Kilopták az ajándékot a levélből, avagy “minőségi” postai szolgáltatást kaptam

Soha, de soha nem gondoltam volna, hogy ez megtörténhet. Főleg nem Karácsony előtt.

Múlt hétvégén a Camden Town-ban jártam, beugrottam egy ajándékboltba nézelődni, Londonos képeslapokat kerestem. Megakadt szemem egy kis London mintás pénztárcán, amit meg is vettem, ’mert jó kis meglepetés lesz’ címszóval.
Egy keményfalú borítékban leragasztva feladtam egy Londonos képeslap kíséretében a levelet.

Egy héttel később az illető, akinek küldtem, rám írt. Megérkezett a levél, de üresen. Semmi, de semmi nincs benne! Még a kézzel írt képeslapomnak is lába kelt.
Ledöbbentem egy pillanatra. Komoly??? Otthon már ilyen szinten vagyunk, hogy a postai dolgozók fizetés kiegészítésként lopnak a levelekből, csomagokból?
Természetesen nem a postai alkalmazottak akarom bizonyítékok hiánya ellenére is meggyanúsítani, de elvileg a levél nem kerülhetett idegen, nem postai dolgozó kezébe a London – Budapest útvonalon.

Én mikor otthagytam a levelet a londoni postán, a hölgy már rakta is egy zsákba. Aztán gondolom egy elosztóközpontba került, majd felrakták egy Pestre tartó gépre (légipostával ment), s ott átvette a Magyar Posta kisautója a csomagot, majd újra valami elosztó helyre kerülhetett. Onnan pedig már tényleg az adott város felé vette az irányt a levél, illetve maradt helyben, mivel Budapest volt a célállomása. A kézbesítő átvette a leveleket valahol, aztán elment a címre. Közben meg kiürült a boríték és valaki eltulajdonította a kis pénztárcát + képeslapot is.
Nem a pénzbeli értéke a kár, hanem az eszmei értéke, hogy meglepetés lett volna egy kedves bloggertársamnak! Ehelyett most úgy érzi, becsaptam…én meg úgy érzem, hogy meglopott a posta.

Komolyan ott tart Magyarország, hogy egy 1200 Fontos termék „életet ment”? Vagy valaki a csomagokból gyűjtögeti össze a karácsonyi ajándékait?
Legyen vele boldog, de a magyar posta egy életre elásta magát!

Miután felháborodottan megosztottam Facebookon ismerősömmel az esetet, hát, kiderült, hogy sok londoni –magyar ismerősöm porul járt már. Hmmm, elnézést?! Évek óta folyik ez a kis lopkodás és senki, de senki nem emeli fel a hangját, hogy a postának magába kéne néznie????

Jöjjön most pár Facebook komment ismerőseimtől:
„Lopnak, mint a szarka különösen, ha úgy megy a levél,hogy a hétvégén a postán reked. Ha hétfőn adsz fel valamit, nagyobb az esély hogy péntekig megkapják a teljes csomagot. ;((((( tapasztalat…;(((((„
„Én egyszer egy csokit mellékeltem a képeslaphoz, és csak a képeslap érkezett meg”
„En is így jártam, anyukámnak küldtem egy csomagot abban egy kabát egy kis táska 50£-al a kabátot megkapta, de a táska eltűnt.”
„Tavaly Karácsonykor elég vaskos borítékot küldtem (képeslap es sok sok fénykép) dédinek, majd csak Új Évben került hozza, kibontva es összeragasztva újra. De legálabb megérkezett, látva a benne levő kisbaba képeket, nem tartottak izgalmasnak…”
„Aminek értéke van, csak signedként szabad küldeni, vagy UPS-szel. Igen dühítő, mert drágább a küldés mint maga a dolog, amit küldesz, de ez van. Ha nincs regisztrálva, a Magyar Posta dolgozói úgy gondoljak, hogy nekik az jár. Néha a rendőrségi feljelentés segít, es előkerülnek dolgok, esetleg Magyar Postás zacskóban és összekarcolva, néha reménytelen. Mi nagyképű külföldre vándorolt magyarok úgyis tele vagyunk pénzzel, majd küldünk másikat, es ha mar az összes postásnak meglesz a London mintás pénztárcája, akkor talán a címzett is megkapja. Van mar tapasztalatunk ebben.”

