Kipróbáltam az Urban Beach-et

Vártam a szombatot és még jobban bíztam a jó időben. Már szerdán eldöntöttem, most hétvégén irány az Urban beach.

11221598_1673065039575309_9044486145402022128_n

Beach East promóciós fotó – forrás: Facebook

Mi is az az Urban beach?
London város lakóinak a mesterséges strandja „tengerpartja”. Egy csomó homokot összehordanak, kialakítanak egy kis medencét (inkább pancsoló kategória) és mini vidámparkot létesítenek hozzá. A komplexum július közepétől augusztus végéig üzemel és gondolom az üzemeltetők imádkoznak a napos időért. Mert esőben és hidegben, erős szélben a kutya nem látogatna ki ide.

Én a Beach East nevű standot kerestem fel, ami Stratford városrészben, egészen a pontosan a Queen Elizabeth parkban van. Észak – Kelet London, ahol a Westfield hatalmas bevásárlóközpont található, és ami talán az egyetlen ütőkártyája a környéknek. “A puccos pláza nélkül egy porfészek lenne” – ahogy ismerősöm fogalmazott.

11036298_1673065009575312_6748401151032263468_n

Beach East promóciós fotó – forrás: Facebook

Kik voltak az Beach East-en?
Kelet – Londonról beszélünk, így nagyjából mindenki, csak nem fehér angol. Tucatnyi fekete család, még több kendős hölgy és muszlim szakállas férfiak. Az „igazi” londoni lakosok, ha fogalmazhatok így. Többen tényleg bikinit húztak és elfeküdtek a homokban, mintha a tengerparton lennének. Megint rá kellett jönnöm, hogy Londonban a 66,5 kg súlyommal a vékony kategóriába tartozom.
Itt a csajok aztán nem szégyenlősek. 100 kg-osan testhez simuló, köldökig érő farmert vesznek fel, amihez még akár egy haspóló is társulhat. Ha lenne egy jó kamerám, hát lefényképeztem volna nektek a londoni divatot. Lett volna mit. Itt az a divat az, hogy úgy öltözöl, ahogy gondolod, és az pont úgy és akkor menő. Legalábbis azt hiszik.

11694035_986183941411948_3672734761423107207_n

Élet a Beach East-en – saját kép

Milyen lehetőségek vannak az Beach East-en?
Mini vidámpark, lehet zsetonokat vásárolni, amivel felülhet az ember erre – arra. Délutánra hatalmas sor torlódott fel az árusítóhelynél.
Lehet inni különböző jégkásákat, koktélokat, borokat és söröket, kinek mi az ízlése. Van több ételes bódé is (kínai kaja, hot – dog, burgerok, édesség stand). A strand területén kizárólag a helyben vásárolt italok és ételek fogyaszthatóak csak. Piknikre nincs értelme pakolni.
A belépés ingyenes, gondolom a fogyasztásokból akarják kitermelni a bérleti díjat, járulékos költségeket úgy, hogy haszon is maradjon.

Mire számíthatunk még?
Tömegre. Londonban sokan vagyunk. Nekem tetszett a homokos rész, és csodák csodájára még helyem is akadt. Kényelmesen le tudtam ülni, miközben olvastam. A kis medencéhez, pancsoló részhez esélyem nem volt odaférni. Különben is csúnya lett volna, ha kicsi gyereket akartam volna kitúrni.
Ami tetszett, hogy pezsgés, vidámság és öröm járta át a területet. A hangosból ütemes, ismert slágerek szóltak. Összességében jól éreztem magam.
A strand különösen kedvező azon londoni családoknak, akiknek kisebb gyerekei vannak és nincs lehetőségük (pénzük, idejük) leutazni a tengerhez, vagy egyáltalán nincs lehetőségük nyaralni sem sehol. A picik imádni fogják a homokot, a kis medencét. Ha pedig még fagyit is kapnak, dupla lesz öröm!

Az Beach East Facebook oldala: ITT

Jó strandolást és további kellemes nyarat kívánok!

U.i. A többi londoni Urban beach listája (Time Out ajánlása): ITT

TE MIT GONDOLSZ?!

