London Pride és azon túl

London-Pride-Gay-Parade-2-007London múlt héten ünnepelte a Pride hetet. És igen, tudom, de mindenki tudja, Amerikában engedélyezték a melegek házasságát. A Facebookot ellepték a szivárványos profilképek. Úgy tűnik, hirtelen mindenki egyetért a döntéssel, még ha korábban ellenezte is a dolgokat.
Néhány ismerősöm felháborodott, néhányan pedig provokációba kezdtek.
„Ha szivárványosra cseréled a profilképed = törlés. Nem számít mióta és honnan ismerlek”.
„Én támogatom a melegek házasságát, ha nem tetszik a felfogásom, törölj nyugodtam, nem érdekel” – láttam a megosztást.

Én nem cseréltem le a profilképem. Pedig szeretem a színeket.  Szerintem magánemberként nekem túl erős lett volna és nem szerettem volna, ha bárki is valami agyament mesét kitalálna a háttérben, hogy azért vagyok egyedülálló, mert? Már te is?!

Mielőtt folytatnám az okfejtésemet, leírom nektek Mr. Alan Turing esetét. Két héttel ezelőtt jártam a Bletchley parkban (holnap megírom), ami a II. világháborúban a kódfejtők munkahelyeként működött. Mr. Turing egy brit matematikus volt, aki jelentkezett a csapatba.
A Kódjátszma filmben az ő karaktere kapta a főszerepet. Bekerült a szűk – elit zsenik körébe és azonnal egy gép tervezésén, majd építésén dolgozott. Látta előre, hogy az Enigma túlságosan sok lehetőséget hordoz magában, hogy emberi aggyal esély legyen megfejteni. Teóriája az volt, hogy egy gép kódjait egy másik gép tudja dekódolni. A kezdeti elutasítás ellenére sikerre vitte tervét és hosszú hónapok munkája után a Bletchley parkban olvasni tudták a német hadiüzeneteket.
1945-ben véget ért a háború. A parkot felszámolták, a Turing gépeket megsemmisítették, az összes jegyzet, dokumentum elégetésre került. Mintha az elmúlt években, semmi sem történt volna itt.
Az idő haladt.
Mr. Turing-ot előveszi egy rendőr, hogy ugyan mit is csinált a II. világháború alatt (kötötte a titoktartás). És akkor elmesélte történetét.
A bökkenő csupán annyi, hogy Mr. Turing homoszexuális, ami tiltott volt az akkori Angliában.  Két lehetősége volt: női hormonok szedésébe kezd kezelése okán vagy bevonul a börtönbe. A gyógyszerek mellett dönt. Majd 1954-ben tisztázatlan körülmények között öngyilkos lesz (?). Vagy elhiszem, vagy nem.

Mr. Turing megépített gépe alapján a világháborúban az angolok a németek fejébe láttak és komoly előnyre tettek szert. Az alkalmazott matematikai elmélete alapján a stratégiai döntésekhez is tanácsokat adott. „Annyi csatát meg kell nyernünk, amennyit csak tudunk, ám nem többet, mint ami a gyanú határán belül marad”. Milliók életét mentette meg, s a Bletchley park csapata becslések szerint nem több mint 2 évvel lerövidítette a háborút, megszerezte a győzelmet az angoloknak.
„Az emberek azt hiszik a harcmezőn zajlottak az igazi csaták. Mert fogalmuk sincs a háttérben titokban mi folyt”.

Felteszem a kérdést: A fentiek alapján joga volt –e bárkinek is Mr. Turing-ot szexualitása alapján elítélnie? Főleg meghurcolnia.
Az angol állam vezekelhet. Hiába ismerte el II. Erzsébet őt 2013-ben, már túl késő. És még hány meg hány példát lehetne találni a történelemben!

Mikor jön el az a szemléletmód, hogy az embert a személye és tettei alapján ítéljük meg, nem hovatartozása szerint?
A társadalom sokáig úgy tett, mintha a melegek valami főbűnösök lettek volna.
Többen azzal jönnek, ha két férfi neveli fel a gyereket, az milyen családmodellt ad a jövő nemzedéknek? Jelentem, 4 év pici gyerekkel töltött idő megmutatta számomra, hogy a gyerekek nem akadnak fent ilyen dolgokon. A 3 éves gyerek az autista, Down – szindrómás gyerektársán sem akad fenn. Természetesnek veszi, mert ő ilyen, hát akkor ő ilyen.  Ha két férfit lát, arra is azt mondja, hát ők így élnek, akkor ők így élnek. Ettől a gyerek nem kap meleg hajlamot.

Egy személyes példát mesélnék el nektek. Van egy nagyon kedves gyerekkori ismerősöm, akivel mindig is jó kapcsolatban voltam. Valahogy megértette a női lelkeket, így engem is. Ő volt az egyik legjobb fiú barát barátom. Mikor felnőttünk bevallotta nekem, hogy meleg.
Nem lepett meg, valahogy a lelkem mélyén mindig sejtettem, vagy legalábbis hittem.  Örültem, hogy megbízott bennem és mind a mai napig szeretettel gondolok rá, habár ezer éve nem láttam.
Nagyszerű, segítőkész ember volt velem mindig is. Elfogadom bármilyen is, hiszen a személye és tettei alapján döntök.

A munkámmal kapcsolatban is hoznék egy példát. Tavaly vigyáztam többször egy kisfiúra. Pár találkozás után feltűnt, hogy ő mennyire lányos fiú. Furcsán is. Ő nem azt kéri, hogy játszunk a legóval, hanem ő Barbi babákat szeret öltöztetni, fésülni a hajúkat. Vele nem az autókról kell beszélni, hanem a legújabb Csillám poni magazint megvitatni. Attól sem kell tartanom, hogy valami fiús filmet kéne vele néznem, mert a Barbi mozik a vezetők nála. És nem meglepően a Wii játékban mindig női karakterekkel szeret játszani. Wii táncversenyben is női ellenfeleket választ „nőként”.
Nagy a valószínűsége, én úgy látom, hogy ő a fiúkat szereti.
Múltkor megkérdeztem tőle, miért az X a legjobb barátja, miért őt kedveli a legjobban? Válasz: mert olyan selymes a bőre.

Se én, se a család többi tagja nem mutat/mutatott neki semmilyen lányos fiú példát. Ezt születésekor hozta magával.
Édes gyerek amúgy és rá még soha panaszom nem volt, nem tört borsot az orrom alá. Mindig nagyon nyugodtam, türelmesen, aranyosan viselkedik. Összesen a lányos hisztijéhez kell némi tolerancia, de szerencsére ritkán fordul elő.
És ha ténylegesen a férfiakat fogja szeretni a későbbieknek, ítéljem el már most?

A London Pride hét elmúlt. Az amerikai döntés bevonul a történelemkönyvekbe.
Kívánom, hogy mindenki legyen boldog akivel és ahogy szeretne.

A jövőben viszont vezessünk be más Pride-kat is. Vonuljunk fel az egyedülálló anyukákért és szülőkért, akik örökbe fogadtak stb. A sor folytatását rátok bízom.

London Pride és azon túl” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. why-att szerint:

    “…a gyerekek nem akadnak fent ilyen dolgokon.” Hát igen, hogy is van az a tanítás? “Ha nem lesztek gyermekek újra…” addig fenn fogunk akadni ilyen és hasonló dolgokon.

TE MIT GONDOLSZ?!

