Úszásra fel!

Tegnap uszodában jártam! Bizony, közel 3 év után a szervezetem „sírására” hallgatva felülkerekedtem a lustaságomon. Még tavaly kérdezte tőlem valaki: Ugye te jártál uszodába? Lehet látni a válladon.

forrás: internet

forrás: internet

Kicsi koromban a szüleim vittek hetente uszodába, ha akartam, ha nem. Higgyétek el, nem rajongtam érte, mert mindig vasárnap reggel 8 tájban mentünk, mikor én hétvégén 10-ig nyomon az ágyat alapban. Amint nagyobb lettem, boldogan mondtam nemet a kínálkozó lehetőségre, majd Londonba költözésem előtt már magamtól kezdtem újra járni. És miután ide kerültem, az úszásnak búcsút intettem. Szerencsére a korábbi évek rendszeres mozgása még egy ideig pozitív hatását gyakorolta, de az elmúlt fél évben egyszerűen éreztem, hogy úsznom kéne. A testtartásom romlott és egyre nehezebb egyesen állnom/ülnöm. Vagy arra keltem, hogy bekattant a vállamban egy ideg, és fél napig a nyakam nem bírtam elfordítani.

Elkezdtem nézni környékbeli uszodákat, amik önkormányzati fenntartásban állnak. Hiába van pár percre gyalog tőlem puccos Virgin, Nuttfield Egészség központ, (David Lloyd) magánkézben lévő sportkomplexum, ha piszok drága. És egyébként is szerintem még ki is néznének a közép – felső középosztálybeli angolok. Marad hát az állami, tökéletes lesz.

Egy laza 20 perces buszozással odaértem a szabadidős központhoz. A recepciós sráchoz léptem és mondtam, hogy csak úszni jönnék. Aztán megbeszéltük, hogy ha fel szeretnék iratkozni a tagságira (25 fontért havonta, korlátlan alkalommal lehet jönni úszni), akkor várnom kell egy jó 15 percet, mert a kolléga pont elfoglalt. Jó, rendben várok, semmi gond. Majd 8 óra lett és még mindig semmi.
Tudod mit? Akkor most egy sima belépőt vennék egyelőre, mert már nagyon be akarok menni – kértem.
10 – ig nyitva vagyunk, lesz így is időd, ne aggódj. De, mivel ennyit várakoztál már amúgy is, menj csak be most ingyen – válaszolta.
Nem éreztem, hogy olyan túlságosan kedves lettem volna hozzá, hogy ezt kiérdemeltem. Potya ajándék, ingyenes próba. Jól esett ez az apró kedvesség!

Végre beljebb kerültem. Az öltöző, medence a székesfehérvári uszodához hasonló színvonalú. És hamar feltűnt az is, hogy ide nem az angolok járnak. Nekik ez túl „alja”. Azonnal egy lengyel beszélgetést kaptam el.
Valószínűleg az önkormányzati szabadidős központok a bevándorlókból élnek főleg. De nekünk meg szuper, hogy potom pénzért van lehetőségünk sportolni. Aki meg megteheti, hát járjon a Virginbe (akár 150 fontos havi tagsági díj ellenében).

Átöltöztem és mentem a medencéhez. Este 8 és kedd, voltunk maximum 10-en és abból is 3-an hölgyek. Tökéletes, mert nem zavar senkit, ha újrakezdő vagyok, vagy lassabban haladok a sávban.
Az medence vízhőmérsékletét egész kellemesnek találtam, szerintem melegebb, mint egy otthonié. És itt az úszósapka sem kötelező, csak aki úgy gondolja. Elég, ha a hosszú hajú lányok összekötik, feltűzik és kész.

Egy fiatal életmentő srác állt kint a medence szélén sárga pólóban és piros rövidnadrágban. Hátán átvetve a mentőszivacs. És folyamat nézte az úszókat. Ő arcra nem jött be, de a testfelépítésén látszott, hogy foglalkozik magával, szép izmos volt. Baywatch London – ez jutott eszembe őt nézve.

Megéreztem a hosszú kihagyást, de hamar belelendültem. Nagyon jó volt újra „delfinnek” lenni és fesztelenül mozogni a vízben.
Miután pedig Facebookon becsekkoltam, rám írt egy ismerősöm: Én is ide járok! Járhatnánk együtt is!
Úszás (majdnem olyan, mint a Nokia volt) – Connecting people. 🙂

Folyt.köv.

Úszásra fel!” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. Gyongyi szerint:

    Miert irod, hogy kineznenek az angolok? Ugyan mar! Te szoktal ilyet tapasztalni? Mert en soha. Kulonosen egy sport klubban igazan nem szamit, hogy ki honnan valo. Mindenki sportruahaban vagy uszodresszben van. Valamint a sport egy igazi osszetarto kapocs, legyel barhol is es igazan nem szamit, hogy ki kicsoda, csak a teljeseitmeny. Legalabbis en ezt tapasztalom es ez is egy draga gym ahova jarok immaron 4 eve, raadasul Canary Wharfon van. Ha ilyet irsz, hogy biztos kineznenek, akkor te is ugyanugy minosited oket, amire meg ra sem tudnak cafolni.
    A kornyekemen van egy lido. Ezt most par eve ujitottak fel tobb millio fontbol. (azt hiszem harombol-benn van a hirdetesben)Kinti futott medence telen nyaron, nyitott spinning resz, edzoterem, szauna stb. Nem vettem havi berletet mivel ugye masik gymben vagyok tag, de nyaron gyakran beugrottam egy uszasra. 6 font a napi jegy. Teljesen vegyes volt a felhozatal. Azt gondolom, hogy szinte 100% kornyekbeliek es nagy tevedes, hogy csak bevandorlok. Tele volt a jo idoben gyerekekkel, de idos uszkalo bacsikkal vagy a vizitornara varakozo nenikkel. Nem igazan hallottam mas nyelveken tarsalgokat, de mondjuk ez egy kifejezetten angolok lakta kornyek (Charlton). Ugyhogy mindig minden kornyek kerdese itt Londonban, de gondolom erre mar te is rajottel.

TE MIT GONDOLSZ?!

