The Rosemary – a londoni – magyar étterem

A hétvégére felírtam a listámra az új londoni – magyar éttermet, a The Rosemary-t. Egy kedves ismerősöm már többször járt benne, s Facebookon dicsérte is. Ő az a személy, akinek véleményében megbízom.
Vasárnap pont Greenwich felé volt dolgom, így tökéletes alkalom kínálkozott az étterem felkeresésére (New Cross Gate állomástól gyalogtávra van). Pont holtidőben érkeztem, mert ebédhez már késő, vacsorához még korán volt. Csupán pár vendég ült bent.
A bejárati ajtó melletti árlapon azonnal feltűnt, hogy magyarul is ki vannak írva az ételek. De menő!
És beléptem. Rögtön jobb kéz felől magyarul és angolul a házi áldást pillantottam meg.

Milyen a berendezés?
Szép fából készült padokban és székekben foglalhatunk helyet , a lámpa kifordított cserép, a falon kékfestős madarak. A padok közötti részbe muskátli van ültetve, a plafonról fokhagyma és erős paprikafüzér illetve cserepes muskátli lóg le.

A falon fent puzzle formában fényképek sorakoznak, köztük az egyik a tulajdonost, Misi bácsit ábrázolja.
Nekem legjobban a kékfestős dolgok tetszettek. Az asztali kis terítő, az üléshuzat stb.

PhotoGrid_1429528335170

Milyen az étlap?
Magyaros, egyértelműen magyaros. Gulyásleves, bableves stb. Főéletek: brassói, sajttal és sonkával töltött csirkemell, rántott sajt stb.+ Köretek és saláták.
Desszertnek csokis, lekváros, túrós palacsintát (nagyon finom volt) is ehetünk vagy kipróbálhatjuk a Somlóit, gesztenyepürét is.
A gyümölcsleveknél nagyon tetszett, hogy helyben turmixolják le az almát.
Az ételek árai barátiak. Nem drága hely.

Milyen a kiszolgálás?
Egy angol pincérhölgyet fogtam ki, aki még kezdő a szakmában. Barátságos volt, de amatőr hibákat vétett. Például illik megkérdezni a főétel rendelésekor, hogy milyen köretet szabad hozzá? Így elkerülhető a furcsa tekintet, mikor a brassói krumpli nélkül érkezik az asztalhoz. Illetve szerintem előre kell szólni, ha egy adott étel már fixen elfogyott, mert naná, hogy azt akartam volna megkóstolni. A mosoly abban a pillanatban legörbült a számról egy pillanatra 🙂

Jó hír viszont, hogy volt két magyar felszolgáló is, akik értik a dolgukat. Csillagos 5-öst adnék nekik barátságosságra, vendégközpontúságra. Mikor meghallotta, hogy magyar vagyok, Álmos (a kiszolgáló srác) azonnal odajött, bemutatkozott, érdeklődött, röviden elbeszélgettünk.
Később Petra (a pincér hölgy) is megérkezett, akivel szintén váltottam pár szót.
Általuk igazi, értékelt vendégnek éreztem magam. Miattuk biztosan visszamennék még a Rosemary-be.

Mikor távoztam, Petra kedvesen elbúcsúzott tőlem. „Találkozunk még? Jössz?” – kérdezte. „Igen”- feleltem határozottan.

A Rosemary hely tetszett. Büszke vagyok az étteremre, ami a magyar konyha hírnevét öregbíti külhonban. 

Reklámok

The Rosemary – a londoni – magyar étterem” bejegyzéshez egy hozzászólás

TE MIT GONDOLSZ?!

