Erawan könyvek Top listám

Az idei évben az Erawan kiadó mellett raktam le a voksomat. Elhatároztam év elején, hogy tőlük fogok könyveket olvasni.

603485_415088028598336_660953861_n

Az Erawan logója

A kiadóban nagyon tetszik, hogy személyes, és én, mint olvasó tényleg értékelt és megbecsült vagyok. Minden kiadott könyvet Fejős Éva írónő is elolvasott, mielőtt döntött a megjelentetésükről, így mondhatjuk szerintem nyugodtan, hogy az ő kedvenceit vehetjük kezünkbe minden vásárlásunkkor. Az írónő ízlésében pedig maximálisan megbízhatunk.
Az összes Erawanos művet szerettem, most azon belül is összeállítottam egy Top listát. Számomra a jó könyv (történet) az, amiről órákat tudok mesélni, miután befejeztem. Az Erawan Top 5 listám könyveitől valamit kaptam, valamiben elgondolkoztattak, vagy rendkívül szórakoztattak.

Első helyen nálam a Drága szépség végzett. A könyvajánlómban említettem, hogy várom a történet megfilmesítését. Minden összetevő megvan a könyvben egy sikeres hollywoody produkcióhoz.
A főhős, Dina életútja számomra egy lökést adott. És azóta is, ha lelki erőre van szükségem, gyakran gondolok a műre.
Szerintem sok ember szülei után beskatulyázza magát. A könyv nekik is segíthet önmaguk értékelésében. Dina, egy vidéki alkoholista gyereke elérhet karriert New Yorkban? Igen, hiszen elhatárolódik szüleitől és a saját potenciáljait felfedezi.
Sok inspirációt kaptam a könyvtől, köszönöm, mert szükségem is volt rá.

Második kedvencem a Házas-társas lett. Egy irodai környezetben találtam magam Tom által. A munkája kezdi beszürkíteni őt, titokban pedig egy könyvet ír, ami a rejtegetett szenvedélye. A biztos, ám egyre kevésbé élvezett munkáját a családja iránt érzett felelősségtudata miatt nem adja fel. Majd még is egy hirtelen lépésre szánja el magát. Kilépett a komfortzónájából és felrúgta a bejáratott világát. De ne felejtsük, ha becsukunk egy ajtót, kinyílik egy ablak.
Tom története alapján elképzeltem, milyen lenne, ha én is hasonlóan tennék, mint ő. És azóta is ott motoszkál bennem a gondolat.

Harmadik helyre a Go-go girl-t írtam fel a listámon. Ám a szórakoztató kategóriában első helyezett lenne. Addison Holmes a tanári fizetését táncoslányként próbálja kiegészíteni. Így lesz belőle botcsinálta Go-go girl egyetlen délutánra, ami végül egy rendőrségi kihallgatással zárult. Nem jött hát össze a táncos karrier, de a nyomozói pályafutása viszont kezdetét vette, eleinte inkább kevesebb, mint több sikerrel.
Folyton viccesebbnél viccesebb szituációkba keveredik, kisebb sérüléseket minden alkalommal (ügyetlenségétől is adódóan) szerez. Együtt éreztem vele, és néha a fejem fogtam. Ilyen nincs! Addison, most komolyan?
A sorozat 3 megjelent részéből a 3. tetszett a legeslegjobban. Ti hogyan mutatnátok be az előkelő szüleiteknek azt a nőt, akit egy bárban ismertetek meg táncosként?
A történetben Addison magánéletet egy Nick nevű nyomozó is bonyolítja, de a szomszédjában élő Matt, az FBI ügynök sem maradhat figyelmen kívül.
A 3. rész egy jó és rossz hírrel zárul, ami miatt furdal a kíváncsiság. Nagyon várom a befejező 4. könyvet!

Köszönöm a sok vicces pillanatot a Go-go girl-nek, amit az olvasás közben kaptam, s segített a szürke munkanapokból kiszakadnom.

Negyedik helyet az Így emlékezz rám érte el nálam.
Lizzie látszólag tökéletes házasságban él, amíg férje egy balesetben életét nem veszti. Ezt követően furcsa dolgok történnek Lizzie lakásán, kezdi azt feltételezni, hogy férje csak színlelte a halálát és most visszajár büntetni őt. Hogy kibogozza a szálakat, elkezdi férje házasságuk előtti múltját felkutatni. Döbbenetes felfedezéseket tesz.
Azt mondanám a történetre elsőre, hogy ez túl valótlan, aztán a végére beláttam, hogy nem. Sajnos ez akár velünk, de a szomszédunkkal is megtörténhet, ha csúnyán visszaélnek bizalmunkkal.
Miután leraktam a könyvet, sokáig gondolkoztam, én hogyan tudnám kezelni, ha velem történne hasonló, vagy egyáltalán hogyan tudnék kigyógyulni a helyzetből.
Ajánlom mindenkinek elolvasásra ezt a krimit.

Ötödik kedvencem a Zűrős társaság lett. Egy tiniregény, ami visszarepített a múltba, s felfrissítette a homályba veszett emlékeimet. A könyvben tetszett, hogy egy felmerült döntéshelyzetben az olvasóra volt bízva a választás lehetősége. Fiatalkori szememmel próbáltam választani az e-könyvben. Bevallom elég jól viselkedtem anno, de titokban én is olyakor meglógtam volna a szobámból a haverokkal csavarogni.
A könyvet ajánlom minden szülőnek, főleg azoknak, akiknek tini korban lévő gyerekeik vannak. A Zűrős társaság segíthet gyerekük viselkedésének megértésében, saját fiatalkorúk felidézésében is. Tiniknek pedig azért ajánlom, mert külső szemmel olvashatnak és dönthetnek különböző, fiatalokat érintő helyzetekről. Ha pedig szülő és tini együtt olvassa a könyvet, garantált a közös szórakozás.

Ti mely Erawanos könyveket raknátok egy Top 5 listába?

Minden fent említett könyv megvásárolható az Erawan kiadó honlapján (E-könyvként is elérhetőek).

U.i.: Így Karácsony előtt érdemes a kiadó oldalán az Akciós ajánlatokat is megnézni.
Illetve, Tolnai Panka: Zűrős hétvége könyv is megjelent, és a készlet erejéig Body shoppos kis tusfürdő jár ajándékba hozzá.

Erawan könyvek Top listám” bejegyzéshez egy hozzászólás

TE MIT GONDOLSZ?!

