Blog és önértékelés

Ígéretemhez híven a 2014-es éves statisztikával – blog és önértékeléssel jövök.

images (43) Tavaly 43.000 megtekintést tudhatott magáénak az Életem morzsái blogom. Nektek, mint olvasónak sok vagy kevés? Számomra nagy teljesítmény, hiszen úgy érzem megdolgoztam érte. Miközben azonban más blogokat lesek, rájövök, hogy a 43.000 egy évre kicsi szám. Mai világban, mikor annyira sokan használják az internetet, annyi embernek van számítógépen és mobilon hálózatelérése, a nagy számok uralkodnak.
Vannak blogok, amik tegnap, de akár holnap indulnak útjukra és pár hónap alatt, az első évükben, a több 10.000 fő nézettségre tesznek szert a semmiből, a sehonnan.

A blogom már a 6. életévét „tapossa” és statisztikailag a kezdők szintjén állunk.
2015-ben az információáramlás gyors, minden kutyafülét tudunk már használni. A Facebook a csúcson, aztán a Twitter és stb. 2008-ban a kezdetekkor még Magyarországon iwiw működött, ami poén volt, és nem előtte ültük le a fél napunkat.
A médiákra kenni a nézettségek, gyenge magyarázat. A legfőbb ok a magamba nem bízás volt.

Nem is olyan rég egy beszélgetés alkalmával szóba került Oravecz Nóra. 7 éves a blogja, de már 2 éve a csúcsra tört. Mi a sikere titka? Egyrészt, olyan bejegyzéseket ír, amire harapnak a nők. Férfiak, lelkizés, érzések és egyebek. Másodsorban, tudja, mit csinál és HISZ ÖNMAGÁBAN!

A hit. Nóra az önmagába vetett hittel futott be. Biztos vagyok benne, hogy a blog megszületése óta, jó bloggernek tartotta magát. Soha egyetlen pillanatra sem kételkedett abban, hogy jó –e, amit ír. Csinálta és csinálta. A „Hova kurvultok csajok” volt az első áttörő írása.
Szakkönyvek mondják, hogy 4-5 év kell ahhoz, hogy egy üzlet befusson, és igazán meglóduljon. Nóra oldala a tökéletes és élő példa. A nagykönyv szerint teljesített.
A nulláról egyszemélyes, saját nevű márkát hozott létre. Hogy hitt –e, nem kérdés!  
Nóra ki akart törni, s blog írásban látta a lehetőségét, naná, hogy bejött.

Beszéljünk most rólam. A blogom véletlen pottyant a nyakamra, én magamtól nem regisztráltam sehova, az msn adta a fiókomhoz. Nesze, használd! Mikor rájöttem, hogy tudok publikálni a világhálón, az egyik volt osztálytársam versét osztottam meg poénból, vagy angol házit töltöttem fel. És csodálkoztam, hogy váó. Fent vagy a nagy világhálón egy dolog tőlem.
Közben az msn blogok kötelezően átmentek a wordpress.com-ra. Én nem kértem, azt sem tudtam eszik-e vagy isszák-e a wordpresst.
A volt barátom hatására előjött belőlem az íráskényszer. A sérelmeimet, vagy éppen a hétvégéimet írtam meg, néha egy-egy filozofikus, személyes cikkel.
Egy srácot is kiírtam magamból, akivel könnyen megbarátkoztam, majd gyorsan el is tűnt életemből, amit nehezen bírtam feldolgozni. Tudatosan írtam, megszerkesztetlenül és csatolt képek nélkül.

2008 őszén egy kávéházban ültem egy távoli ismerősömmel. Akkor elhangzott szavai a mai napig csengenek fülemben.
„A blogodba belenéztem, és komolyan úgy írsz és fogalmazol, mint egy újságíró. Nagyon durva”
Én meg mosolyogtam zavartan, köszönöm. Közel 4 év eltelt a beszélgetés után, mikor én, mint blogger, végre felvállaltam magam. A fűnyíró.hu egykori online magazinba írtam és pozitív visszajelzést kaptam, kezdtem el bátrabb lenni. 2014-ben pedig egyszerűen nem volt olyan nagy beszélgetésem egy baráttal vagy új ismerőssel, hogy a blog szóba ne került volna.
Mikor valaki megkérdezi: mi a hobbid? Mit csinálsz szabadidődben? Az Életem morzsáit mondom elsőre, még ha külföldi is az illető.
Tavaly tavasszal megírtam a Gabimami konyhája cikket, ami után már ismerősök ismerősei és idegen emberek is megtudták, hogy blogger vagyok. Valahogy így indult minden.

Bármit itt csinálsz most, akár hobbiból, akár fél hivatásból, ha nem vállalod fel a tevékenységed, nem fogsz elindulni a dombon felfelé. Látom saját tapasztalatból.
Természetesen nem azt mondom, hogy a tegnap indult új akármidet fűnek – fának reklámozd, mert még te sem tudod, hogy egyáltalán hosszabb távon akarod-e és fogod – e csinálni. Van egy kivárási időszak, ami megmutatja számodra, hogy szereted és igen, jó is vagy benne. Amint eljutottál erre a pontra, ne szégyelld, és ne engedd, hogy lebeszéljenek róla.

