Süssünk együtt Londonban! – Legalizabb blog sütemény készítő délután

Szombaton, augusztus 8-án a Legalizabb Gasztro és Történelem blog ’Variációk levelestésztára’ tanfolyamán vettem részt. Aliz a blog „anyukája” szerdán hívta fel a figyelmem a programra. Azonnal igent mondtam. A konyha és én nem igazán vagyunk barátok, de ha kell, bármit összedobok és társaságban pedig amúgy is jobban repül az idő.

Délután 2 után picivel a megadott címen nyomtam a csengőt. Aliz széles mosollyal és kicsit izgulva nyitott ajtót. Cuki vintage egyberészes ruhát viselt, amin a süteményes minta azonnal kiszúrta szemem.
Születésnapom volt szombaton, s amint beléptem és ledobtam a cuccaimat, Aliz egy tortával jött vissza konyhából! Ohh, de figyelmes valaki. Igazán nem kellett volna. Nagyon – nagyon köszönöm – meglepődve mondtam.
A Legalizabb blog irója egy igazi tündér, aki szívvel – lélekkel süt és írja a blogbejegyzéseit is. Annyira látszik rajta, hogy élvezi!
A legjobb döntés volt szombaton ellátogatni hozzá.

11850741_948016935256808_7715735408012514076_o

Aliz képe

A nappali asztalán a készítésre váró sütemények története kinyomtatva várt. Igazán nagyon készültél – megjegyeztem. Majd átbeszéltük az előttünk álló két óra menetét és a konyhába vettük az irányt.

A Pastéis de nata avagy a pundingos levelestészta sütemény alapja már meg volt sütve, ám a krémet együtt csináltuk meg bele. Sűrű tejszínhabot főztünk ki vanília pudingporral, hígítottuk tejjel, majd adtunk hozzá tojás sárgát, fahéjat, reszelt citromhéjat és némi cukrot. Megtöltöttük a kis „tálkákat” és visszaraktuk a sütőbe, míg a teteje barnásra nem sült. Isteni lett!

11855914_996372547059754_7662595102166583402_n

Közben a beszélgetés is kezdetét vette. Nyár révén én a vidéki esküvő „kötelező” süteményeit hoztam szóba. Ugye megvan mindenkinek a kesernyés, színes és mandulás ízű, jól megcukrozott barack?
És a nagymama sütije? A mi családunkban a hólabdának ez a másik neve. Anyukám még elkészíti olykor, ám én már nem.
A régi emlékek is felszínre kerültek. A szomszédunkban lakott egy néni, aki kézzel gyúrta és nyújtotta a túrós süti tésztáját. Mikor egyszer átjött hozzánk anyukámat tanítani, az étkező asztalunkat a lehető legnagyobbra nyitottuk szét, ami aztán gyönyörűen be lett fedve a hajszálvékonyra (kézzel) nyújtott tésztával. Régi szép idők. Megállapítottam, hogy vannak „kihalófélben” lévő családi sütik. Amiket még mama és nagynénik elkészítettek (elkészítenek), de az utánuk következő generáció már nem fogja.

A folytatásban a sütöttünk még levelestésztát, amit kis téglalapokra vágtunk. Majd krémmel díszítettük, amibe a fekete ribiszke szemeit nyomtuk finoman. Így készült el a Mille-Feuille, azaz ezer leveles sütemény.

11828835_996372567059752_3128440329677824014_n

Az idő közben el is rohant, 2,5 órát maradtam Aliznál. Remekül éreztem magam. Társaságban a legjobb süteményt készíteni! Boldogan és egy nagy tálca sütivel távoztam.

Ha Londonban éltek és édesszájúak vagytok, valamint szerettek új ismeretségeket is kötni, ott a helyetek a következő tanfolyamon! 

Bővebb info és részeletek Legalizabb Facebook oldalon.

Süssünk együtt Londonban! – Legalizabb blog sütemény készítő délután” bejegyzéshez egy hozzászólás

TE MIT GONDOLSZ?!

