Költöztem. Igen, már megint.

Hétfőn költöztem. Igen, már megint. A legutolsó ilyen alkalomra tavaly novemberben került sor. Akkor azt írtam: Londonban az átlag, hogy évente cuccol az ember. A jóslatom bejött.

london szoba

Illusztráció: Gumtree A képen egy londoni – egyszemélyes szoba (double ággyal) Ez egy elfogadható alapterület (átlagos).

2014 novemberében ott folytatódott a történet, hogy a pakisztáni lakótársaktól megszabadultam. Önkormányzati adótartozás miatt a végrehajtók kopogtattak az ajtóban. Így döntöttem, hogy lépek.
A belvároshoz közelebb, az angol családok „mekkája” mellett sikerült egy kis szobát találnom, egy olaszok által lakott albérletben. Beköltöztem hát egy olyan lakásba, ahol egy szicíliai – fiatal párral és egy olasz (főbérlő) – filippinesi férj – feleséggel éltem együtt. Rájuk nézve, már az első pillanatban megmondtam, hogy kamuházasság. Állpár, akik valamiért együtt vannak, de az okát nem tudom, vagyis valószínűleg pénz  / vízum húzódik meg a háttérben. Nem zavart végül is, mert mindenki döntse el, kinek és miért adja el a lelkét.

Milyen volt az olaszokkal együtt élni?
Londonban a többség a munka miatt van itt, ők sem voltak kivételek. Normális emberek voltak, akik keményen és hosszú műszakokban dolgoztak hétről hétre. A beosztásunk eltért, az is előfordult, hogy egy hétig nem láttam valakit és egy lakásban aludtunk elvileg.
A hanglejtésük és beszédtechnikájuk eltér a magyarétól. Sokszor nem tudtam eldönteni, hogy „csak” beszélgetnek, vagy éppen vitatkoznak. Túlzottak hangosan – indulatosan ment a társalgás, de hozzászoktam. Viszont tetszett, hogy nem mű kaján éltek. Minden nap valami tésztás finomság készült a konyhában általuk. Isteni illatok terjengtek, ami áldás volt a korábbi albérlet curryjéhez képest. Általában későig aktívak voltak, éjfélig ment a dumálás. Korán kelni pedig nem szerettek, ha nem volt muszáj.
Összetűzésbe, konfliktusba soha nem kerültem velük. Békésen eléltünk egymás mellett fél évig. A ’kaccó’ (baszki) szót, pedig magas szinten elsajátítottam tőlük.
Nem jártam velük rosszul visszatekintve.

Miért kellett újra költöznöm?
Minden albérletben van valami kettyó, legalábbis idővel mindenki megmutatja a foga fehérjét. Történt hát, hogy egy áprilisi – szép, szombat esti napon az olasz férjnél bekattant valami. Szerencsére nem voltam otthon, így lemaradtam az eseményről. Amit sikerült megtudnom fél szavakból, hogy késsel megfenyegette a filippi feleségét (akire már korábban azt mondtam, hogy kamu felesége). Megöllek és egyebek, hadonászott a kecóban. Olyan botrány lett, hogy a rendőrséget ki kellett hívni rá. A főbérlőm pár napot a fogdában töltött, majd távolságtartási tilalom alá került. Az albérlet bejáratától minimum 5 méter távolságot tartani kellett, s az ominózus estén otthon lévő lakótársaktól is minimum 5 méterre kell maradnia, illetve semmilyen formában nem léphet velük kapcsolatba. Én vagyok az egyetlen, akivel beszélhetett. Engem hívott fel, mikor pár cuccát akarta a lakásból magához venni.

Hát igen, szerencse kell egy londoni albérlethez, hiszen ismeretlenekkel (mindenféle külföldivel) összeköltözni rizikós. Én még csak örüljek, hogy nem drogosokkal és alkoholistákkal laktam együtt.
Szóval a balhé miatt felmondták az albérletet, amit nem is mondtak nekem. A szicíliai pártól tudtam meg, hogy pucolni kell júniussal.
Áhh, na, hát következhetett az új keresés, ami nekem esküszöm stresszesebb, mint egy állást találni ebben a városban.

