Karácsonykor Las Vegasban

Az előző cikk talán kicsit szárazra sikerült, mert főleg internetről szedett információkat tartalmazott.
Igazából saját magamat is megleptem a kis kutatásommal. Utólag jöttem rá, hogy milyen kuriózum és elképesztő helyeken fordultam meg. Például a Donwtown Las Vegasnál, Fremont Streeten sétálva senki sem szólt, hogy hahó! Éppen a világ legnagyobb kijelzője alatt tetszik lenni, s a zenész show is egyedülálló a világon. Valahogy nagyobbnak éreztem voltam a pillanatot. Mivel azonban késő volt és hideg, fáradtan néztem körbe és nem is emlékszem, aznap este milyen együttes volt a ViVa kivetítőn.
Ilyen és ehhez hasonló „fel nem fogott” pillanatok miatt még életem folyamán vissza kell térnem.

hotel_vagas

Stratrosphere hotel – forrás: internet

Ahogy ígértem a Karácsonyhoz térek vissza. Megállapítom, hogy Las Vegas a „legkarácsonytalanabb” város a világon. Szeretet ünnepe ide vagy oda, senkit sem izgatott különösebben a helyzet.
Sőt, kifejezetten nem láttam Karácsonyfát a hotelben. Ide mulatni jössz december 25-én, felejtsd el, hogy mások éppen a családjukkal töltik az időt.
A kaszinóban a vendégek a Szent ünnepen az ördöggel cimboráltak. Ugyan úgy tele volt, ugyan úgy pörgött a rulett, vagy ültek a póker asztalnál. De a nyerőgépekbe is ugyan úgy dobták be a pénzt, mint bármelyik másik napon az évben. Karácsonykor veszteni, na az a tuti.

A számomra legszembetűnőbb a L’amour rulett volt. Rózsaszín, nyuszi ruhás, fiatal hölgyek voltak a játékvezetők. A mélyen dekoltált felsőn még az én női szemem is megakadt egy pillanatra. A nem kicsi női mellek ki voltak rakva a „kirakatba”. Ha egy férfi itt is képes nyerni, akkor bárhol. Ha az arcba nyomott kebel sem tudja elvonni a figyelmét, akkor semmi más sem.
És mindez Karácsonykor. Jó kis munkakör, nem? „Hogy telt a Karácsonyod? Hmmm, vén kecskék bámulták a mellem, miközben a kaszinóban dolgoztam.”

Stratrosphere hotel és torony
A strip végén és downtown előtt helyezkedik el. Én náluk voltam Karácsonykor. A hotel 1996-ban nyílt meg és 2427 szobával rendelkezik. Az épületben található egy uszoda a 8-ik emeletem (ami télen zárva van), spa részlet, fitness központ, kaszinó részleg (7400m2), éttermek + pizzéria és Strabucks kávézó, színházterem (Pin up és Frankie Moreno énekes előadás esténként) na és persze a torony.

107 bar

107 Bar – koktélozás a kilátással – forrás: internet

top-of-world

Világ teteje étterem – forrás: internet

Torony
Az Egyesült Államok legmagasabb önállóan – szabadon álló kilátótornya (350 m). Továbbá a legmagasabb építmény a Mississippi folyótól nyugatra és persze a legmagasabb épület Las Vegasban is.
A toronyban található étterem neve „Világ teteje”. És a 107. szinten egy koktélbár is szeretettel vár minket.
Hatás kedvéért képzeljük oda magunkat. Koktéllal a kezünkben egy baráti társaságban ülünk, s lábunk előbb az éjszakai fényekben úszó Las Vegast csodálhatjuk. Az élet emlékezetes percei!
A város pedig éjszaka esküszöm világosabb, mint nappal a mérhetetlen sok látványfénynek köszönhetően. Az árammal itt nem spórolnak!
„Kislányom, ha nem vagy a szobában, kapcsolt le a lámpát. Takarékoskodjunk az energiával” – na Las Vegasban ez a mondat sose fog elhangzani. Itt maximum még beépítünk egy – két millió LED-et had szóljon, akarom mondani, villogjon.

