Éttermezés: T.G.I. Friday és Giraffe

Jöjjön most két éttermes beszámoló. Teljesen véletlen kerestem fel a T.G.I Friday-t és a Giraffe-t az elmúlt hétvégéken.

Forrás: T.G.I. Friday

Forrás: T.G.I. Friday

T.G.I. Friday – „Egy hely, ahol mindig péntek van”
Hol?

O2 Aréna (North Greenwich metróállomás)
Mikor?
Szombat délután 4 óra, holtidő.
Milyen az első benyomás?
Isten hozott Amerikában! Mintha nem is Londonban, hanem egy Kalifornia városban járna az ember. A falakon képet, díszek, tárgyak, minden, ami Amerikára emlékeztethet. Szörfdeszka, 66 Route jel, villogó tábla, gitárok, híres filmekből képek stb.
„Menő itt enni” – áradt a helyiségből.

A berendezés - forrás: T.G.I. Friday

A berendezés – forrás: T.G.I. Friday

Milyen az étlap?
Kalóriabombák, ez nem egy diétás hely. Steakek, burgerek sült krumplis körettel. Az x ezer kalóriás étkezések otthona. Csoda volt, hogy találtam valami egészségesebbnek mondható ételt a kínálatban. Grillezett csirkemellet rendeltem, amihez pár rántott garnélarák járt. Köret: krumplipüré és párolt brokkoli, sütőtök. Az étel találása a tányéron eléggé szegényes volt, mintha csak egy sima pubban lettem volna, ahol ugyanezt fele annyiért is elkészítettek volna nekem. Nem érte meg a 14,5 fontot.
A desszert viszont mennyei. A fagylaltkehely az egyik legjobb, amit valaha Londonban ettem. Csak ajánlati tudom.

Milyen a kiszolgálás?
A T.G.I. Friday-ben profik dolgoznak. Az étterem bejáratánál egy hostess hölgy várt, aki az asztalomhoz kísért. A felszolgálók sürögtek – forogtak, mindenki tudta a dolgát. Nagyon jó volt a csapatmunka, az összedolgozás. Valaki felvette az italrendelésem, valaki más az desszertet, attól függően ki – hogy volt szabad éppen. Nagyon gördülékenyen ment minden és többször oda is jöttek, hogy meg vagyok-e elégedve az étellel, minden rendben van-e, szeretnék-e még valamit stb. Úgy éreztem, hogy a vendég vagyok, akit megbecsülnek.
A fizetéskor csak felnéztem, nyújtogattam a nyakam és már hozták is a blokkot 10mp-en belül. Rekord! A blokkom aljára a felszolgáló hölgy tollal ráírta: legyen fantasztikus napod!
Köszönöm ezt a pici kedvességet, azonnal adtam is a 20% borravalót.
(A T.G.I. Friday-ban nincs kötelezően felszolgálói díj számolva, ami szimpatikus volt)
Boldogan távoztam „Amerikából”.

Giraffe Soutbank - forrás: Southbankcentre.co.uk

Giraffe Soutbank – forrás: Southbankcentre.co.uk

Giraffe étteremlánc – Ebéd a Zsiráfban
Hol?
Temze déli sétány Embankment gyalogoshíd közelében
Mikor?
Szombaton délután 2-kor, ebédidő
Milyen az első benyomás?
Szuper, hogy van kiülős hely! Figyelhetem étkezés közben a sétáló embereket, láthatom a Temzét is. A berendezés egyszerű, letisztult, semmi extra. A hely rendkívül családbarát, babával, pici gyerekkel is bátran felkereshetjük.

Milyen az étlap?
Előételnek többféle variáció, főételnek burgerek és egyéb lehetőségek (amiket még leírás alapján sem bírtam értelmezni) + a reggeli opciók csábítóan hangoztak a menün. Nincs nagyon választék, nem kell sokat gondolkozni, mit is egyen az ember.
Csirkeburgert ettem, amiben sajt és rántott hagyma karika is volt BBQ szósszal nyakon öntve. Köretnek sült krumplit szolgáltak fel. Italnak narancsos turmixot kértem. Jól nézett ki és ízletes volt minden, megérte a 12 + 4 fontot.

12009605_946810102009113_3777057371705769348_nMilyen a kiszolgálás?
Bejáratnál azonnal üdvözöltek, várnom kellett ugyan pár percet egy szabad asztalra, mert teltház volt. A felszolgáló hamar jött és barátságosan felvette a rendelésem. Az italt kihozó srác még gyakornok volt és rossz asztalhoz szervírozta az italokat először. Majd belejön, nem volt ez nagy gond. Pici kedvesség viszont, az italomba egy mini zsiráf volt rakva.
Egy átlagos vendégnek éreztem magam, egy voltam a sok közül az adott napon. Nem kaptam olyan nagy személyes törődést, de így is jól éreztem magam a Zsiráfban.
A blokkon 12,5% felszolgáló díj automatikusan felszámolásra került, így plusz borravalónak nem láttam értelmét, vagy adni kellett volna?
Telt pocival távoztam és folytattam sétám a Temze parton.

Köszönöm a kiszolgálást mindkét helyen. 

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

