Egy hét, két nézőpont

A múlt hét elég vegyesre sikeredett. Pénteken pedig rám írt egy távoli ismerősöm, hogy mi újság. Minden rendben van, jól vagyok – válaszoltam.
Igen, mert te mindig kiegyensúlyozott vagy, s mindig minden okés nálad – jött a válasz.
Baj? – kérdeztem

Az igazság az, hogy egy rakás nem túl pozitív dolog történt velem, de nem hagytam, hogy a kedvem, napom és a hetem megpecsételje.

Most próbálom nektek majd bemutatni, hogy nem jártam el – az lesz a negatív nem én. És, hogy valóban mit gondoltam – a pozitív én. Egy hetet két nézőpontból fogok most elemezni.

Hétfő
Reggel sikerült páratlan zoknik felhúznom a kapkodásban, amit csak órákkal később vettem észre.
Negatív (nem) én: Mit is várhattam volna, hiszen ez hétfő. Az utált, mindenki által inkább elutasított, nem akarjuk nap.
Pozitív én: Hát, már megint van min mosolyognom. Ez milyen vicces már. És csak is hétfő lehet. Induljon is bohókásan és vidáman ez a hét is.

Kedd
Felfázásos/bakteriális fertőzés kapott el, ami kellemetlen égő, viszkető, fájdalmas érzést okoz.
Negatív (nem) én: Egy hétfői nap után, ez már csak hab. Ne legyen ám, egy normális hetem most sem. Miért pont én? Miért kell most ezzel is szenvednem? Nincs elég más dolgom?
Pozitív én: Biztos nem vigyáztam eléggé. Különben is, a folyadékmennyiséget valóban elhanyagoltam. Szegény szervezetem csak jelez, figyelni kell rá jobban. Hamar kikúrálom magam, s egy kis felfázás meg sem kottyan amúgy is.

Szerda
Reggelizni mentem a konyhába. Behúztam magam mögött a szobám ajtaját. A zár magától bekattant.

Negatív (nem) én: Pont ez hiányzott. Mindjárt indulnom kell, és erre kizárva állok egy szál pizsiben. Még mi jöhet ma? Most mit kezdjek a helyzettel. Mindjárt szétvet az ideg, és még korán vagyunk.
Pozitív én: Okés, hát van ez így. Amúgy is egy régi zár volt. Gyorsan kigondolom, hogyan lehetne kifeszíteni. Keresek a tárolóban valamit, hátha akad egy véső. Nem lesz gond, már korábban 2x is kényszerből kellett családoknál zárat törnöm. Majd szépen elmagyarázom a főbérlőnek a helyzetet, amit kénytelen lesz elfogadni, hiszen önhibámon kívül és muszájból okozok kárt.
Ajtóbelökés, némi rongálással pipa. Kezdődjön hát a nap.

Csütörtök
A lakásunk bojlere úgy dönt, hogy pihen. Ma nincs elég meleg víz, hetek óta amúgy is viccesen működik már.
Negatív (nem) én: csodálatos. Még mi jöhet? Mit kell még szenvednem? Ilyen nincs, komolyan mondom. Ez a hét el van átkozva.
Pozitív én: Remélhetőleg hamar kijavítják, hiszen nem csak én lakom itt egyedül. Addig is, ha nagyon gáz van, vizet tudok melegíteni. Pár napot ki lehet bírni úgy, hogy csak szivaccsal áttörlöm magam. Hétvégén meg amúgy is megyek ismerőshöz, majd nála beállok a zuhany alá és hosszan élvezem a meleg vizet. Ez a legkisebb, ami történhet itt az albérletben.

Péntek
Torokfájással kelek.

Negatív (nem) én: Jól fog kinézni, ha hétvégén meg a torkommal kell küzdenem. Csak legyen már szombat és felejtsük el ezt a hetet, most! Sötét, rossz hét.
Pozitív én: Tudtam, hogy ez lesz. Egy kis torokfájás, majd jól megküldöm magam vitaminokkal, forró teával, rendesen felöltözöm. Pikk – pakk elmúlik, ez nem vészes. Biztos tegnap a számon át vettem óvatlanul a biciklin a hideg levegőt.

Szombat
Egy rossz alvással telt éjszakán vagyok túl, délután fél 1-ig nyomom az ágyat még mindig a felfázásos fájdalommal küzdve.
Negatív (nem) én: Még jó, hogy a hétvégémet sem tudom normálisan elkezdeni élvezni. Végre szabad két nap, amiből felét már el is vesztegettem. Grrr
Pozitív én: Hálisten, hogy szombat van. De jó, hogy sokáig tudtam aludni, nagy áldás így. És még 1,5 nap teljesen kötetlenül előttem van. Összeszedem magam, s indulhat a hétvége. De jó!

Látjátok, sok dolog csak annyin múlik, hogyan látjuk, hogyan értékeljük. Akár engedhetjük, hogy az egész napunkra rányomja bélyegét egy kedvezőtlen reggeli esemény vagy ébredés. Vagy csak leporoljuk magunkat, túllépünk rajta, és élvezzük, hogy egy újabb napot kaptunk az élettől élni.
Mikor a héten egy ismerősöm személyesen megkérdezte: Hogy vagy? Köszönöm, jól – határozottan feleltem.

A hozzáállásomból adódóan minden (majdnem) nap remekül záródott. Összességében egy szép hetem volt, amit élveztem.

11017250_913252418705101_1052421641_o

Kacsintgat a tavasz

Szerdán a Tudományos Múzeum felnőtteknek szóló esti programján vettem részt.

11045648_913878798642463_928641582_o

Értékes csemege Londonban

Csütörtökön blogot írtam, pénteken több órám szabad volt. Szombaton egy magyar üzletben kakaós csigára bukkantam, amihez Traubit vettem.
Vasárnap pedig ismét baráti ebéden tudtam részt venni, a jól összeszokott csapattal, meglepetés Túró rudival felturbózva.

10462337_10206096994013968_7640728511317359577_n

Délutáni szieszta Forrás: ismerős képe

Hatalmas köszönet annak az ismerősömnek, aki szombaton gondoskodott rólam. Főzte rám szorgosan a teákat, amik segítettek is.

TE MIT GONDOLSZ?!

