eltaláló darabbal bármikor igazán meg lehet lepni.

Érzések és vélemények
Szeretet legyen szívetekben mindig, és nem kell ahhoz Karácsony. Keressetek minden hónapra visszatekintve egy-egy élményt, ami felért egy Karácsonnyal. Mert ezek a kis apró élmények mindig ott vannak, csak mi december 24-től várjuk, hogy megadja azt, amit már megkaptunk.
Továbbá, azzal töltsétek az ünnepeket, akit igazán kedveltek. Ne legyen az, hogy kötelességből olyan személyeket kerestek fel, akiket a hátatok közepére sem kívántok. Nem kell megjátszani szerintem magunkat, főleg nem undor pofával próbálni meg szeretettel mosolyogni.
És az ajándékvásárlást sem kell a családtagokkal töltött minőségi idő rovására „űzni”. Inkább együtt legyetek és valami szépet csináljatok közösen, többet fog adni.

Varázslatosan szép, meghitt Ünnepeket kívánok!

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

