Mennyibe kerül egy angol gyerek havonta?

gondor_gyerek

Kép forrása: femina.hu

Múltkor szóba hozta egy ismerősöm, hogy szerinte havi minimum 5000 fontot kell keresnie egy párnak Londonban ahhoz, hogy nyugodtam vállalhassanak gyereket. Én pedig hozzászóltam, hogy jogos felvetés, bizony súlyos ezer fontokról kell valóban beszélni. És akkor még csak „egyszerű” családról van szó, mi van akkor, ha a gyereket magánsuliba akarjuk járatni és stb.
„Megtippelni sem tudom, pontosan mennyit keresnek azok a szülők, akiknek dolgozom” zártam a beszélgetés.

Az elmúlt héten sokan gondolkoztam a mennyi az annyin. Csak tényleg, mennyire kerül egy angol gyerek havonta a szülőknek.
Már egy korábbi cikkben említettem, hogy itt minden egyes gyerekre úgy kell nézni, mint egy pénzeszsákra. Potenciális kereseti lehetőségek nekem, és még sok más lánynak. De ezt nem csak mi, hanem a sok magánóvoda és egyéb gyerekfelügyeletet kínáló cégek is tudják. A gyerek egy üzlet Angliában, és ezt így kell elfogadni.

Nézzük most a munkaadó családomat. Középosztálybeli angolokról beszélünk, ahol a szülők főállásban dolgoznak, két gyerek van. Egy millió font körüli házban élnek London angolok lakta részén.
A gyerekek általános iskolába járnak, de természetesen magániskoláról beszélünk.
Miért is preferálják az angolok a magánoktatást? A legegyszerűbb magyarázat talán az, hogy így garantáltam minőségi oktatást kapnak a gyerekeit és nem segélyen élő (elnézést, de olykor suttyó) bevándorlókkal kell vegyülniük csemetéiknek. Ezért az apró kis tényért megéri nekik fizetni, én is ezt tenném a helyükben. A magániskolába 97%-ban fehér és európai kultúrkörből való gyerek jár, azon belül is én úgy látom, hogy nálunk 60% a „tiszta” angolok aránya. Ez kiemelkedően jó Londonban!

A középosztálybeli szülő továbbá azt is szeretné, hogy a gyereke csak az azonos társadalmi szinten élő gyerekekkel vegyüljön. A gyerek ehhez az életformához szokjon hozzá, innen barátkozzon, innen induljanak el kapcsolatai. A suliban senki sem nélkülöző, minden család szép házban él, minden család rendszeresen utazik/nyaral stb, a gyereknek pedig jó, ha ebben él és ezt veszi alapnak.

Az iskola tandíja 4030 font (2. osztály felett 4350 font) per term (Van az őszi, tavaszi és nyári term) Azaz évente 3x 4030 font per gyerek az általános magániskola. Két gyereknél (két árkategóriával) ez az összeg havi bontásban 2095 font. És csak elment az iskolába a gyerek. (Átszámítva 879.900 forint két kisiskolás gyerek magánoktatása/hó).

Minden középosztálybeli gyerek sportol valamit. Nálunk a kisfiú sakkórákat vesz, külön focira jár és teniszezik. A kislány balettozik, művészeti szakkörre is be van íratva és szintén teniszezik. Péntekenként pedig mindketten görkorcsolya órákat is vesznek.
Nem tudom, a különórák mennyire rúgnak, de havi x száz fontos tételekként/ gyerek nyugodtan kezelhetem őket.

Mindezek mellett engem is fizetnek. Már így összesítve a két gyerek tekintetében közel 4000 fontnál járunk szerintem.
És még az élelmiszerről, ruházkodásról és egyéb gyerekekkel kapcsolatos kiadásokról nem is beszéltünk. (Egy középosztálybeli angol gyerekének legócskább ruhája a H&M-ből van. Ahogy tapasztalom, a Next a legkedveltebb.)

Magániskola, különórák, részmunkaidős nanny és élelmezés havi kb 4000 font per 2 gyerek.
Vagyis a szülők pénztárcát egy csemete 2000 fonttal terheli meg minden hónapban. (~860.000 forint)

Ha nem dolgoznék, találkoznék középosztálybeli angolokkal, el sem tudnám ezt képzelni. Még így személyesen tapasztalni is néha hihetetlen.
Külsős szemmel pedig magamban mindig mondom, nagyon kiváltságosak ezek a gyerekek, hogy a szüleik ezt megengedhetik. Nem is tudják mennyire szerencsések (mert ez nekik alap), hogy ilyen jó háttérrel (oktatási lehetőségekkel) indulhatnak el, és már most előnyben vannak sok-sok gyerekkel szemben.

A következő cikkben leírom mi a szülők foglalkozása és hány órát dolgoznak, amivel ezt az életszínvonalat fent tudják tartani.

(U.i. Az említett összegek a valóságok tükrözik. A tandíjat is az iskola hivatalos honlapján néztem meg)

Mennyibe kerül egy angol gyerek havonta?” bejegyzéshez ozzászólás

  1. csvirag szerint:

    Nagyon jó bejegyzés lett de azért elég megdöbbentő… én mindig azon gondolkozom, hogy vajon az ilyen körülmények között felnövő gyerekekből felelősségteljesebb fiatal felnőttek lesznek, vagy ez nem akkora befolyásoló tényező?

TE MIT GONDOLSZ?!