Las-Vegas-by-night

Kilátás a toronyból – forrás: internet

A toronynak benti és kinti kilátó része is van, ahol uraim, tökéletes alkalom kínálkozik egy lánykéréshez. Hozzám jönnél feleségül? – mindezt térdelve Vegas felett. Az igen szóra való esély szinte 100%-os.

Említettem korábban, hogy a Las Vegas a Házasulandók fővárosa. A toronyban magánkápolna is van, pont az ilyen alkalmakba kibérelhető. Sokak álma valószínűleg, hogy a város tetején mondhassák ki az igent.

skyjump

SkyJump Vegas – forrás: internet

Egyéb izgalmakat kínáló lehetőségek: Big Shot (329m) thrill ride, SkyJump Vegas, X-scream thrill ride vidámparki élmények a magasban.

Hotel alkalmazottak
Dolgozó ember létemre és hogy számomra a hotelozás nem mindennapi dolog, különös érzékenységgel voltam a személyzetre. Kiemelnék közülük kettőt.

A Stratrosphere hotelben az alkalmazottak többsége nem volt feltétlen a helyzet magaslatán, de a mosoly és kedvesség is foghíjasan volt jelen. Ám akadtak kivételek is.
A toronyban lévő liftben a liftkezelő hölgy egy nagydarab fekete, igencsak kancsal hölgy volt. Próbált velünk pár szót váltani, de ahogy beszálltunk a felvonóba már kb levegőnek nézték őt. Kérdezte, hogy telik a nyaralás? Tetszik Vegas? Rajtam kívül senki sem válaszolt. Én: Ma érkeztem, nagyon szuper minden. És már alig várom, hogy élvezhessem a kilátást! – mosolyogva.

A hotelben a toronynál kissé tanácstalanul álltam. Egy hostess srác hozzám szólt. Segíthetek? Én: nem igazán tudom, hogyan működik itt a rendszer. Ő: a hotelunk vendége vagy? Igen – válaszoltam. Akkor te VIP-nek számítasz. Csak állj be a sorba és már mehetsz is a toronyba. Köszönöm és már fordultam is el. Ő: És még valamit! Igen? Élvezze a nálunk töltött időt és a panorámát fent! Mindezt mérhetetlen barátságosan és kedvesen.
Feldobta a napomat. Tényleg, egy mosolygós – jófej ember jobbá tudta tenni a hangulatomat!

cake buffet

Sütikék a büfében – forrás: internet

Edd magad degeszre büfé
A kedvenc étkezési típuson. Befizet az ember x dollárt, s terülj – terülj asztalka előtt találja magát az étteremben. Nemzetközi konyhák, finomabbnál finomabb ételei között pofátlanul lehet csemegézni. Annyit és annyiszor pakolhatsz a tányérra, amíg úgy érzed, szét nem reped a gyomrod és hordóként gurulsz majd vissza szobádba.

Nyers és párolt zöldségek, szószos és grillezett húsok mindenféle fajta. Krumplipüré, rizsek, tört krumpli, sültkrumpli, tészták tucatjai stb. Felvágottak, sajttálak, amit el tudsz képzelni. És az édesszájúaknak ott a desszertpult. Mennyország! Legalább 10 féle süti vagy tortaszeletek. Fagylaltgép és 8 féle öntet (csokis, karamellás, lekvárféle valamik több ízben) és ha még ez sem elég pillecukor, smarties, csoki reszelék is jöhet.
Szeretek kreálni ilyen helyen. A torta szelet mellé fagyi halmot rakok, amit karamellás öntettel leöntök és smarties-el gazdagon megszóróm. Amit és ahogy, amennyit akarsz!
Soha ne legyél szégyenlős itt.

Táncos lány
Las Vegasban több olyan beosztást, személyt is láttam, akik nekem szemet szúrtak. Nem azért, mert rosszat tettek volna, hanem mert nem tudom megérteni őket.

