Séta a luxusban – Chanel kiállítás (Mademoiselle Privé)

12030436_958306230859500_1026845635184527130_oA hétvégén a Chanel kiállításon jártam (2015.nov.1-ig tekinthető meg). A Mademoiselle Privé-ről a Time Out programújságban olvastam egyik kedden. Nem voltam benne biztos, hogy elmegyek, de kár lett volna kihagyni, mivel teljesen ingyenes és bárki felkeresheti. Továbbá Chanel a luxusmárkákat erősíti, és nem minden nap van lehetőségem egy picit is belelátni ebbe az előkelő világba.

Vasárnap 10:30-ra értem oda a Saatchi Galériához. Már kígyózott a sor. 9-re kellett volna jönnöm, meg is fordult a fejemben. De, ha törik, ha szakad, ha 2 órát kell várni, akkor is bemegyek. A kiállítás kötelezően felírtam vasárnapra, így hát türelmesen várakoztam. Eltelt egy jó óra és már majdnem a bejáratnál tartottam. Mindjárt bent vagyok! És a csoda fél órán belül megtörtént, beléptem az épületbe.

Ohh, Chanel itt vagyok! A kiállítás első termében egy elegánsan kialakított fogadó helyiség kapott helyet. Isten hozott a luxusban!
Haladtam tovább. A Chanel birodalom Gabrielle (Coco) Chanel kalapüzletével kezdődött, s ennek emlékére üres, design kalapos dobozok voltak bekészítve a második teremben. Valamint egy animációs vetítést láthattam a falon, ami azt illusztrálta, hogy Coco Chanel lesétál a lépcsőn hozzánk.

Utána egy falra festett ajtó várt minket. Aki sikeresen le tudta tölteni a Mademoiselle Privé alkalmazást az okostelefonjára, s a telefonját az ajtó elé emelte elindult egy rövidfilm vetítés, amin Gabrielle volt látható, ahogy kinyitja az ajtót. Nagyon tuti, csak legyen jó Apple mobilod hozzá.
12187966_958306377526152_520069109909040211_oA folytatásban egy nagy sötét terembe értem, ahol egy nagy kalitkában egy hatalmas nyaklánc forgott körbe. Ezt váó! Konkrétan az ámulattól senki sem mert megszólalni sem, csak némán és tátott szájjal nézte mindenki ezt a csodát.

12182886_958306440859479_380911854994362157_o

Ruhaanyag terem – vetítés a falon

A kedvenc részem a ruhaanyag terem volt. Fehér színű különféle anyagok lógtak le a plafonról egészen a padlóig. Az kezem végigfuttattam rajtuk, a selymes tapintású anyag tetszett a legjobban. És mindent kellemes illat járt át. Elképesztő! Majd megláttam a falon a kis mozgófilm vetítést két fekete alakról, ahol az egyik hölgy az ügyfél, míg a másik hölgy pedig Chanel volt, amint éppen méretett vett.

Felsétáltam az első emeletre, s nem győztem ámuldozni. Egyedileg tervezett Chanel ruhák fogadtak. Ohh, de megérinteném őket. Mesések! Ilyet sem látok túl gyakran.

A balra lévő teremben a fő attrakció várt: Gyémánttal díszített pénztárca. 5 biztonsági őr és egy riasztórendszer védte a kincset, ami egy üvegvitrinben volt kiállítva.

12191178_958306804192776_6969615026286828396_oA harmadik szint a workshop-nak adott otthont. Ha valaki tudta, hogy lehet erre helyet foglalni és egy csoportot is össze tudott rá szervezni, jól járt. Ottlétemkor éppen a Chanel N°5 parfüm bemutatója zajlott. Egy csinos fekete kosztümbe öltözött hölgy, aki Chanel logós fülbevalót viselt, lelkesen beszélt a híres illatról. „Oda kell belőle egy picit fújni, ahol azt szeretnénk, hogy megcsókoljanak minket”. Azt is megtudtam, hogy Marilyn Monroe lefekvéskor egy leheletnyi Chanel N˘5-öt fújt magára.
A worshop-ban résztvevő szerencsés emberek még saját bőrükön is tesztelhették az előkelő parfümöt. Mi, egyszerű látogatók a parfümök csomagolását és bontatlan üvegeket csodálhattuk meg. Mélyeket szippantottam a levegőbe, hiszen a parfüm illatfelhői járták át az egész teret. Finom, karakteres és markáns ez az N°5.  

Továbbá érdekességek a kiállításról:
– A galériához vezető ösvényen egyedileg tervezett kert várja a látogatókat. A hangosból nyugtató madárcsicsergés hallatszik
– Az épület első emeletén egy mini beépített kert van kialakítva a Chanel tiszteletére
– Egy kisfilm is megtekinthető, amiben Coco Chanel szelleme visszatér és felkeresi Karlt (a vezető divattervezőt) az irodában
– Az ajándékboltban 12 fontért divatimádóknak (bloggereknek) különleges naptár vásárolható, amiben a 2016-os divathetek, kollekciók bemutatásának dátumai is megtalálhatóak, és mindezt Karl személyes idézetei gazdagítják.

1,5 órát kalandoztam a Chanel világában. Kifelé jövet hálát éreztem. Köszönöm London, hogy ilyen lehetőségeket kínálsz nekem! És mindezt ingyen. De jó, hogy itt élek, hogy ide is eljuthattam!
Az élmények hatása alatt még később, délután is futkosott a hátamon a hideg.

Bővebb információ a kiállítás hivatalos honlapján: ITT

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

