Los Angeles – Warner Bros. Stúdió Túra I.

Január elsején sétáltam az óceánparton. Az utolsó los angelesi napjaim egyike volt ez. Már csendesen magamban feladtam, hogy nem láthatom a Warner Bros. Stúdiót. Nem azzal van a gond, hogy nem tudok az interneten jegyet venni, hanem a tömegközlekedés. Nincs semmi, ami arrafelé jár (A taxi meg horror áron lett volna)

Nagy álmom volt a WB, hiszen évekkel ezelőtt egy filmjük megtekintése után spontán felmentem az internetre, s rákerestem a stúdió túra lehetőségeikre. Elkezdtem álmodozni, holott talán még akkor diák voltam a középiskolában.

Most, itt Los Angelesben, magamban már mondtam: jövök legközelebb is. Semmi gond, nem teljesülhet minden. Az élet azonban megmutatta, hogy igen is teljesülhet. A Santa Monica mólóra felsétálva egy helyi utazási iroda plakátja szúrta ki a szemem. „Warner Bros Studios ticket + hotel pick up – drop off”. Akkor most azonnal bemegyek a kis irodájukba – elhatároztam.
De jó, hogy ti szerveztek oda túrákat. Nagyon örülök neki – léptem oda az ügyintéző hölgyhöz.
Ő: Hát ez a Top Stúdió a városban. A turisták imádják.
Szombatra szeretnék foglalni egy helyet – folytattam. Köszönöm, akkor január 3-án várom a fuvart reggel a szállásom előtt – búcsúztam.
Igen! – megyek a filmes kulisszák közé kalandozni, boldogan sétáltam visszafelé a part mentén.

Szombat reggel 7 óra. Kiléptem az utcára. A homokos part mentén futók tucatjai várakoztak. Jól indul a hétvégétek egy kis kocogással – megjegyeztem.
Nem sokkal később a fűtött kisbuszban már robogtam is Hollywood irányába. Forgalom hiányában, időben beértünk, s még kaptunk is bő szabad fél órát a Csillagok sétánya mellett.
Kíváncsi voltam, milyen szombaton reggel 8-kor az utca. Hát, teljesen kihalt, s itt – ott valami furcsa folyadék csík futott át egy – egy csillagon. A tesóm erre azt mondaná: az éjjel valakik WC csészének nézhették a helyet.

WB4

Warner Bros. főépület előtt

9:30-kor már a Warner Bros. főépülete előtt álltunk. Egy gyors táska ellenőrzés, mini detektor kapun való áthaladás, s egy igen kedves – széles mosolyú srác fogadott minket. Isten Hozott nálunk!
Jó reggelt. Örülök, hogy itt lehetek – válaszoltam.
A pénztárnál kiállították a névre szóló belépőjegyemet, miután elkérték az útlevelemet. 18 év alatt nem látogatható, s erre nagyon odafigyelnek.

A hivatalos WB boltban még nézelődtem egy picit, és már szólítottak is minket. Induljon hát a tömény 2 órás gyönyör!
Egy 5 perces filmvetítéssel kezdődött minden, amiben fontosabb dátumokat kiemeltek. És híres filmekből kivágott, híres jelenetek tucatjai követték egymást. Warner Bros. király volt és most is az – kb ez volt a lényeg. Majd dobpergés nélkül: Hölgyeim és uram! Bemutatom Önöknek az idegenvezetőjüket, akikkel a filmes világban kalandozhatnak majd.
Én Kristopher csoportjába kerültem. Egy 30 év körüli srác, aki nagyon üdvözlően és barátságosan viselkedett végig velünk. Elfoglaltuk a mini – elektromos kisbuszunkat, amivel behajtottunk, most már hivatalosan is a WB területére.

A Warner Bros.-ról bevezetésképpen annyit tudnunk kell, hogy számos film, TV és zenei szórakoztató műsor is köthető hozzá. (Ellen Show, Jóbarátok, Big Bang Theory, Two and half men, Mike and Molly, Szívek szállodája, Tapsi Hapsi, Tom és Jerry filmek, Harry Potter, Batman, Ace Ventura, Másnaposok trilógia stb. ) Egy tucat, számunkra nagyon is ismerősen hangzó produkciók.