Fremont Street-en sétálva, az egyik utcára nyíló bárpulton csajok táncoltak, de pultos csajszi egyenruhája is egy fekete fehérnemű szett rácsos harisnyával. Könyörgőm. 5 fok! Fedett, ám nyitott rész a városban. És ott táncoltok egy semmiben a pulton. Nem lehettek ti úgy megfizetve, hogy megérje az egészségetek veszélyeztetve dolgozni. Hidegben a popsitokat riszálni, és álló helyzetből guggoló pózba fel – le mozogni. Nem hiszem el, hogy többre nem vagytok képesek!!!

vegas dream

Álomjegy – forrás: internet

Kinek álom Las Vegas, egyáltalán álom – e Las Vegas?
A város egy mesterségesen kitalált és a sivatagba, semmibe megépített szórakoztató főváros. És még is „Álom, hogy eljussak ide”. Miért? A város a világról valójában torz képet mutat. Ami itt folyik az nem a mindennapjaink része és sokszor mi magunk sem ismerünk magunkra, ha ide eljövünk. A keringő sztorik a másnapos bulikról, a homályba merült estékről és a totálisan kiütött órákról is ezt támasztják alá. „Ami Vegasban történt, Vegasban marad” – jár a szóbeszéd.

Valóban, a város szó szerint kábít. Kiszippant a világodból és egy másikba repít. Folyamatosan szórakoztatnának, élményt élmény után adnának, persze mindent a pénztárca szab meg. Itt olyan épületeket, hotelokat és egyebeket láthatsz, ami után tátva marad a szád és nem hiszed el, hogy van ilyen.
Ha egyszerű dolgozó vagy és eljutsz ide, egy álomban találod magad. A fényűzés mesevilágában, pár napig élvezed és visszatérsz a jelenbe. Ha amúgy is pénzes vagy, neked Vegas „csak” egy valóság, ahol jól érzed magad. Ha pedig itt dolgozol, Vegas egy munkástelepnek tűnhet, ahol a szürke hétköznapok követik egymást, és arról álmodsz, hogy egyszer majd kiszakadsz innen.
És azt se feledjük, hogy itt is élnek hajléktalanok. Hangulatromboló volt reggel a hotel hátsó bejáratánál kukát turkáló férfit látni.

Több szintes Las Vegas
Igazán tetszett a városban, hogy mindenféle turistát szívesen látnak. Nagyon jól tudják a hotel tulajdonosai, hogy csomó –csomó embernek ide eljutni nem kis dolog. Vendégek, akiknek nem végtelen limites a hitelkártyája, akik fél – egy évig megtakarítottak, hogy eljöhessenek, stb. Mindenki üdvözölve van. Ugyanabban a hotelban is megszállhatsz, mint a hírességek akár, mert szint – kilátás – komfort függvényében változnak az szobaárak. Ha beéred az alappal, olcsóbb.
Minden hotelnek van saját éjszakai klubja, showja, éttermei, de senki sem fog rád mutogatni, ha csupán a sarki Burger Kingben eszel. Nem erőltetnek rád semmit, s a vendég az vendég, nem fog a recepciós rosszabb vagy jobb lenni veled, mert alap szobán vagy. Igazán díjaztam ezt a hozzáállást.
Sőt egy adott hotel vendégeként egy másik hotelben is szívesen látnak a publikus részlegeken, még csak költened sem kell semmit, bemész és körülnézel, fényképezel, majd kijössz, nem fognak rád szólni.

Életem folyamán biztosan visszatérek még ide, de nem egyedül. Barátokkal és egy magasabb szinten való szórakozás a cél. Továbbá több napot eltölteni, mint most 🙂

Városnézés közben itt – ott többször láttam: „Aki eljut Vegasba, már szerencsésnek / nyertesnek érezheti magát” Igen, hálás vagyok az életnek, hogy itt járhattam.

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

