Londonból üzenem: A kutyasétáltatás nem álommeló, nem álomfizetésért

kutyasc3a9taKedden egy hazai, ismert online újságban megjelent egy cikk az „új londoni álommelóról”. Az újságíró megtalálta az Evening Standard egyik írását és kiforgatta annak szavait. Állítása szerint kb nettó 2000 Fontot is lehet keresni Londonban kutyák sétáltatásából.
Sikerült egy félig kamu cikket leközölni ismét, ez a népszerű oldal kezd egyre inkább „szennyessé” válni. Kár olvasni! Csak az indulatokat hergelik. A kattintások száma számít, hogy hogyan érik el az, már nem.

Beszéljünk egy kicsit az Evening Standard londoni lapról. Egy esténként kb délután 4-től elérhető ingyenes, esti újságról van szó, amit úgy erőszakolnak rá az emberre. Igen, a munkából hazamenő dolgozók arcába nyomják ezt a nagyobb – forgalmasabb metró (vonat) állomásokon. „Kedves”, fapofájú indiai férfiak a terjesztői.
Véletlen, ha sikerül a kezembe nyomniuk egyet, már a következő újrahasznosító kukában landolt is. Az Evening Standard egy negatív írásokkal teli szennylap, amiben többnyire eltúlzott és felnagyított hírek vannak. Innen venni egy nagy magyar oldalra ihletet, nem túl hiteles.

Nézzük most pontosan az említett forrást, mit is írtak. „A hivatásos kutyasétáltatók többet tudnak keresni, mint a Brit átlagfizetés. A kutyasétáltatók akár Ł14 Fontos órabért is felszámolhatnak a szolgáltatásért. Ł32.256 –ot is kereshetnek évente, ha 192 kutyát egy órára kivisznek minden hónapban.”
A cikk végén pedig hoz egy férfit példának a Standard, aki az ingatlanügynöki karrierjét adta fel a kutyasétáltató businessért.

Na, hát ebből lett kérem szépen, magyar szemmel nézve álommeló, álomfizetésért. Gratulálok!
Elismerem, hogy Magyarországról egy havi 2000 Font (kb 800 ezer) elképzelhetetlennek hangzik. Csak tegyük hozzá, hogy egy rendes egyszemélyes szoba min. 500 Font/hó (nem gagyi tömeglakásban), bérlet 140 Font/hó (1-3 zóna kb Budapest központ és Hűvösvölgy táv, ha kijjebb laksz több) stb. Nem azt mondom, hogy nem lehet belőle megélni itt, de ebből nem lesz senki kiskirály (nem álomfizetés) Londonban, garantálom.

Most pedig jöjjön az „álommunka” vagyis a kutyasétáltatás. Aláírom, hogy van lehetőség benne. Au pair koromban sétáltattam kutyát plusz pénzért. A gumtree.co.uk-n adtam fel anno hirdetést (kb 8 Font/ hirdetés pár hétre). Leírtam, hogy ebben a városrészben vagyok au pair, iskolásak a gyerekek, így temérdek szabadidőm akad, amit állatszeretőként kutyasétáltatással szeretnék kihasználni. Pikk-pakk lett is ilyen munkám. DE, ne higgyük azt, hogy boldog – boldogtalannak odaadják a kutyasétáltatást. Először is, akinek sétáltattam, olyan hölgy volt, hogy a kutya volt a mindene. Szerintem jobban féltette az ebet, mint bármi mást a világon.
Első körben leveleket váltottam vele, majd elmentem egy személyes interjúra, ahol elbeszélgettünk rólam, au pairségemről. Meg kellett adnom a családom elérhetőségét, hol lakom, DBS (erkölcsi bizonyítványom) is volt már, ami előny. Egy órát voltam nála, majd közölte, hogy holnap jelez. Megkaptam.
Egy kutyasétáltató kulcsot kap az angol családok lakásába, így, igen is fognak referenciát kérni. Ne higgye senki sem, hogy ha tegnap esett be az országba, kulcsot nyomnak a kezébe a 14 Fontos órabérrel együtt. Igen, pénz, a végén 10 Fontot kaptam egy órára, a 14 Fontért kiemelkedően jónak kell lenni, szép háttértörténettel és nagy valószínűséggel szájról – szájra ajánlgatnak már egy sznob – gazdag körben.

A kutyasétáltatás ugye nem von alkalmazotti létet maga után, hiszen napi 1-1 órára senki sem fog alkalmazni ebben az országban. Vállalkozásban kell rögtön gondolkozni, mondjuk először, pici egyéniként. Saját magad után kell NI-t fizetned, bevétel – kiadás táblázatot vezetned, majd évente bevallást készíteni (készíttetni), nyereség adót fizetni (ha eléred a szintet).
Az egyéni vállalkozásban nincs fizetett szabadságod (kutyasétáltatás után tuti), illetve a bevételed hullámzó lehet, kinek éppen mennyiszer kell a kutyáját kivinni. Tegyük fel, hogy a család elutazik, szabadságon van, azonnal nincs fizud tőlük arra a hétre. Ha nem betonbiztos, bejáratott a vállalkozásod, a bizonytalanságban élhetsz.

A legfontosabb a bevétel, az ügyfélkör. Ha teljesen új az ember, idő kell. Az órabérekkel lépkedve fogsz haladni, ahogy fejlődsz. Új kutyasétáltatóként nem tudod bekérni a 14 Fontot!

Összegezve: Lehetőség van. Idő kell hozzá. Jó marketing (el kell érni a jómódú kutyatulajdonosokat) 150% megbízhatóság (angol referenciák) valamint a kutyákhoz való némi értés (pl fajták, betegségek stb) sem árt. És a tudat, hogy nem keresel annyit, hogy valaha itt saját lakásod lehessen, de szobabérlésre (+utazásra, kajára, némi külföldi utazásra) futni fogja, ha sikerül kiépítened az évekkel a “jól” jövedelmező kutyasétáltató vállalkozásod.

Tanács: Senki se jöjjön ki kutyasétáltatóként tervezve élete első angliai állását! Maximum kis plusz pénzért tudsz ebben gondolkozni, ha van már angol (lehetőleg angol családtól) ajánlásod.

Ha a jövőben szívesen olvasnál még tőlem Londonnal kapcsolatos cikkeket, gyere és csatlakozz a Facebook közösségemhez.

Londonból üzenem: A kutyasétáltatás nem álommeló, nem álomfizetésért” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Zsuzsi szerint:

    Én is olvastam azt a bizonyos cikket, és eléggé kételkedve olvastam végig. Jó hogy leírtad az igazságot! Az a baj az online médiával hogy egyre kevesebbet figyelnek a minőségre, mert az a fontos, hogy meglegyen a napi kattintások száma…Ezért is jó blogokat olvasni, mert a blogoló személyes tapasztalatai nekem hihetőbbek, mint egy újságban megjelent cikk.

  2. Névtelen szerint:

    Szerintem ha nem bízták volna rád mások a gyereküket, biztos nem kaptál volna kutyát. Nem adják oda csak úgy a kutyáikat, nagyon bizalmi meló az. Nekem ott nem volt kutyám, de mivel irodai munkáim voltak, szerintem nekem se lett volna esélyem sétáltatni.

  3. dia szerint:

    Szerintem ha nem bízták volna rád mások a gyereküket, biztos nem kaptál volna kutyát. Nem adják oda csak úgy a kutyáikat, nagyon bizalmi meló az. Nekem ott nem volt kutyám, de mivel irodai munkáim voltak, szerintem nekem se lett volna esélyem sétáltatni.

TE MIT GONDOLSZ?!