Hogyan találtam új szobát?
Mindig jobban ráizgulok arra, hogy szobát kell keresnem, mint amennyi időbe maga a szobakeresés kerül. Ha az ember gyors és akar, már holnap után tud költözni. Folyamat vannak azonnal kiadó szobák. Ám, mivel már kétszer „megszívtam”, biztosabbra akartam menni és szerencsére már április végén tudtam, hogy június a dátum. Ergo, nyugodtam nézhettem olyan szobákat is, amiket már egy hónapra előre felraktak. Nem kellett sietnem.

A www.gumtree.co.uk már nem használtam. A gumtree rizikós és nem álomszobák tömkelege van fent. Többen ajánlották a www.spareroom.co.uk oldalt, ami ugyan fizetős, de fene bánja, ha biztos és korrekt lesz az új helyem. Felregisztráltam az oldalra. A böngészés ingyenes, ám, ha már írni szeretnék a hirdetésre, egy bizonyos szobára, 10 Font/ hét vagy akciósan 20 Font/ hónap a tagsági díj.
Paypallal kicsengettem a 10 Fontot és elhatároztam, hogy egy hetet adok az új szoba megtalálásra. Egy bizonyos hirdetésre írtam azonnal, ahonnan aztán sose kaptam választ. Szerda reggel rakták fel és este 6-kor már nem reagáltak. Nagy bizonyossággal kivették az áprilisban meghirdetett, júniusi költözéses szobát.
Londonban az idő számít. A szobákat elkapkodják, mint a cukrot. Nem tökölni kell, hanem azonnal ugrani. Vasárnap este egy újabb szimpatikus hirdetést láttam, s hétfőn reggel 10-kor már hívogattam is a nőt. Kedden délben jöttem megnézni a helyet. A fekvés, a környék szuper, pontosan egy utcával van odébb a korábbi albérlettől. Az ár okés, a szoba normális. Azonnal perkáltam a depositot (foglalalót), megírtuk a papírt és pont. Május első hetében meglett a júniusi helyem.

Tipp: Iratkozzatok fel a riasztó e-mailekre. Ami azt jelenti, hogy a szűrőben beállítod a környéket, árfekvést, dupla – szingle szobát és rámész, hogy kérsz értesítést, amennyiben az adott paraméterekkel új hirdetés jelenik meg az oldalon. Muszáj figyelni és azonnal ugrani!
Ezt a szobát is buktam volna, ha nem elsőre jövök és nem szándékkal.

Mitől függ, hogy milyen albérletet találok?
Pénztárca. Ha neked egy nagyobb összeg sem kottyan meg, kinyílnak előtted az álomszobák ajtajai. Én mivel az alsó árkategóriás helyeket néztem, így szűkős a kínálat. Egész pontosan azt mondtam, hogy 500 Fontot (max kb 520 Fontot) benyelek. És semmiképpen sem akartam 4-nél több emberrel együtt lakni. Már kitapasztaltam, hogy 5 főre egy fürdő és WC még teljesen elviselhető, amennyiben össze – vissza dolgoztok. Több személlyel már lehetnek fennakadások, de erről nincs személyes történetem szerencsére.
Ha azt mondtam volna, hogy 650 Font is csettintés nekem, máris ugrottam volna egy szintet. Sőt, ha közvetítő díj, regisztrációs díj (kb 250-400 Font) sem nehézség, mehettem volna egyenesen szobakiadással foglalkozó ingatlanügynökségekhez is.

Június 1-vel beköltöztem egy olyan albérletbe, ahol összesen ketten lakunk. Ez már kb a luxus kategória Londonban. Két hálószobás kis lakás, világos nappalival, kis konyhával és egy pici kiülős kerti résszel. Bónusz, hogy van egy macska is.
Az első lakbér és foglaló összesen 1000 Fontba (kb 400 ezer Forint) került. Szóval egy költözés esetén bele kell nyúlni a zsebbe!

Kívánjatok nekem, kérlek, sok sikert.
Köszönöm. 🙂

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