Aztán jöttek tanácsok is:
„TV szerelő barátom kért meg, hogy vegyek meg neki UK-ben Ebayen bontott alkatreszt, mert otthonra nem szállítanak. Amikor postán küldtem, ráírtam a boritokra magyarul, h X.Y. tv szerelő Úr részére, majd címzés alá, hogy “Ne lopd el, rossz alkatrész!” Hm, odaért a panel/alkatrész..”
„Amint átér a határon a levélbe tett dolgok öntudatukra ébrednek és “kivándorolnak” (nem kell félreérteni…a csomagból). Szóval, ha nem szeretnéd, hogy megszökjön, akkor dobozba vele, majd a legerősebb ragasztószalaggal áttekerni 144-szer”

Miért nem feltételezem, hogy angol postai alkalmazottak lopnának? Ugye, mert akár ittenieket is meggyanúsíthatnám. De nem teszem. Itt a postának színvonala van, megbízható és gyors szolgáltatást nyúlt, ha itt lopkodna valaki, hatalmas botrány lenne pillanatok alatt. Nem mellesleg, akár komoly pénzbeli kártérítésre is beperelnék őket. Másrészt itt minden, mindenhol be van kamerázva. Bizony, a postafiók, a postai autók parkolója (még a járda is), így feltételezem, hogy az elosztó hely sem különb. Már csak azért sem lopnak, mert pikk-pakk egy felvételen visszanyomozható lenne…. Nem utolsó sorban pedig, pár Fontos termékekért nem akarnák a biztos állásukat és tiszta erkölcsi bizonyítványukat besározni az alkalmazottak.

Egy időre felhagyok csomagok (nagy levelek) küldésével Magyarországra, csak képeslapot (levelet) adok fel, amiben semmi más nem lesz.
Szomorú, hogy itt tartunk, és remélem, történetem eljut az illetékesekhez is!

Egy ismerősöm pedig csak ennyit írt felháborodásomra
“Az emberek már elfogadták, hogy a posta híresen sz˙r.”, ezért nincs visszhangja a rossz szolgáltatásoknak.

U.i.
Akinek nem inge, ne vegye magára. Felnézek sok postásra, akik hóban, fagyban, szélben és esőben is minden nap kézbesítik a leveleket. Az otthoni postásunk az utcában is egy nagyon kedves hölgy volt.

Reklámok

Kilopták az ajándékot a levélből, avagy “minőségi” postai szolgáltatást kaptam” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Chistine szerint:

    Ezek szerint nem változott semmi. 😦 Már tizensok évvel ezelőtt is így ment ez. Nekem anno még a magnókazettát is ellopták amire a fiam énekelt gyerekdalokat a nagyszüleinek. Képzelem mennyivel gazdagabb lett tőle valaki. 😦
    Futárral kell küldeni a dolgokat, az legalább megérkezik.

  2. Chistine szerint:

    Ezek szerint semmi nem változott. 😦 Már tizensok éve is így ment ez. Nekem legjobban az fájt mikor ellopták a magnókazettát amire a fiam gyerekdalokat énekelt a nagyszüleinek. Képzelem milyen gazadag lett attól valaki. 😦 Futárral kell küldeni, úgy megérkezik.

  3. Zsuzsi szerint:

    Én is hangot adtam a felháborodásomnak a facebook ismerőseim körében és hasonló válaszokat kaptam 😦 Nagyon sajnálom, hogy egyesek a postáról lopkodják össze a szuvenírjeiket és a karácsonyi ajándékokat. Én már jártam úgy a postával, hogy egy országon belül küldött ( kb 200 km táv) csomagot sem kaptam meg, amit a szülinapomra küldtek… Sokkal nagyobb eszmei értéke lesz majd ha élőben találkozunk! 🙂

TE MIT GONDOLSZ?!

