Karácsony előtti roham

December derekán járunk, vagyis beindult az év végi hajtás.
Jelenleg úgy érzem, hogy sodor az ár, én pedig próbálok nem megfulladni az eseményekkel. Nem érem utol magam és folyamat rohanásban élek, kicentizett az egész hetem/napom.
Jó lesz, ha ideér december 24. délután, 2015 utolsó munkanapja. De addig még akadnak teendőim.

A héten 45 órát dolgozom, 4 család 8 gyerekére vigyázok vegyes munkaidőben. Még szombaton is dolgozom kivételesen.

Hétfő, kedd és csütörtök reggel 7:30-tól este 8-ig hosszú napokat vagyok a gyerekekkel. Durva egy kicsit, főleg hogy hideg van és az eső is szemerkél. Egyszerűen nem tudok velük kimozdulni még csak a parkba, játszótérre sem. Ők pedig sajnos nem olyan fajták, akikkel el lehetne normálisan egy múzeumba menni, vagy egyáltalán a könyvtárba. 12 órát hát a lakásban ülök velük. És hiába úszik a szoba a játékban, a kisfiú mondta, hogy nem talál semmi, amivel játszhat. Kicsit bepöccentem rá. Nézd, ez a sok doboz tele mindenféle dologgal! Nem kell? Ha úgy érzed, hogy unod a játékaidat, leadom az adományboltban. Hát nem? Természetesen nem tetszett neki az ötlet, de higgyétek el. Fogalma sincs ennek a gyereknek hány és milyen játékai vannak. Ha lába kélne egy – két játékának, ugyan nem tűnne fel senkinek sem. A bőség zavara. Mikor annyi van, hogy már unom. Mikor annyi van, hogy nem tudok dönteni, s inkább panaszkodom, hogy unatkozom. DE a TV az Atyaúristen. A gyerekek 12 órában folyamat tudnák bámulni dobozt. Minecraft-ot játszani pedig szerintem 24/24 játszanának. Mert az szórakoztató, vicces – állításuk szerint.
Ma a kisfiú kijelentette, hogy szerinte a Minecraft a túléléshez szükséges képességekre tanítja őt. Jót nevettem. Figyelj csak, az egy virtuális világ, egy vészhelyzetben nem mész semmire a játékban szerzett tapasztalatokkal.

Nem igazán szeretem, ha folyton a TV-t akarják bámulni. Egy – egy óra rendben van, de na de napi 4-5 óra sok. „Az egyik osztálytársamnak nincs is TV-je, képzeld” – hozta szóba a kisfiú. Egy jó pont. Szerintem a TV azért nem jó, mert mindent megkapsz készen. Az agyi gondolkodást építi le, ha sokat nézed. Szerintem a szüleid sem tévéznek sokat, nem? Próbáltam érvelni.

Délután egy osztálytárs jött át játszani hozzánk. Szerintetek, min kellett játszani? Minecraft. Ezért nem kell senkit meghívni, hogy aztán együtt nyomjátok a gombokat, s fizikailag együtt, de agyban totál máshol legyetek – mondtam nekik.

Nyilván más világ, mint amiben én felnőttem.

Hétfőn még esküvőre is megyek. Ruhapróbát kell tartanom,  harisnyát vennem, mert ugye pont ilyenkor nem találom, vagy szakítom ki. És vasárnap pár órát magassarkúban kell itthon lennem, hogy picit visszaszokják rá. Magassarkút csak ilyen – olyan alkalmakkor hordok, így a lábam nagyon nincs ráállva.
Szóval életemben először Londonban is részese lehetek egy esküvőnek. Várom azért! Főleg különleges, hogy karácsonyi házasságkötésről van szó.

December 24-ig meg dolgozom. Bizony. Az már a legkisebb. 25-én pedig

Illusztráció, forrás: internet

elutazom. Hogy pontosan hova, még maradjon titok. Főleg egy kis izgalommal párosul most a dolog, mivel a repülőgép társaság a visszautam indulási időpontjait megvariálta, így lekéstem volna az átszállást. Egy teljesen másik opciót ajánlottak fel azonos napon, amit elfogadtam, de még nem igazolták vissza, hogy akkor átfoglaltak-e a másik gépre fixen. Nyílván hazahoznak valahogy, csak nem mindegy, hogy mikor landolok majd pontosan.
Az utazással kapcsolatban már izgulok, ez egy ilyen elő stressz, ami mindig kijön rajtam. Csak érjek oda sikeresen első körben. Kicsit ráparáztam most a közepesen hosszú repülőútra, ami ráadásul az óceán felett lesz.

Na, de a lényeg: 10 nap és VAKÁCIÓÓÓÓÓ. 🙂

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

