London 3 csodája

A mai kis cikkben London pár híres, ám „elbújt” csodáiról írok nektek.

Bank of England Múzeum

gold_royal_bank

13 kg-os aranytömb, ami megemelhető/megtapizható a dobozban

Már két éve készülők ide, s múlt hónapban tényleg oda is értem. A bökkenő mindig az volt, hogy csak hétköznap van nyitva a múzeum. Előnyben azok, akik hétköznap szabadnaposok szoktak lenni. Illetve nyitva van a Nyílt házak hétvégéjén is, de a sor km-es volt a bejáratnál.
A Bank of England Múzeum a Bank of England épületében található elkülönítve. A múzeumban információkat kaphatunk a pénzkibocsátásról, a gazdasági döntésekről – infláció szabályozás stb, a pénz történelméről, az arany alapú pénzkibocsátásról, valamint megnézhetjük az eredeti, Bank of England-ot megalapító okiratot. Igazán interaktív és gyerekek számára is élvezhető minden.
A legnagyobb attrakció az aranytömb. Egy 13 kg-os tömény aranyat megérinthet a látogató, aminek értéke több mint 300 ezer font. Ilyen értékes dolgot még sose láttam, tapiztam az életemben.
Érdemes tehát felkeresni a múzeumot.

Cím: Bank Station – London EC2R 8AH (ingyenes)

Gordon’s borozó

gordon_wine_bar

Gordon’s utcafront forrás: Tripadvisor

Két héttel ezelőtt egy ismerősömmel sétáltam a belvárosban, aki olyan helyet szeretett volna megmutatni nekem, amit esetleg nem ismerek. És meglepett valóban! A Gordon borospince előtt már milliószor elsétáltam az elmúlt években, ám kívülről, az utcafrontról lepukkant az egész, így semmibe vettem a helyet. Nagy hiba volt! Ilyenkor érzem úgy, hogy vakon mászkálok ebben a városban.
A Gordon’s a legrégebbi borozó Londonban. 1890-ben lett alapítva.
A belső tere döbbenetes, az eredeti pince rész meg lett tartva mai napig. Besétáltam, s alig hittem el, hogy Londonban belvárosában vagyok, s nem egy francia vidéki borozóban.

Gordon's belseje forrás: Tripadvisor

Gordon’s belseje forrás: Tripadvisor

Csak ajánlani tudom!

Cím: Embankment station – London WC2N 6NE

Gázlámpák és járda a félhomályban

gaslamp
A Buckingham palota környékén kismilliószor jártam már, de soha nem tulajdonítottam jelentős figyelmet a környékbeli lámpáknak. Egy ismerősöm hívta fel rá figyelmem esti sétánk közben. „Látsz valami furcsát a lámpákon?” Nem láttam. Jobban figyeld. Bizony, ezek nem elektromosak. Egy őrláng ég bennük, aminek segítségével este meggyullad bennük a fény. Néha még a gázszagot is érezni lehet a levegőben. Nagyon különleges kis csoda, hogy így megtartották a régi lámpákat.
A Green park mellett este a gázlámpák félhomályában romantikus sétára is lehetőség van, ha valaki szereti az ilyet.
gázlámpa vonalKöszönöm, hogy olvastatok!

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

