A házassági évforduló

Halloween napján egy házassági évforduló kaptam meghívást. Több mint két évvel ezelőtt egy barátnőm által bekerültem egy baptista gyülekezetbe Londonban. Szorgalmasan jártam is közel egy évig, aztán valami megváltozott. Nem, nem fordultam el Istentől, csak úgy érzem, hogy minden körülmények között is a gyereke vagyok és a tetteim, viselkedésem határozza meg, hogy milyen is vagyok a szemében valójában. Nem kell ahhoz templomba járni, hogy jó kereszténynek érezzem magam, vagy, hogy Istennel beszélgessek, mert ő velem van a nap 24 órájában is.

A baptista gyülekezetben találkoztam jó fej emberekkel, akik mindig kedvesen fogadtak, s elbeszélgettünk (bár néhány emberrel a kommunikációm megakadt a honnan vagyoknál). A társaság miatt jó volt templomba járni, nagy húzóerő tudott lenni. A pásztorral és családjával is megismerkedtem időközben. Most pedig az ő 15. házassági évfordulójukra voltam meghívva.

Ha az embert a lelki pásztor hívja, illik elmenni, és tényleg nagyon jól esett, hogy egy év távlatából is gondoltak rám. Tudtam, hogy sokan lesznek, de tudtam azt is, hogy mindenki jó ember egytől egyig. A bejáratnál felakasztottam a kabáton, templomban vagyunk, itt nem lop senki. (főleg nem az angolok). A feleség egy nagy öleléssel fogadott, pár szót váltottunk is. Igazán kedves. Pár ismerős arcot is üdvözöltem, ölelés mindenkitől még egy év után is.

Elkezdődött az ünnepi délután. A pár barátja, aki 15 évvel ezelőtt a vőfély szerepében tündökölt, most is hangulatfelelős volt. Micsoda kedves gesztus egy baráttól!
Miután megvolt az általános üdvözlés, következett az ebéd. Utána egy kisebb játékon kellett a párnak részt vennie. Kérdéseket kaptak, s egy lapra kellett egyszerre felírniuk a válaszokat. „Hol volt az első randi”. Mindketten ugyanazt írták le: London Állatkert. stb.
Utána egy pásztor ismerősük lépett színpadra, hogy áldását adja rájuk. Őt követte egy hölgy, aki ajándékkoszorúval készült, a templom irányítószámának betűire készültek apróságokkal. M betű Minecraft meglepi stb.
Ezután a pásztor, a férj ajándéka következett a feleségének. Írt egy dalt, ami magában foglalta a megismerkedésüket, az eljegyzést, hogy mit szeret a feleségében. Életemben nem hallottam még ennyire személyre szabott meglepetést! A pásztort barátai kísérték őt zongorán, dobon, ő maga meg gitáron játszott. Íme: (a szöveg értéséhez angol nyelvtudás szükséges)


Zárásképpen egy barát mondott beszédet.
Később a pásztorral is sikerült pár szót váltanom, s elmondtam neki, hogy az általa írt dal volt a legszebb ajándék, amit valaha hallottam. És persze gratulálok, jól példát mutattok, köszönöm.
„Isten áldásának eredménye minden” – válaszolta.

Délután folyamán találkoztam még az egyik legkedvesebb templomi ismerősömmel is. Az 57 éves angol úrral, akivel először beszélni sem beszéltem. Ugyan, mi közös témánk lenne? Aztán egyik alkalommal elhozta a fényképezőjét, én pedig érdeklődtem a fényképei iránt. Amint találtam vele egy közös pontot, könnyebb volt vele beszélgetésbe elegyedni. Majd egyszer megkért, hogy benne vagyok-e egy fényképezésben a helyi parkban, mert valami beállítást gyakorol a gépén. Persze, hogy benne vagyok! Engem lehet nyugodtam fényképezni, örülök neki.

Az angol úr fényképe rólam

Az angol úr fényképe rólam

Ezt követően valahogy jött az ötlet, hogy menjünk fotós sétára egyik szombaton. Kiderült, hogy szombatokként ő egyedül rója a várost szép pillanatokat keresve. Én is ezt csináltam tavaly! Így történt, hogy elmentünk az Olimpia parkba és Canary Wharfra.
Ma, amint meglátott, kaptam is egy ölelést, elbeszélgettünk az elmúlt hónapokról, merre jártunk stb. Jó volt! És felmerült, hogy menjünk együtt újra fotós sétára. Én benne vagyok, tök jó.
És az is biztos, hogy az életben nem találkoztam volna az angol úrral, ha nem kerültem volna be a baptista közösségbe.

Szép délután volt! Köszönöm élet.

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

