Budapest menő!

Még mindig Budapest következik. Elképesztő, hogy pár nap alatt egy rakás élményem volt, és egy csomó inger ért.

dunakorzó

forrás: internet

Budapest szerintem sokkal szebb építészetileg, mint London. Bizony, az épületek és utcák képe szerintem mérföldekkel barátságosabb és otthonosabb, mint a brit főváros. Továbbá Budapest szellősebb, tágasabb, világosabb. Értem úgy, hogy magánemberként úgy éreztem, több privát terem (helyem) van. Nem tapostak, nem lökött fel senki a járdán a belvárosban. A pesti levegőből is nagyot szippantottam, mert úgy éreztem van elég oxigén a légtérben. Na, és a légszennyezés. Döbbenetes felfedezést tettem. A frissen mosott hajam 2 napig a frissen mosott haj érzését mutatta. Londonban megmosom a hajam péntek reggel és szombat reggelre már látszik, hogy újra lehetne mosni…Tuti, hogy a pollen és egyéb dolgok alacsonyabb szinten vannak Pesten, mint Londonban. Nálunk kint úgy általában Ultra High riasztáson van a légszennyezés. Pestiek előnyben. A tüdőm boldogabb lenne Magyarországon, biztos vagyok benne.

Következzen a gasztronómia. Gyerekek, Budapest kulináris mennyország. Olyanok kaják, hogy végem volt 🙂 és megfizethető áron. Eleve az étlap előételből, levesből, főételekből (sertés, szárnyasok, halak, marha stb) áll, szélesebb a kínálat. És a tálalásra, mennyiségre is hangsúlyt fektetnek a pesti éttermek. Londonban felejtsd el a levest a menüről. A burger az „Isten” és steak-ek, ja és sült krumplit nem is említettem. Sült krumplit sült krumplival és ketchuppal. Simán, a gyerekek imádják, csak hát nincs benne semmi ízélmény és egészségtelen. 

Tesóm mondta is nekem: „Mit vagy úgy oda, ez itt alap”. „Éljél 4 évig Angliában és te is olyan lelkes leszel az itthoni minőségi dolgokért, mint én.” – válaszoltam. Azt hiszem, megtanultam értékelni a magyar konyhát és innentől minden külföldit a magyar konyha szépségeivel fogok oltogatni.

Szerencse, hogy van nekünk Gabimami Londonban, akinél hetente egyszer piaci alapanyagból, házilag és frissen készült ételeket fogyaszthatok! Köszönöm.

Tudjátok, hogy Londonban a kedvenc helyem a Southbank azaz a Temze déli partszakasza. Itt minden héten legalább egyszer elsétálok. Pesten ennek a riválisa a Duna-korzó. Vagyis, nem riválisa, hiszen a Duna-korzó kisujjból „megveri”. Ohh, nem is olyan rég egy olvasóm írta, hogy „Pest sokkal szebb”. Hát, igaza van. Nincs párja annak a sétának, ami mondjuk a Bálnánál indul és a Parlamentig tart (sétálósabbak, Margit – sziget szökőkút) Közben mint a megbabonázott kisgyerek, lehet csodálni a Budai Várnegyedet. Lustábbak igénybe vehetik a 2-es villamost, ami egy szerelem. Mekkora remek ötlet a part mentén egy villamost működtetni!  Hogy Londonban ez senkinek nem jutott eszébe!

Beszéljünk a magyar ajándékokról, amiket turistaként lehet beszerezni Budapesten. Az elmúlt években számos országban megfordultam, és azt mondom, hogy a magyar szuvenírnek nincs párja. Például Las Vegasban tök lehangoló volt látnom, hogy Made in China az összes hűtőmágnes, a képeslapok meg Made in Italy. ??? Néztem. Utólag pedig több termékre rákerestem ebay-en és Kínából házhozszállítással olcsóbban jöttem volna ki…Kár volt vásárolgatni. Legközelebb, ha megyek Amerikába, online megrendelem az ajándékokat és mire visszaérkezem, ott fog várni a lakásban a cucc. Vicces, de ez az igazság!

Ellenben próbáljon meg bárki is kézzel készített Made in Hungary termékeket Kínából rendelni, hát no chance. Olyan tuti kis ajándékok vannak! Titokdoboz, ami 4500 Ft, de most egy angol turistának mi az a 11 Font. Megéri! Bőröv, 1100 Forint, hát ez szinte ingyen van egy külföldinek.
Rúgós kis figura (Süsü, Pinokkió stb) 1800 Forint, kettőt veszek ennyiért. Bőr – mintás karkötő, fülbevaló 1000 Forint. Minőségi bőr hajcsat 1500 Ft! – kettőt vettem. Angliában ennyiért a Claire’s-ben kapok valami gagyi indonéziai vacakot, ami két hónap után szétesik a használattól.
A drágább ajándékok, az eredeti kalocsai – kézzel szőtt és hímzett póló 26.000 Forint. Tuti ez is eladható Japánoknak.
Külön néztem, hogy képeslapok és hűtőmágnesek is Made in EU-sak voltak.
Nagyon tetszett, hogy a bőrművesnél éreztem a bőr illatát. Igen, a valódi bőr illatát. Ez is Hungarikum, ha engem kérdeztek.
Aztán ott vannak még az egyéb dolgok. Szamos marcipán (olcsó egy angolnak), ilyen – olyan pálinka (Fütyülős) szintén baráti áron.
Az ajándékboltokban csorgott a nyálam az élménytől. Az eladóknak mondtam, hogy a magyar ajándék az magyar ajándék. Ez minőség! Furcsán néztek rám a lelkesedésem miatt. Páran viszont vették a lapot. „Örülök, hogy így látod” – mondta egy boltos.

Összességében Budapest nagyon menő! Ha jó állásotok van és rendes fizetésetek, a legjobb helyen éltek Európában. Ne kívánkozzatok Londonba, de garantálom, hogy nem is szeretnétek. A belvárosban eltaposnának titeket a spanyol turisták, és utálnátok a tömeget is stb.

Még van egy csomó kis apró emlék, amit a folytatásban elmesélek Nektek.
Köszönöm, hogy benéztetek!

Reklámok

Budapest menő!” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. Gyongyi szerint:

    Olyan kis naiv vagy. Nagyon cuki! 😀 Londonban rengeteg csodalatos etterem van, csak azt meg kell tudni fizetni. Ugyhogy ezzel nem ertek igazan egyet, hogy itt milyen rosszak az ettermek, bezzeg Budapesten! Csak tudni kell, hogy hova kell menni mindket varosban es akkor nem fogsz csalodni.

TE MIT GONDOLSZ?!

