Csokoládé kiállítás és vásár laikus szemmel

Szombaton a csokoládé show-n jártam. Érdekes, hogy 4 éve élek a városban, s most jutottam el ide először, holott minden évben megrendezik.
Egy héttel ezelőtt egy ismerősöm mondta, hogy szombaton ráér, ha tudok valami jó programot, szóljak. Ráírtam hát kedden, hogy csokoládé show lesz és biztos megyek, ha csatlakozni szeretne. Így történt hát, hogy aznap kora délután találkoztunk.

csoki1

London polgármesterének feje csokiból

Csokoládé show-t, azaz Csokoládé kiállítást és vásárt az Olympián rendezték. Nem tudtam mire számítsak, de gondoltam, hogy sok csokoládé lesz. Rögtön a bejáratnál Boris Johnson, London polgármesterének csokoládéból megmintázott feje fogadott. Plusz egy csokis Shard és egy hatalmas csoki kutya is ki volt állítva.

csoki2Majd jobbra ki is szúrta szemem egy stand. Szemet gyönyörködtető kis kreációkat árultak, haszontalan, de kell. Csokiból mindenféle szerszám, figurák és még Disney hercegnő is. Elvégre gyerekek is ügyfélnek számítanak. A legjobban a régi vasalót megmintázó darab tetszett, amit potom 45 fontért vihettünk is haza. Harci fegyverek szeretői pedig egy csoki géppuskával is gazdagodhattak akár.

A folytatásban pedig megpillantottam a mesebeli cipellőket.
csoki3
Oh, de szépek. Egy lánykérés ugrott be, ahol ebbe a Hamupipőkére emlékeztető lábbelibe rejtik el a gyűrűt! Nekem nagyon tetszene az ötlet!

csoki4Balra fordulva megláttam a Magnum standot. Meglepődtem, mert nem gondoltam volna, hogy a Magnum gyár a csokoládé piacra is betört. Finom kis csokik voltak, megkóstoltam őket. Nem is kerültek sokba, az After Eight-re erősen emlékeztető mentolos desszertért 6 fontot kértek.

A kiállítók 90%-a az erősen közép, de olykor felsőosztályt célozta meg termékeivel. Mikor pár apró bon-bon 10 fontba kerül, vagy egy organikus 90 gr-os csokis tábla 3,5 font. Persze nagyon egyediek voltak a kis kreációk és mindenhol elmondták, hogy kézzel készültek.
Volt olyan bon-bon, amiben olyan gyümölcskrém volt, amiről még sose hallottam. Vagy érdekes ízeket ötvöztek. Elhiszem, hogy szuper, de súlyos x fontokat elkölteni egy kis csomag prémium desszertre, luxus kategória számomra.

Az egyik cég kihangsúlyozta, hogy a British Airways járatainak I. osztályán az ő termékeiket kínálják az utasoknak. „Na, akkor menjünk oda és kóstoljunk, mert ezzel a csokival valószínűleg a British Airways gépein soha nem fogunk találkozni” – mondta ismerősöm. Való igaz, egyet értettem.

csoki52

Csoki portré

A legdurvábbnak a csokoládé 3D-s portrét találtam. Ha van pénzed, még csokiból is kiöntenek. „És milyen jó, hogy utána megnyalhatod magad” – ironikusan kommentelte ismerősöm.

A kiállításon elmerengtem a csokoládé kereskedelmen. Több cikkben olvastam korábban, hogy nem kell sok idő és a csoki luxuscikké fog válni, mert a kakaóbabok iránti hatalmas igény tarthatatlan. Akkora szükséglet mutatkozik már most is, hogy csücskösen lehet teljesíteni. És igen, elképzelhető, hogy imádott Nutellánk is eltűnik egyszer a piacról.
Másrészről hiába volt több cégnek organikus, Fairtrade (tisztességes üzlet) jellel ellátott terméke, szkeptikus vagyok. Mi számít tisztességesnek, és vajon a termelők mennyi pénzt kapnak egy – egy bab után. Talán fogalmuk sincs, hogy mi Londonban aztán később megnézhetjük a csili-vili csomagolásos desszerteket, és arany áron vásárolhatunk a neves cégektől belőlük.

Az egyik családi vállalkozásnál egy magyar hölgy volt a hostess, és elmondása szerint ő is készít kézzel csokoládékat a cégnél. Kicsi ez a világ! Utána egy 5 fős magyar – baráti társaságra figyeltem fel, akik látogatóként voltak jelen. Örülök, hogy több honfitársamnak is van igénye ilyen különleges kiállításokra!

Élveztem a csokoládé show-t. Édes kis órákat tudtam bent tölteni. Bónusz, hogy Alizzal, a Legalizabb gasztro és történelem írójával is találkoztam.

Bloggerek

Bloggerek

Aliz (Legalizabb) szakértői bejegyzését, ITT olvashatjátok.

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

