Leruccantam Bournemouth-ba

Szombaton lent jártam Bournemouthban, Dél – Anglia tengerparti városában. A látogatásom célja a légi bemutató volt. Nem mellesleg a South West Train vonattársaság egy nyári promóciót tartott éppen. Minden jegy bárhova hétfőtől szombatig 20 Font (return ár), még péntekig érvényes az akció. Ennyi pénzért naná, hogy megyek a „világ végére”.

Szombaton délelőtt 10 órakor egy kisebb tömeg gyülekezett a Clapham Junction 9-es vágányánál. Sejtettem, hogy páran leszünk, de hogy 5000-en akarnak majd lemenni, meglepett. 10 szerelvénnyel érkezett a vonat, ám csak 5-be szállhattunk fel. Nem értettem miért. A vonat 97%-ra megtelt pillanatok alatt. Előttem egy tinédzser szállt fel az anyukájával „Nem vagyok hajlandó 2 órát állni” közölte.  Állsz vagy maradsz Londonban – gondoltam, nincs más lehetőség. Ő még fiatal kb 14 éves volt. Mit szóljon az a mami, aki szintén a vonaton volt 70+ évesen és nem volt ülőhely.
Hát, a kellemesre tervezett vonatozás kezdett egy rémálomba átfordulni. Ekkora felkészületlenséget az SW Train részéről! És állomásról állomásra nem hogy leszálltak volna az emberek, de még 1000-en akartak jönni velünk. Hova?
Több babakocsi is utazott a szerelvényben, s még oda bepaszíroztak két tolószékest. Hogy hogyan, ne kérdezzétek.
Eltelt egy jó óra, s végre Southamptonnál 500-an elhagyták a vonatot, de 1500-an meg még várták azt. Egy mamának egy srác átadta a helyét, majd a haverja is felállt, hogy átadja nekem a helyet. Biztos vagy benne? – kérdeztem. Egy jó órás álldogálást követően egy kedves fiatal srác végett leülhettem. De tudtam, amint egy másik mami feltűnik, illik felállnom.
20 perces késést összehozva végül begurult a vonat a Bournemouth vasútállomásra.
Isten hozott a tengernél!

11865040_1003328799697462_1428178024330531_o

A tömeggel lehömpölyögtem a partra, ahol egy m2-nyi szabad hely nem akadt már. Én még ennyi embert nem láttam! Egyes családok szó szerint kisajátították a beach egy – egy részét ideiglenes kordonnal. Többen sátorral, már kb. tegnap este óta itt lehetnek. És pontosan délután 1-kor kezdetét vette a légi show. Huss, repültek el szemünk előtt a gépek, némelyik pici, némelyik brutális nagy volt (a bombázó). Majd a fő attrakció, a Red Arrow következett a hajmeresztő mutatványaikkal. Ők aztán felrakták a pontot az i-re. Vastapssal búcsúztak a nézők a végén tőlük.

Beszéljünk kicsit a nézőközönségről. Jó idő volt, 25°c + és bikiniben tolták sokan. Hu, Angliában borzalmas, hogy mennyi ember túlsúlyos. Itt nem kicsike kis hurkákról beszélünk, hanem durva hájról. A közelemben ülő anyuka melle akkora volt mint a feje, a combjai mint a vastag bunkósbot, s sikerült egy jó pici fürdőruhát választani. A mellei szó szerint félig kint voltak! A tesóm erre annyit mondott volna: „Egy bálna, akit partra vetett a víz”. Nem csúfolódásképpen mondom, de mikor látszik, hogy igazán nehezedre esik járni, az már baj, s jó pár ilyen ember volt.
A fogak épsége sem lényeg, talán ők a szociális segélyen élő vidéki angolok voltak. Nem akarok csúnyán fogalmazni, de az apukának rohadtak a fogai, s ahogy beszélt a gyerekekkel sem tett boldoggá. „Ha nem hagyod abba a homokszórást, rád verek” hangosan fegyelmezte a 4 év körüli ikreket.
Ők nem az értelmiségi angolok táborát erősítik, na.

Sétára indultam a parton. Miért is ne, több kis magyar csoportba botlottam. Felőlem bármit mondhat a politika „nincs kivándorlás”, „gazdasági menekültek vagyunk” stb, én azt tapasztalom, hogy az elmúlt 4 évben drasztikusan megnőtt a magyarok létszáma az Egyesült Királyságban. Londonban minden nap kb. minden utcában hallok már magyar beszédet, pedig köztudottan angolok által lakott környéken élek! És erre lemegyek vidékre és magyarok magyarok hátán. Hol és hányan vagyunk már ebben az országban? Durva. Sajnos a magyar „mentalitást” azért most is hozták a hétvégén honfitársaim „Tele a Tesco, nem megyek be, de a strandon nem vagyok hajlandó drágán üdítőt venni. Még mit nem, baszki”. Tegyünk úgy, mintha ezt nem érteném, s „süketen” elsétáltam mellettük.