Tesóm a kezdetekkor, mikor még családom előtt is titokban gépeltem többnyire, kérdezte: Kit fog ez érdekelni? Ha 2009-ben hallgatok rá, igazad van tesó. Abbahagyom és kész…Őrült nagy butaság lett volna! Annyit válaszoltam: nem számít, ki találja meg, én egyszerűen szeretettel megosztom, és ott van a világhálón.
Az emberek sokszor akaratlagosan is úgy beszélnek, hogy letörjenek, legalábbis megpróbálják. Sokszor pedig az ember legközelebbi hozzátartozói viselkednek így. Meg kell tanulni ezzel élni, és hagyni, hogy mindenki elmondja a magát, te pedig az teszed, amit szívedben érzel.
2014 év elején páran megkérdezték. Írsz még blogot? Megvan még a blog? „Ja, egyszer írtál valami blogot” Mosolyogni kell, és menni tovább.

TE, aki most ezeket a sorokat olvasod. Ne felejtsd el soha, hogy merj és tartsd ki a szeretett elfoglaltságod mellett. Szerelhetsz autót, fényképezhetsz, biciklimániás is lehetsz, modellvasút megszállottja, bármi. Ne engedd, hogy jóakaró rokonaid és barátaid elrabolják a hobbidat. Csak mert ők úgy látják, hogy minek? kinek? kit fog ez érdekelni?
Ha elkezded, egy évet adok bevezetési időszakra mondjuk. A második évtől már biztos, hogy megmarad az, amit végzel. A negyedik év után pedig sikereket gyűjtesz be törvényszerűen.

Mivel én sokáig titkoltam a blogot, kár volt…még évek vannak vissza, míg tényleg valami nagyot sikerül alkotnom. Addig pedig tenni és tenni.

Bármibe is fogsz ma, holnap, kitartást és sok sikert kívánok Neked!

Reklámok
Közzétéve: Blog

Blog és önértékelés” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Névtelen szerint:

    Most is szívemből szóltál. Ugyanezeken végigmentem én is. Amióta komolyabban belefektettem, azóta jöttek a komolyabb eredmények. Csak azt nem tudom még mindig, hogy kellene komunikálnom, hogy emberek, ez nem egy főzős blog. Ételtörténetről írok… Ne csak a képeket nézzétek, hanem a szöveget is olvassátok… Csak azért keresek a netről receptet az ételhez, mert annyira kierőszakoltátok.
    Ez még nem megy.

  2. gwconsolata szerint:

    :)) hajrá neked! és sok sikert, megérdemled! a kitartást, kedvet pedig ha bármi/bárki is elvenné tőled a jövőben, már tudod, hogy az örök kezdők és felállók táborába tartozol akik így vagy úgy de végül csak győznek!

  3. atutazoo szerint:

    Érdekes volt ezeket a tapasztalatokat olvasni.
    Amikor én hoztam létre az Átutazót, az volt bennem, hogy szükségem van olyan kritikára, amelyben nincs benne az, hogy milyen testvér, gyermek, barát vagy ismerős vagy.
    Idegen akarok lenni. Egy idegen, akinek az írásairól nem azt mondjuk, ami össze van kavarva az iránta táplált érzéseinkkel, hanem azt, ami ténylegesen eszünkbe-szívünkbe jut róla.
    Így telt egy év. Azt hiszem, hárman tudtak a blogról a barátok közül. Jólesett úgy írni, hogy nem néztem, hogy ebbe ki mit fog belelátni. Csak jött, leírtam, publikáltam, bezártam.
    Aztán egy év után (pontosan a blogszülinapos értesítéssel egy nap) jött egy lehetőség, hogy mutassam meg ezt az egészet. Éltem vele, és sok csodálkozó-gratuláló pillanatot kaptam. Azt hiszem, jól döntöttem, és elég volt az egy év. De hogy kellett az az egy év, abban százszázalékosan biztos vagyok.:)
    A Oravecz-jelenség kapcsán: tanultam valamikor szociálpszichológiából a Barnum-tételről. Erre építik a horoszkópok írását, és véleményem szerint az O. N. bejegyzéseket is. Pénzt, népszerűséget, sikereket hoz? Nem tudok érdekelni. Semmiképp nem venném hülyére azokat az embereket, akik olvasnak ilyesfajta általános maszlagokkal. De ez egy vélemény és időnként harcba száll a másikkal, miszerint nagyon ügyesen feltalálta magát a lány.:)
    Kicsit kusza véleménynyílvánítás lett, a lényeg:Én szeretem az “Életem morzsáit”, kitartást neked, és sok boldog blogpillanatot. 🙂

TE MIT GONDOLSZ?!

