Különleges társaság – születésnapi találkozó

keep-calm-and-meet-upVasárnap születésnapi összejövetelre voltam hivatalos. Az ünnepelt éppen a héten érkezett vissza egy hosszabb ausztrál – fiji nyaralásból. Személyének további különlegessége, hogy a blogom – Életem morzsái által ismertem meg őt a wordpress-en. Ennek is már közel 3 éve és azóta is kapcsolatban vagyunk. Naná, hogy örömmel sétáltam a megadott időben a megadott pub címére.

Az este folyamán végül nagyjából mindenkivel beszéltem, kivéve az ünnepeltet. A születésnapja egy magyar meet up-ra hasonlított, ahol több új, számomra eddig ismeretlen honfitársammal volt lehetőségem elbeszélgetni. Remek órák voltak ezek.

Rögtön a balomon, egy nálam egész pontosan 2 nappal öregebb srác ült. Mindketten augusztusban, ugyanazon évben születtünk. Az elmúlt években az egyetlen pasi, aki engem kisujjból elnyomott. Mellette nem nagyon kaptam lehetőséget beszélni, egyértelműen ő vitte a társalgást.
Benne egy jövendőbeli államtitkárt tisztelhettem, aki a politikai tervei mellett saját vállalkozással büszkélkedhet Angliában. 26 évesen bölcsész diplomával IT területen dolgozik. Szabadidejében pedig kampányszöveget ír, mert hát miért is ne.
Édesen távozásomkor megkérdezte: Milyen voltam?
Őszintén?  Vegyes, sokszínű, néhol kiborító – én.
A srác egy misét megér. Nagyon okos és az agya folyton pörög. A végén meg is állapítottam: a nők, igen. Te valószínűleg egy képletként tekintesz ránk, amit megpróbálsz egy elmélettel megoldani. Csak lehet, a kis rövid egyenlet a megoldás végére sokkal hosszabb és bonyolultabb lesz.
Búcsúzáskor megígértem neki, hogy augusztusban egy italra összefutnék vele.

Velem szemben egy frissen házasodott pár foglalt helyet, akik nyárra babát várnak. Miután megtudta a férj, hogy gyerekekkel foglalkozom, beszélgettünk az angliai lehetőségekről. Már többször írtam, hogy az angol – állomi gyerekgondozás nem szülőbarát. A GYES maximum 9 hónap, utána kötelező visszamenni dolgozni. Utána pedig old meg a gyereked. 3 éves korig pedig semmilyen államilag támogatott hely nincs oviban. 3 év felett is eleinte 9-től 12-ig van valami, utána pedig maximum 3-ig iskola. Dolgozz nyugodtam főállásban, csak képtelenség.
Mint leendő szülők, ők is pont ezt látják. Vagy fizethetik a drága magán bölcsödét (kb  min. 1200 Font/ hó, nanny kb 10 Font/ óra, Childminder 5-6 Font/ óra) vagy valamelyikük otthonról próbál így-úgy dolgozni össze-vissza.
Ők is nagyon szimpatikusak voltak számomra. IT és PHP programozásban dolgoznak. Kezdtem úgy érezni magam, mint egy erősen kiálló deszka. Az én munkám kispista hozzájuk képest.

A társaságban mindenki egy kisebb zseni volt, mindenki az agyával keresi a pénzt. Nem az, hogy én buta lennék, de ők a képességeikből és az eszükből élnek tényleg. Többen saját vállalkozásban, saját magukért dolgoznak. Nagyon durván inspirálóak voltak. A beszélgetések alkalmával is a lehetőség kerültek szóba, senki sem „nyávogott”, panaszkodott. Őket megkérdezve azt a választ kapná mindenki, hogy London, Anglia a lehetőségek hazája. És maximum, te saját magadnak szabsz korlátokat, de nem más külsőleg.
Korábban, ahogy fogalmazott az ismerősöm. „Londonban vannak a mosogató magyarok, meg azok a magyarok, akik amúgy hülyére keresik magukat”. Kár, hogy a Határátkelő és egyéb oldalakon nem a „hülyére kereső” réteg nyilatkozik.

Szemben bal átellenben egy elegáns, piros felsőt viselő hölgy ült, aki a banki szektorban foglalkoztatott. Rögtön kaptunk is egy gyorstalpalást, melyik bank is legkevésbé ügyfélbarátibb. A LLoysd, nem meglepően. Ahol állítása szerint, minden kelet – európai ügyfél hazugnak van elkönyvelve, és probléma esetén simán bemondta az arcodba a telefonos központ, hogy hazudsz!
A találkozó végére valaki mondta „Okés, fogom a számlát és átviszem máshova, de sürgősen”

Vegyes témák kerültek elő, személyes élményekről és tapasztalatokról is beszélgettünk. Különleges társaság jött össze. Nagyon örülök, hogy részese lehettem a találkozónak. Az ünnepelttel pedig megegyeztem, hogy a hamarosan szervezünk valami programot, ha már ő háttérbe szorult aznap.

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

