Hálás vagyok

Tegnap egy hosszú telefonbeszélgetés végén úgy tettem le a vonalat, hogy hálát éreztem. A társalgásom az ismerősömmel nem feltétlen a leginspirálóbb volt valaha, de nem is panaszkodtunk. Az utolsó mondanom így hangzott: Még mindig hálás vagyok, hogy Londonban élek. És még egy csomó dologért hálás lehetek.

thankful

Az éjszaka, hajnalban hirtelen felébredtem, majd nehezen találtam a nyugtom az ágyban. Spontán elkezdtem gondolkodni, hogy hálás vagyok, ezért és ezért. Köszönöm, gondolatban kimondtam. Az álom pedig reggelig elnyomott ezt követően.

Néha, korábban, ha valamiért úgy éreztem, felhők gyűltek felettem, elégedetlenség fogott el, elővettem egy lapot, fogtam egy ceruzát és listát írtam. ’10 dolog, amiért ma hálás lehetek’ címmel.
Sokszor dolgokat természetesnek veszünk, nekünk ez alapból jár – gondoljuk. Ez nem nagy ügy – megállapítjuk. Elfelejtjük hát értékelni, azt, ami nem mindenkinek adatik meg egyszerűen.

„Döntést kellett hoznom, hogy mérges legyek- e Istenre azért, amim nincs, vagy hálás legyek azért, amim van.”
(Nick Vujicic)

Spontán összeírok pár dolgot.
Hálás vagyok, mert…
– van egy barátságos, meleg szobám, ahol pihenhetek
– a mai napot is megéltem, egy újabb ajándék
– van munkám, ami megélhetésem biztosítja
– egészséges vagyok
– van családom, akik bármikor szívesen látnak
– van a blogom, aminek írása örömet okoz
– rendesen fel tudok öltözni, új ruhákat és cipőket venni
– csodálatos embereket ismerek
– van ki szeret, van kiket szeretnem
– volt, van lehetőségem utazni, világot látni
– élek, és embereknek adhatok valamit, ugyanakkor kaphatok is szépet.
Köszönöm, hogy most, ma itt lehetek!

Vasárnap este a Temze parton sétáltam egyik ismerősömmel. Megláttuk a London Eyet. Ohh, azonnal elmosolyodtam. Örülök, hálás vagyok, hogy ismét – már nem is tudom, hányadsorra nézhetem meg a nagy „szemet”. Igen, ez azt jelenti, hogy még mindig a városban vagyok, Londonban lehetek! Boldog pillanat.

Nem kell külföldön élni ahhoz, hogy hálásak legyünk. Otthon is sok jó jelen van az emberek életében. Magyarország is szép, tele kincsekkel. Még hóesés is volt, igazi hóesés!, ami Londonban varázslat, csoda.

Reggel ébredéskor, vagy este lefekvéskor fussátok át, ti miért tudtok hálásak lenni. Pozitív érzéssel jobban indul a nap, vagy éppen szebb lesz az elalvás.

TE MIT GONDOLSZ?!

