Time Out rendezvény: Silent Disco a Cutty Sark-on

Múlt pénteken életem első Time Out programján vettem részt. A Time out egy ingyenes, keddenként megjelenő, londoni programajánló magazin, amiben sok érdekes írás és interjú is szerepel rendszeresen. Több cikkemhez merítettem már ihletet belőlük.

cuttysark1

Cutty Sark hajó, amiről a hely a nevét kapta forrás: internet

Életem első Time Out rendezvénye a Silent disco azaz néma diszkó volt, amit a Cutty Sarkon, azon belül is egy hajón rendeztek. (Dél – Kelet London, Greenwich park mellett található)
A hely egész pontosan a hajóról kapta a nevét, amit eddig nem is tudtam.
A csodálatos tengeri jármű, ami előtt már csomószor elsétáltam korábban, az egyik legutolsó teaszállító vitorlás hajóként funkcionált, mielőtt a gőztechnika átvette az uralmat a kereskedelemben.
A teaszállítás után gyapjúszállítóvá nevezték ki és Ausztrália London között közlekedett rendszeresen. 10 évig gyorsasági rekorder volt a gyapjúkereskedelemben a két Földrész között. 73 nap alatt tette meg az utat, a kedvező tengeri szeleket kihasználva.
Egyszeri rakományként 4289 bála elfért a hajótestben.

A XX. században megkapta a Nemzeti Történelmi Hajó címet és a Nemzeti Történelmi Flotta tagjává is beválasztották. A világon az egyik (majdnem egyetlen) eredeti szerkezetében megmaradt hajó (fatest, vasrögzítésekkel)
Londonban, múlt pénteken lehetőségünk volt eme műkincs körül buliznunk.

cutty+sark+silent+disco_3

piros – zöld – kék = különböző zenei stílusok forrás: Time Out London

Nem sokkal nyitás után megérkeztünk, s hangosan megjegyeztem. „De itt nincs is semmiféle buli. Totál csend van”. Ohh, de ostoba én! A Silent azaz néma diszkó, nem is lesz hangzavar, egy pillanatra elfelejtettem.
Mielőtt valaki félreértené, a parti nem néma embereknek szól, szó sincs erről. A némaság abból ered, hogy nem hangszóróból szól a zene, hanem mindenki kap egy saját fülhallgatót. A dalok közvetlenül a fülben szólnak, és lehetőségünk van háromfajta zenei stílusból is választani a csatornakapcsoló segítségével. Általában van egy retrós, R&B és pop adás. Minden stílushoz külön DJ keveri a zenét. A mi esetünkben három Apple számítógépen mixeltek. A számítógépek különböző Led fényben világítottak. Volt piros, kék, zöld. Ezek a színek a fülhallgatón is megjelentek. Így lehetett nyomon követni melyik csatorna az adott pillanatban a legnépszerűbb. Pl. A többségnél piros szín világított, azaz a piros számítógépen keverő DJ számai vitték az adott percben a pálmát. Pár perccel később a színek változhattak, ahogy csatornát váltották az emberek.
Én a piros DJ-t találtam a legjobbnak. Értette a dolgát és olykor – olykor bele is szólt a mikrofonba. „Piros csapat. Készen álltok a pörgésre? Piros csapat, most egy szám erejéig lassúzunk, hogy utána még jobban be tudjunk indulni. Pirosak, a következő zenére kérlek, fogjátok meg egymás vállát és induljatok el körben a teremben” Minden piros színben világító fülhallgatós így tett.
Ez a DJ nem csak zenélt, hanem meg is tudta mozgatni az embereket, hogy tényleg egy csapatként érezhessük magunkat a tök ismeretlen arcokkal.

cutty_sark_disco

Fejünk felett a hajó, a 3 DJ és a vendégek forrás: Time Out London

Pénteken sikerült egy érdekességet is felfedeznem. A résztvevők egy nagy sláger közben annyira átszellemültek, hogy hangosan elkezdték énekelni a dalt tánc közben. Mivel a fülhallgatóból jön a zene, úgy érzed, hogy más úgysem hall majd. Mikor egy pillanatra levettem a sajátom, tisztán kihallottam az éneket, a dalszöveget. Mintha csak a zuhany alatt álltak volna otthon, fesztelenül üvöltötték a számokat az emberek. Mosolyra csaló volt megtapasztalni ezt.

A buli fantasztikusan sikerült. A több órás tánctól teljesen „meghaltam”, leizzadtam. Jó volt kiengedni a gőzt a hét utolsó munkanapjának estéjén. Az első Time Out rendezvényem csúcs volt.

Köszönöm két ismerősömnek, hogy az élményekben osztozhattam velük.

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

