Olasz kincsek London szívében

Pár héttel ezelőtt egy kedves olvasóm rám írt: Hol lehet Londonban olasz élelmiszert vásárolni?
Megígértem, hogy utána járok. Mivel a google okosabb nálam, így a keresést ott kezdtem „Italian food shop London” keresőszavakkal. Ki is dobta a Time-out egyik cikkét, amiben a szerintük legjobb londoni – olasz boltok szerepelnek.
Mindenképpen olyan városrészt szerettem volna felkeresni, amit ismerek, vagy amúgy is szívesen járok arrafelé. És csodák csodájára London szívében, a Sohoban, egymástól 3 percnyi sétára van is két üzlet.

Szombaton a kínai negyed előtt elhaladva lépkedtem a Soho felé.

olaszbolt1

Az első, ahova benéztem a I Camisa & Sons (61 Old Compton St, W1D 6HS). A tésztákra, szószokra, felvágottakra, Szicíliai és egyéb különleges kolbászra szakosodott üzlet. Továbbá lehetőségünk van olasz fokhagymát, szárított gombát is vásárolni.

olaszbolt2Nagyon pici helyiség az egész, két ember alig fér el kényelmesen egymás mellett, olyan keskeny.
Ha egy igazi olasz ebédet szeretne összedobni az ember, igazi olasz hozzávalók segítségével, ideális itt kezdeni az alapanyag beszerzést.
Gyorsan körbenéztem és távoztam.

olaszbolt3

Következett a Lina Stores (18 Brewer St, W1R 3FS)Az egyedülálló, családi vállalkozásként működő több mint fél évszázados bolt. Az üzlet bejárata az 1950-es évek világát juttathatja eszünkbe, igazán retró. A Linában kiváló minőségben és széles választékban tudunk felvágottakat, húsokat vásárolni. Továbbá friss és szárított (csomagolt) tésztákat is beszerezhetünk. De az olasz konyha sok más remeke is képviselteti magát. Minimum 5 féle Oliva olaj, tengeri – halkonzervek, márkás olasz borok, paradicsomszószok, édességek tucatjai (stb) is eladásra vannak kínálva.

olaszbolt5Az üzletben található sajtokon az érlelési idő is fel van tüntetve, és igazán különleges, hogy a hatalmas nagy korongokról szelnek igény esetén.

olaszbolt4

London szívében, olasz kincsekre bukkanni, újdonságként hatott számomra. Pedig az üzletek előtt már jó párszor elsétáltam vakon.
Mindkét boltban volt forgalom, folyamatosan jöttek – mentek a vásárlok. Egy kis olasz társalgást is elcsíptem.
Az árak pedig a jó közepesen drága vonalon mozognak. 3-6 Font / 100 gramm felvágott, sajt stb. Több 10 Fontot úgy elköltesz, hogy „alig” viszel haza valamit.

olaszbolt6A minőséget, a színvonalat, az eredeti olasz dolgokat meg kell fizetni, de biztos vagyok benne, hogy az itt vásárolt hozzávalókból készült ételek ízvilága perfetto – Mamma mia!

Végezetül pedig ízpróba.

olaszbolt7Vásároltam pár különleges nasit.
– Specialitá Amaretti avagy barackos – mandulás kis golyó, ami számomra egy kissé kesernyés
– Veniani Constantino avagy habcsókszerű mini puffancs, ami édes – mézízű
– Apiordano avagy mini keserű csokis, cukros belső bevonatú bon-bon, aminek belsejében valami likőr van

Ha a jövőben olasz élelmiszerekre fájna fogatok, bátran keressétek fel az üzleteket!

Köszönöm, hogy velem tartottatok.

Reklámok

Olasz kincsek London szívében” bejegyzéshez egy hozzászólás

TE MIT GONDOLSZ?!

