Dalai Láma Londonban

Szombaton a Dalai Láma előadásán jártam az O2 arénában. Teljesen véletlen bukkantam hétfőn az eseményre, Facebook böngészés közben. Véletlenek pedig nincsenek, így úgy gondoltam, hogy ott a helyem.

Szombaton délben érkeztem az O2-höz és azonnal egy kisebb tüntetésbe ütköztem. „Fejezd be a hazudozást Dalai Láma” skandálta egy kb. 100 fős csoport. Közben sorba álltam felvenni a jegyem.

O2 - színpadon a Dalai Láma

O2 – színpadon a Dalai Láma

Soha nem voltam még korábban az O2-ben semmilyen rendezvényen, de a jövőben sem fogom túlzásba vinni a magas fokú szervezetlenségük miatt. Totális fejetlenség uralkodott és a program is megcsúszott a kiírt menetrendhez képest. Majdnem egy órámba telt, míg megkaptam a jegyet. Majd belépés után közölték, hogy át lesz ültetve az a szektor, ahova szól a jegyem. Újabb sorban állás, és végre a kezdés előtt 5 perccel sikerült helyet foglalnom.

A küzdőtér lent nagy és maga az egész O2 egy böszmeség belülről, ám a székek hihetetlen közel vannak egymáshoz, így heringparti volt. Valamint a felső rész félkörben rendkívül meredeken lett megépítve. Egy koncertet egész biztos nem tudnék itt igazán élvezni.

12004033_943927785630678_7838371686066160426_nA Dalai Láma felsétált a színpadra. Mindenki felállt és elkezdett tapsolni. A nézők fele még utána is nagy nehezen ült csak le. „Foglaljanak nyugodtam helyet” – beleszólt a mikrofonba a Dalai Láma.
Kezdésként egy tibeti – londoni gyerekekből álló kórus énekelt a Láma tiszteletére. Majd egy férfi játszott tibeti népdalokat valami különleges hangszeren. Utána a Láma mindenkit megáldott, gyerekekkel pedig fényképezkedett.
Ezt követően állva maradt a színpadon és megtartotta beszédét. „Én is ugyan olyan vagyok, mint ti. Egy a 7 milliárdból, és a szervezetem is úgy működik, mint a tiétek”.
Beszédében kihangsúlyozta a fiatalok megfelelő oktatását, mert szerinte ez az alapja egy békésebb jövőnek. A gyerekeknek tudniuk kell, mi a helyes, mi nem. Meg kell tanulniuk a társaikkal együtt élni (emberség). És minden gyerek megérdemli a szeretet is. A szülőknek minőségi időt kell eltölteniük a csemetéikkel, ahelyett, hogy leültetnék őket a videó játékok elé, hogy lőjenek.
Mi, felnőttek pedig ne csak kozmetikai termékekre költsünk, hogy külsőleg minél jobban nézzünk ki, hanem a belső világunk fejlesztésére se sajnáljuk az időt és a pénz.
Kitért még a Láma a tudásra, és hogy a tudományok fejlődése az emberiséget szolgálja, ha megfelelően használjuk fel az ismereteket.
Az egészséges elme is fontos, mert onnan indul ki minden. (Ennek fejlesztéséről stb nem esett szó). Az épp elme pedig segít kizárni a negatív dolgokat életünkből – kiemelte.
A Dalai Láma szerint minden változás az egyén szintjén kezdődik, és onnan terjed tovább.

Zárásként egy emeletes tortát felhoztak a szervezők a színpadra és elénekeltük Őszentségének a Happy Birthday-t. (Ezekre a percekre egész életemben emlékezni fogok)

Igazán tetszett, amiket mondott, de én még is picit csalódtam. Világmegváltó gondolatokra vágytam, amit még sose hallottam/gondoltam volna magamtól. És sajnos a mostani európai bevándorlásról (és vallási indulatokról) sem esett egyetlen szó sem. Vártam volna, hogy valami megnyugtató hangozzon el tőle ezzel kapcsolatban.
A csarnokban lévő energiák viszont pozitívan hatottak, és mindent összevetve, megkönnyebbülve jöttem el, pár gondomat otthagytam.

A Dalai Lámát pedig becsülöm azért, hogy 80 évesen ilyen aktív és szellemileg is nagyon a toppon van. Szeretnék én is ilyen 80 éves lenni majd!

TE MIT GONDOLSZ?!

