Színházi élmény: Billy Elliot Musical

Két évvel ezelőtt egy ismerősöm ajánlotta figyelmembe a Billy Elliot filmet. „Muszáj megnézni, klasszikus” címszóval. Megtettem hát, s mély benyomást gyakorolt rám a film. És rájöttem, hogy az élethez kell szerencse is (+iszonyatos kitartás), mert ha véletlen nem találkozik a balettel Elliot, akkor sose indult volna el a tánc iránt érzett szenvedélye, az meg, hogy tehetséges is, kiváltképp homályban maradt volna.

forrás: Mackintosh Theatres

forrás: Mackintosh Theatres

A táncért füllenteni is képes volt. Félt, hogy elítélik. Mert, hogy is fordulhat az elő, hogy egy bányász gyereke holmi tánci – tánci foglalkozásról álmodozzon. És főleg nem abban a korban, ahol Anglia gazdaságilag nem éppen a rózsás időszakát élte. Lesz –e álomból valóság?

Miután megnéztem a filmet, véletlen „belesétáltaltam” egy plakátba: ’Billy Elliot Musical’
A történetet Lee Hall írta, s saját életéből vette az ihletet. Ő is vidéki származású volt, ám művész beállítottságú. Ő is álmodott arról, hogy kitör az egyszerű munkáscsaládból.

Az angol film 2000-ben került a mozikba. Elton John is megnézte a mozit, s azonnal egy jövőbeli musicalt látott benne. Megcsinálták közösen Lee-vel. 2005-től fut a musical a Broadway-en. Idén májusban ünnepelték a 10. évadot. A Billy Elliot színpadi változata számos díjat és elismerést is besöpört időközben, és a gyerekszínészeket is egytől egyig elismerte a szakma.

Billy Elliot főszerepre nem volt kis feladat megtalálni a megfelelő gyerekeket. Sok volt a kritérium, s a rendezők olyan fiatalokat kerestek, akik még nem szerepeltek színpadon, karakterük pedig kidolgozatlan és természetes. A végtelen számú meghallgatást követően 10 srác maradt a listán, akiknek egy 3 hónapos intenzív tréningen kellett részt venniük, s közülük 3 került csak kiválasztásra. Ők játszhatták el először 2005-ben Billy-t a színpadon. Az elmúlt 10 évben pedig 41 srác alakította összesen a “kezdő” balett táncost.

November 7-ét izgatottam vártam életemben. Végre megyek a Billy Elliot-ra! Már 2 éve várok erre a napra, most jött el az idő. Az legolcsóbb jegyet vettem meg az előadásra, ami 19,5 font volt plusz a foglalási díj 3,5 font.
Közeledtem a színházépülethez, ohh, tényleg itt vagyok! Jó időben érkeztem, hogy körbe tudjak nézni. Elfoglaltam a székem és vártam a kezdést. A nézőtér is megtelt, s 2:30-kor elkezdődött a show, a varázslatos előadás. Nem voltak elvárásaim, de egy váó érzést vártam, és meg is kaptam. Istenem, a gyerekszínészek, de jól adták a szerepüket! Nagyon szépen és összhangban táncoltak, énekeltek.

A rendezők pedig rendkívül jól szemléltetve vitték színpadra a párhuzamos eseményeket. A bányászok és rendőrök harca közé rakták a táncoló gyerekeket, akik éppen a balett órán voltak.

Az abszolút kedvenc jelenetem, mikor Billy Karácsonykor otthon elkezdett táncolni. Gondolatban elképzelte, hogy ő egy befutott balettos. A színpadra lépett egy felnőtt táncos, aki Elliot felnőtt énjét adta, s tökéletes szinkronban táncolt a kicsi Billy-vel. Mesés volt nézni őket! A jelenet vége felé pedig a kicsi Billy a levegőbe is emelkedett, s fesztelenül pörgött egy rögzített kötél segítségével.
A mellettem ülő középkörű hölgy egy hatalmas fújt a végén. Huh, ez nem semmi volt! Bizony! Fél napig elnéztem volna kettőjük táncát.
Itt láthatjátok a felkészülést erre a táncrészre:

3 órás volt az előadás a 20 perces szünettel együtt. Állíthatom, hogy kaptam bőven élményt a jegyárért cserébe, és megérte eljönni. Kifelé menet elkaptam egy angol néni mondatát: „It was actually pretty good” – Igazán jó volt! Szerintem mindenki boldogan hagyta el a színházat.
Ha láttátok a filmet, s tetszett, ezt is imádni fogjátok! Csak ajánlani tudom a musicalt.

(Külön tetszett továbbá, hogy a nézők 100%-a fehér bőrű, igényes ember volt (semmi kendős és egyéb)! Már csak ezért is fogok még más előadásra is elmenni, mert ez igazi ritkaság Londonban.)

November 7-én egy újabb pipa került a bakancslistámra! Köszönöm élet!

További információ és jegyvásárlás: ITT

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

