London – Shaun, a bárány vadászata

Lassan, de biztosan minden ismerősömet az őrületbe kergetem a Bárány vadászatommal.
Március 27-én 50 bárány, Shaun került kihelyezésre London különböző pontjaira. A bárányok egyedien tervezettek, csupán az alapméret és forma azonos.
Az első báránykereső sétám március 28-án volt két ismerősömmel, akik igazi szakértők. Ők ketten még tavaly decemberben az összes Paddington macit is felkeresték egytől-egyig.

shaun4

Mi is ez a Shaun vadászat?
Idén a kínai horoszkóp szerint a bárány éve van. Továbbá a mozikban is volt egy bárányos film. Innen talán az alapötlet. Egy alapítvány megrendelte a bárányokat, amiket aztán neves emberek megterveztek és cégek pedig szponzoráltak. Októberben pedig árverésre kerülnek, és az összeg beteg gyerekek kezelésére lesz fordítva.

Mi, londoni lakók pedig járjuk a várost lelkesen térképpel a kezünkben és Shaunokra vadászunk.

shaun5

Az elmúlt egy héten háromszor sétáltam fel és alá a belvárosban. Jó idő volt, sőt, szerdán igazi nyár. Az egész vasárnap estével indult, mikor a születésnapi összejövetelről egyáltalán nem siettem hazafelé. Egy levelező gyaloglást tettem a Tower Bridge irányába. Csodás, éjszakai felvételeket volt lehetőségen készíteni.

shaun3

Szerdán pedig munka után nem akartam hazafelé rohanni. A hirtelen jött nyarat ki akartam használni. A St. James parktól egészen a Monumentig elballagtam.
Először csak Holborn állomásig mentem, majd, mint a Forrest Gump a filmben, „ha már ott voltam, miért ne mennék tovább is?” És tudjátok, végre sikerült igazán megismernem Bank – üzleti negyedet. Soha nem szoktam arrafelé járkálni, mert nincs ott dolgom. Most volt.
Egy sétáló utcában található az egyik bárány, ahova belépve, hát tátva maradt a szám. Én ujjatlan, nyári, kék pólóban, farmerben és trainerben nyomultam, miközben az utca tele volt öltönyösökkel. Ha nem volt 1000 irodista a pubokban, akkor egy sem. „Hol az a bárány és tűnés” – futott végig az agyamon. Hu, mint egy kis ártatlan lény, aki betéved az oroszlánketrecbe – éreztem magam.  
Egy tucat öltönyös tekintete megakadt rajtam. „Hát ez meg honnan” – megfordulhatott a fejükben.
Jó hír viszont. Ha valaha csinosan öltözött pasikkal támad kedvem flörtölgetni, megtaláltam a tökéletes helyet. Csupán picit elegánsabban kell nekem is kinéznem.

Tegnap este a koncerten emlegettem az ismerőseimnek, hogy holnap levadászom a visszamaradt bárányokat. Azonnal társaságom is akadt. A leglelkesítőbb ismerősöm tartott ma velem. A hölgy, aki még nálam is pörgősebb és mozgalmasabb élete is van. Minden mellett otthon és itt is széles baráti körrel rendelkezik, mindenkit ismer kategória. Csak lesek és próbálom követni őt. Én is ilyen szeretnék lenni pár éve múlva!

shaun1

shaun2

A Tower híd nyitott állapotban

Szombat kora délután találkoztunk és indulhatott a séta. A London Bridge állomáson kezdtük, majd a Tower hídnak haladtunk.
A híd alatt pont akkor ment át egy magas hajó, így felnyitották. Soha korábban nem éltem még meg testközelből a nyitott híd látványát. Egy álom teljesült a véletlenek folytán.
Utána következett a Bank állomás, ahol már ismerősként mozogtam. A folytatásban a Liverpool Street-ig is elmentünk még.
Sikerült hát London egy szeletét gyalogosan, közelebbről  felfedeznem. Még nem volt rá példa, hogy a Liverpool állomásig megyek lábbusszal.
Találtunk két irodaház negyedet, ahol napozóágyas, kiülős italozó illetve elegáns fotelos rész is van. „Ilyen helyek vannak Londonban, s eddig nem is tudtam róluk?” – mondtam ismerősöm. Bizony, még jó, hogy vannak a bárányok és keresésük közben jobban megismerjük a várost.

Utunk során egy srácba is belebotlottunk, aki biciklivel és a térképpel rótta a várost. Szomorú látni, hogy fiatal, erőben lévő férfiak szombaton egyedül járnak – kelnek Londonban. Szerinted van barátnője, ha főidőben egyedül boklászik? – találgatni kezdünk. Nem, nem hinném.
Kéne valakinek szerveznie egy nagy Shaun vadászatot, ahol pont az ilyen egyedüli fiatalok találkozhatnának – megállapítottuk.

Késő délután még elmentünk a St. Paul katedrálisig és a naplementében átsétáltunk a Temze déli oldalára a Millennium hídon. Több mint 10 km séta kipipálva.

Zárásképpen beültünk a Néró kávézóba. A kiszolgáló srác megkoronázta a napomat. Nem csípem a piercinges, borostás pasikat, de ő kenyérre kent 30 másodperc alatt. Olyan édesen és kedvesen kérdezte: mit adhatok? Tekintetem azonnal elkapta az ő tekintetét és mélyen a szemébe néztem, próbáltam kutatni benne. A gyűjtőkártyánkra nem kettő, hanem három kis pecsétet rakott nekem. „Jó Londonban nőnek lenni, néha előnyökkel jár” – zártam magamban. Mondom az ismerősömnek: láttad a kis helyes srácot, aki kiszolgált? Nézd meg, szerintem baromira megnyerő, egy olyan személy, akit nem ismerek, de ha beszélgetnem kéne vele, bármiről tudnék. Mintha már ezer éve ismernénk egymást. Sajnos a nevét nem tudtuk kideríteni, így tippelni sem tudtunk nemzetiségére.

Miért szeretem a Shaun, a bárány vadászatát?
Egy kihívás, ami kimozdítja az emberek a kényelmes fotelből. Egy londoni városnézéssel egybekötött aktív program, ami minden korosztálynak szól. Fiataloknak, időseknek, családosoknak. Olyan jó látni, ahogy apuka – anyuka és gyerekek kint vannak és „Igen, találtunk egy újat” felkiáltást lehet hallani. Minőségi időt töltenek együtt, nem otthon a TV és az iPad előtt tespednek.

Továbbá jó volt látni középkorú párokat, akik szintén keresték a bárányokat. A gyerekeik már kiröppentek, valószínűleg ketten élnek a lakásukban és kézen fogva kijöttek sétálni.

A bárányok vadászata egy szabadtéri program, ami megmozgatja a londoniakat. Nekem tetszik és finishben vagyok. Pár darab van vissza és a „küldetés” teljesítve lesz.

Reklámok

London – Shaun, a bárány vadászata” bejegyzéshez ozzászólás

  1. E. szerint:

    Jaj, ezt el is felejtettem, hogy újra vadászat van ;))
    Paddington macit mi is vidáman kerestük és vicces volt látni, hogy mennyien kutatják velünk.
    Egy “vagány srác” meg is kérdezte, ugyan mit mászkál mindenki erre nyomtatott térképpel?
    És mikor elmondtuk neki, csak vigyorgott és sok szerencsét kívánt a felkutatáshoz ;))
    Játszani jó! 😉

TE MIT GONDOLSZ?!