Bournemouth mólója jó hosszú és 1 font a belépő. Ne már! Ez egy jelképes összeg, persze, hogy bemegyek. És itt nem volt tömeg. Innen kellett volna az első perctől a légi showt néznem!

11850575_1003299809700361_5115969045525037240_oA parton tovább haladva egy BBC buborék szúrta kis szemem – Experience Center. Ott helyem! Beálltam a sorba, előttem 4-en, ez semmi. A mű biztonsági őr bácsi egyben a hostess is volt, mert kedvesen elbeszélgetett mindenkivel a kemény 4 perces várakozási idő alatt is. Nagyon becsülöm a lelkes és munkakörüket maximálisan élvező embereket. Köszönöm.
És beléptem a sátorba. Baloldalon már ott is várt a The Voice székje, amibe egy fénykép erejéig beültem. „I want you” megnyomtam a gombot. Utána egy Doctor Who-s kép is készült rólam, nem mintha egyetlen epizódját is láttam volna. Beljebb egy kedves úriember fogadott és a rádiózásról beszélt. A dalok elindítása előtt 13 másodpercnyi szünet van adás közben, ennyi idő alatt kell a műsorvezetőnek értelmes formában felkonferálnia a zenét. Ki is próbálhatta, aki akarta, mi is fér bele 13 másodpercbe. Ügyesnek kell lenni!
A híradós rész következett. Bemutatták, hogy milyen sebességgel kell olvasni ahhoz, hogy a szépen hangozzon a nézők számára a TV-n keresztül. Ezt is ki lehetett próbálni. A bácsi noszogatott is. Csak egy székbe kellett ülni egy kamera elé és leolvasni a slidokon jövő híreket. Szerintem kezdjük el értékelni a híradósok munkáját. 🙂
És legvégül az időjárás jelentés a zöld háttér előtt, ahova bárki beállhatott, majd a képernyőn már a rendes kép jelent meg. Ha belegondolunk, egy időjárás jelentő sem időmilliomos. Percek alatt kell lehadarnia mindent.  Gyakorlat és az évek, amatőrként sületlenség, amit ott mi alkottunk.
Köszönöm BBC! Élveztem ezt a villámlátogatást.

11028347_1003393619690980_6474191527904917535_o

És végezetül a nap fénypontja volt terítéken. Vacsora a Paprika magyar étteremben.
„Bournemouth (világvége UK-ban 🙂 )
És van itt egy magyar étterem.
A falakon fénykép Hortobágyról, Halászbástyáról, Balatoni panorámáról, Lánchídról és téglából ki van rakva Magyarország területe.
A hangosból Charlie szól.

Sírni szabad? Az összhatás megható”
Az éttermet egy magyar házaspár működteti. Nem siettem, mert a vonatig volt időm. A vacsorámat egy jó óra fogyasztottam el.
A Paprika Étterem egy csoda! A tengerparti városban egy magyar hely, amire büszkék lehetünk!

Rántott szeletet ettem petrezselymes krumplival és paradicsomos salátával. Nagyon finom volt! Zárásképpen egy adag Somlói is lecsúszott.
Köszönöm a Paprika Étteremnek a vacsorát.

Hazafelé az SW Train már összeszedettebb volt és menetrenden kívül indítottak vonatokat London irányába. Időben és rendben visszaértem a brit fővárosba.
Fáradtan, pirult arccal és boldogan zártam a napot.

Leruccantam Bournemouth-ba” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Gyongyi szerint:

    Sokan jonnek ki ez teny, de a tapasztalataim alapjan maximum 10%, aki itt telepedik le vegleg Angliaban. Csaladot alapitani altalaban mindenki otthon fog. Majd meglatod!

  2. Ferenc szerint:

    Hanna, azt meg tudom mondani, miért csak az első 5-be szállhatottak Clapham-en. 🙂 A vonat egyszerűen hosszabb, mint a peron. Nem sokkal, talán 10-12 méter, de a vége lelóg. Jelenleg ezeken a vonatokon két féle módon tudjuk nyitni az ajtókat, mind a 10 kocsi, vagy csak az első öt. Sajnos e miatt a pár méter lelógás miatt Claphamnél csak az első ötön nyithatjuk az ajtókat. Viszont felszállás után, a szerelvényen belül hátra lehet menni, bár a hátulja általában jobban tele van, mert Waterloo-n mindenki oda száll, hiszen az van közelebb a beléptető kapukhoz, ahonnan jön a nép.
    Azt, hogy miért csak aznap kezdtek el gondolkodni az extra vonatokról a forgalomszervezők, nem tudom. 😦

TE MIT GONDOLSZ?!

