A leghülyébb brit településnév valaha (rövidítve): Llanfairpwllgwyngyll

Nem is olyan régen az egyik londoni ismerősöm kiírta a következőt Facebookra: Utazni fogok Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch-ra, ha valakinek van kedve, csatlakozhat. Néztem egy nagyot és elkönyveltem, hogy az ismerősöm valószínűleg felöntött a garatra (elnézést), és ahogy nyomkodta, kiakadt nála a billentyűzet.

220px-Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch_station_sign_(cropped_version_1)

A település vasútállomása, forrás: internet

Ma délután pedig jött a következő megosztás: Hát ideértem Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch-ba, selfie kép a vasútállomáson.
Mi van??? Döbbentem le egy pillanatra. Ez még sem szívatás?

Létezik egy ilyen kimondhatatlan nevű izé a Földön, sőt egyesen az Egyesült Királyságban? Utánanéztem.

agleyes sziget

forrás: wikipedia.hu

Nagy – Britanniában, egészen pontosan Walesben, az Anglesey – szigeten található településről van szó. A lakosság körülbelül 3000 fős és 70%-uk jól beszéli a walesi nyelvet.
A hosszú nevét 1860-as években kapta reklámozási céllal. 58 karakterével a leghosszabb nevű hely Európában és a második leghosszabb egyszavas településnév a világon.

800px-Llanfair_PG

Név jelentése: „A vörös barlangi St. Tysilio melletti sebes örvény közelében levő fehér mogyorófák völgyében fekvő Szűz Mária templom”.

A név pedig valóban csalogató, kuriózum. A Facebookon a helyre hivatalosan 25.000-ben már becsekkoltak, illetve 18.000-en pedig kedvelik.

Nem ígérem, hogy holnap után odaérek, de egyszer nekem is muszáj lesz tiszteletem tennem itt.

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

