Könyvajánló: Iránytű a szerelemhez és titkos lakáséttermekhez

A napokban olvastam az Erawan kiadótól az Iránytű a szerelemhez és titkos lakáséttermekhez könyvet.
Egy belső megérzésem súgta, hogy most ezt válasszam.

Elsőre a több mint 500 oldalas mű hosszúnak tűnt számomra, de hihetetlen könnyen olvasható és azon kaptam magam, hogy pikk-pakk a harmadánál tartok. És nyugodtam állíthatom, hogy megtaláltam az idei nyári kedvenc olvasmányom benne.

A cím alapján elsőre egy olyan történetet vártam, ahol egy fiatal lány a szerelmet keresi, miközben otthoni éttermet indít. A könyv mondanivalója ennél azonban sokkal mélyebb és a férfiakkal kapcsolatos vonal „csupán” a második helyen áll. Igazán kellemesen csalódtam pozitív irányban!

A történet főszereplője Hannah, a 26 éves lány, akinek látszólag szuper munkahelye van, szuper lehetőségekkel és egy szuper pasija otthon. Aztán egy jól sikerült répatorta, ám egy annál rosszabbul elsült vacsorameghívás után magánélete fordulatot vesz.

Fejezetről fejezetre megismerjük Hannah gondolatait és álmait. Közgazdász végzettséggel és irodai állásában nem boldog. Szülői nyomásra választotta ezt az életpályát. Az igazi szenvedélye a főzés (egy catering vállalkozás a nagy terve), amit senki nem vesz komolyan. A “fontos” mappában a kedvenc lementett receptjeit tárolja munkahelyén.
Egy költözés után barátnője unszolására elindítja a lakáséttermét. Plusz pénzre és önbizalomra tesz szert a főzés által. A bökkenő csupán annyi, hogy titokban főbérlője lakásán tartja a vacsoraesteket. Meddig mehet el ez a lakásétterem és vajon Hannah ki tud-e állni álmaiért? És megtalálja-e igazi társát közben?

Miért tetszett a könyv?
Hannah élethelyzetével pillanatok alatt azonosulni tudtam. Ohh, nagyon is magamra ismertem több szituációban. Mindenkinek vannak jóakaró szülei, akik úgy érzik, segítik a gyerekük jövőjét. Ám végül kiderül, hogy hátráltatják csupán álmaikat (vagy mi értjük őket félre?). Valahogy a szülőknek mindig más elképzelése van a legjobbról, mint a tulajdon gyereküknek. Így fordulhat elő ismeretségi körömben, hogy irodai vezetőből később sminkmester válik, vagy a kertészmérnöki tanulmányok végül egy masszás tanfolyamhoz vezetnek.

Örülök, hogy megtalált ez a könyv. Nagyon szerettem és szívből ajánlom mindenkinek. Különösen olyan felnőtteknek, akik úgy érzik, a szülei nem értik meg álmaikat vagy elutasítják azt, és szívesen olvasnának egy inspiráló, „megértő”, ugyanakkor vicces pillanatokkal is tűzdelt művet.

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