A stúdió túrán mi a Szívek szállodájából, Batmanből, Harry Potterből csíphettünk el morzsákat.
A kisbuszunk megállt egy téren. Most valahol egy átlagos amerikai, kertvárosi részben vagyunk. Felismeritek ezt a házat? Itt lakott Sookie a Szívek szállodájából. Ez a ház amúgy trükkös – figyeljétek meg. Két főbejárata van, egy elől és hátul. Ez lehetővé teszi, hogy ugyanazon építmény egy sorozatban, akár 2 különböző ember otthona is lehet – folytatta Kristopher.
Lépjünk beljebb. Követtük. Nézzétek meg, nincs mennyezet. Ami a filmben amúgy sem látszik, nem fogják megépíteni – magyarázta.
Egy teljesen üres ház, csupasz fallal, sehova sem vezető emeleti lépcsővel fogadott minket. És hidegebb volt bent, mint amúgy kint.
Most hűvösebbnek tűnhet – mondta Kristopher, de mikor forgatások vannak, a mesterséges megvilágítás lámpái felforrósítják a teret. Légkeverő berendezést kell beüzemelni, hogy ne főjön szét a színész a kamera előtt. Így is körülbelül 2 óránként sminkigazítás van, mert az alapozó elkezd lefolyni. Higgyétek el, nem álom ám sokszor a színészi munka Hollywoodban – zárta.

WB1

amerikai ház 1. bejárat – emelete nincs belülről

A tér túloldalán rámutatott Kristopher egy épületre. Ki ismeri fel? Ez bizony Luke kávézójának adott otthont.
Láttunk még egy fehér – aranyos templomot is, ami számos filmben helyszínként szolgált. További tipikus amerikai házakat, egy iskolát és városházát. Az érdekesség annyi, hogy egy épület, csak egyik oldala a suli, másik oldala a hivatal. Belül pedig semmi sincs.

WB2

Dermedt Hermione – élethű viasz

A folytatásban a WB Múzeumban találtuk magunkat, ahol a Batman és a Harry Potter tárlat tekinthető meg jelen pillanatban. Gondoltátok volna, hogy Hermione viaszmását elkészítettek arra a jelentre, mikor a tükrön keresztül a kígyó megdermeszti őt a Titkok kamrájában. Egy „élettelen” Hermione feküdt előttünk.
Bónusz lehetőség, hogy a filmben szereplő híres kalapot felpróbálhattuk, ami megmondta, melyik házba tartozom. Hát Griffendél lettem. 🙂
És még további szobrok, ruhás kollekció, egyebek is ki vannak állítva, amik teljesen eredetiek a filmekből.

WB5

Asztalos üzemben

A következőkben átrobogtunk a stúdió asztalos üzemén. Belegondoltatok – e valaha, hogy egy sorozat és filmkészítés mennyi háttérmunkával jár? A padlót meg kell építeni, meg kell tervezni a szobák berendezését, esetleg különleges járműveket is „életre kell kelteni”. Egy csomó – csomó munkakör van itt, amit eddig figyelmen kívül hagytam. Bizony, kellenek asztalos szakemberek, akik az ajtót/padlót/bármit megépítik stb. Egy kisebb üzem kapott otthont a WB-nél.
A járműépítő hangár előtt is elhaladtunk, ami szigorúan zárva volt. Ha nagyon rejtegetnek valamit, akkor egy jövőbeli film valamilyen járművén dolgoznak éppen – nyomatékosította Kristopher.

WB3

“valahol” egy amerikai kisvárosban

Képzeljétek el, hogy a stúdió területe hatalmas nagy, és egy forgalmas napon tucatnyi autó / egyebek megfordulnak itt, így szükségük van egy saját – belső benzinkútra is. És persze filmforgatásokhoz sem utolsó.

Köszönöm, hogy ismét velem tartottatok. Folyt köv.

Az összes, általam készült fényképet feltöltöttem a Google+ fiókomba. ITT tudjátok megnézni.

 

Los Angeles – Warner Bros. Stúdió Túra I.” bejegyzéshez ozzászólás

TE MIT GONDOLSZ?!

