Fejős Évától a Hotel Balit olvastam

A héten kiolvastam Fejős Évától a Hotel Bali könyvet. Az Erawan kiadó e-könyveként vásároltam meg.

Rendszeresen fel szoktam lépni az erawan.hu-ra és nézelődöm. Keresni szoktam azt a regényt, ami megfog valamiért.
A Hotel Bali mellett az ajánlója miatt döntöttem. „Az iskolában legjobb barátnők voltak, és egy szörnyű titok örökre összeláncolta őket. […] Menekülniük kell oda, ahol a múlt nem éri el őket, de megesküsznek egymásnak: tizenhét év múlva újra találkoznak Budapesten…”
Elgondolkoztattak a sorok. Velem ugyan nem történt tragédia, de egy kedves, gyerekkori ismerősömmel tizenhat év után találkoztam újra, véletlenek folytán.
Saját életemből felfedezett kis hasonlóság után bekapcsoltam a kindle-m.

Belevettem magam Dóra, Szilvi, Gabi és Judit történetébe. Pár fejezet olvasása után elképzeltem, hogyan is záródhat a mű. És igazán meglepődtem, mikor fordulatot vett a sztori egy ponton.
A Hotel Bali izgalmas és lebilincselő volt számomra.

Azonosulni tudtam minden szereplővel, de legjobban Gabival és Dórával. Gabiban magamat láttam felfedezni a külföldre való költözésem kapcsán. Csak úgy mint ő, én is önállóbb és rátermettebb lettem a kezdeti, megpróbáltató beilleszkedés után. És kiléptem a szüleim befolyása alól.
Dóra karaktere a be nem teljesült szerelme miatt ragadott meg. Dóra az évekkel nem felejtett. Hiányolta és gyakran gondolt egykori kedvesére. Én is, mint ő, roppant ragaszkodó vagyok, nem bírok túllépni egy gyerekkori kapcsolaton. Néha ugyan kezd feledésbe merülni, majd egy álom – emlék újra eszembe juttatja a múltat.

A regény több kérdést is felvetett bennem.
Lezárható –e egy tragédiával végződő esemény? Meddig lehet valakit szeretni, gyászolni? Elvarrható –e a múlt véglet?
Lehet –e hazugsággal szerelmet elnyerni? és mi az a hazugság, ami még „kegyes”, ha szerelemről van szó?
Szerelmesen, fiatal éveitekben biztosan ti is füllentetek néha, csak azért, hogy jobbnak tűnjetek, előnyt szerezzetek valakivel szemben. Talán a füllentés, néha egy kisebb hazugságba is átcsapott, ám valószínűleg nálatok volt egy határ. De, ha igazán – igazán reménytelenül szerelmesek vagytok, meddig mennétek el önzően, hogy megszerezzétek a nagy Ő-t? Lehet, sokáig…

A könyv kicsit visszarepített a saját középiskolás éveimbe. Újra láttam önmagamat, amint a barátnőimmel bandázom, bulizunk. Örök barátságokat kötöttünk, majd a pályaválasztással külön utakon kezdtünk el járni. Most, jó lenne velük újra találkozni.

Fejő Éva könyveiben, úgy a Hotel Baliban is szerettem, hogy a fordulatos történet mellett, az írónő egyfajta turisztikai élménybeszámolót is ad olvasóinak. Bali szigetének életével, pár helyi lakossal „megismerkedhettem”, valamint a sorok által a képzeletemben több kisvárosba is ellátogathattam. Találkozhattam a helyi sajátos szokásokkal is.
Igazán kedvet kaptam arra, hogy holnap repjegyet foglaljak és felkeressem Dóra lakóhelyét.

A Hotel Bali rendkívül tetszett, csak ajánlani tudom.
Az utolsó fejezet elolvasásával a történet nem bejeződött be. A szereplők kalandjai tovább folytatódnak, és furdal a kíváncsiság a jövőjüket illetően.  Éppen ezért örülnék, ha egyszer a Hotel Bali folytatása, egy második könyv, kiadásra kerülne.

A Zama.hu oldalon, Fejős Évával készült egy interjú 2014 novemberében a könyvvel kapcsolatosan. ITT olvashatjátok.

Reklámok

Fejős Évától a Hotel Balit olvastam” bejegyzéshez ozzászólás

TE MIT GONDOLSZ?!

