Dublini hétvége – Guinness mennyország

Szombaton a gép landolása után tiszteletem tettem a szálláson, majd azonnal gyalogosan gyors léptekkel a Guinness Storehouse vettem az utam. December 6. Mikulás napja alkalmából ott állhattam az épület előtt. Egy újabb pipa került a kívánságlistámra. Végre itt vagyok! Nagyon boldog voltam.

A jegyet online előre vettem, így sorba sem kellett igazán állnom. Kezdődhetett a Guinness mennyország felfedezése.

Az épület, ami a Guinness Storehouse-nak ad otthont, egykoron, 1988-ig erjesztési üzemként/részlegként funkcionált. Napjainkban a 7 szintes látogatóközpontot találhatjuk benne, ami a világhíres sör történelmének és bemutatásnak lett szentelve.
A Guinness otthona ez, ahol felfedezhetjük, hogy mi kerül egy pint italba. Továbbá a 250 évet magába ölelő sikertörténetről is tanulhatunk.

A kiállítás egy Guinness pohár formájára lett tervezve, amiben 14,3 millió pint elférne, ha megtöltenék.
Itt úgy tapasztalhatod meg az ír sört, mint sehol máshol. Megtanulhatsz egy tökéletes pintet csapolni az akadémián. Élvezheted közben az ír konyha legjobb remekeit is. Felkeresheted a tradicionális pubbot. A végén a Gravity bárban 360°-os dublini panorámában is gyönyörködhetsz. Az utad során pedig megismered a sörkészítést, a különböző folyamatokat a pörkölésen, forraláson át, az élesztő hozzáadásáig és erjesztésig. A hagyományos hordó készítésről is bemutatót láthaszt. Kiszimatolhatod a Guinness összetevőinek az illatát, és elsajátíthatod a mesteri sörívás művészetét.

Kész vagy elkezdeni látogatásod a Guinness szívébe?

PhotoGrid_1418256115612 (1)

Az első benyomás alapján egy hangyának éreztem magam. Felfelé nézve elképedtem, hogy milyen magas a központ. Mennyi szint és lépcső! Zavartan néztem körbe, erre egy alkalmazott hozzám szólt: Can I help you, love? Kellemes délutánt, most kentek azonnal kenyérre. Köszönöm ezt a kedves fogadtatást, már most izgatottabb vagyok, mint valaha.

Elindultam teremről teremre lassan haladva. A sörkészítés egy igazán komoly munka, bele sem gondolunk. Nagy mennyiségben történő elállításhoz hatalmas, óriási főző edények kellenek. Nagyobbak, mint amit el tudnál képzelni. Kisfilmet nézhettük, hogy régen és most pontosan hogy zajlott egy-egy folyamat. Anno sokkal veszélyesebb volt egy sörgyárban dolgozni, mint napjainkban. Régen minden sokkal manuálisabb és testközelibben működött. A mostani biztonságtechnikai előírásokon megbukna, ami 150 éve elfogadott volt. Forró bojler mellett védőruha nélkül álltak az emberek. No comment.

Második szinten egy rövid sorban állást követően a Guinness ízleléssel ismerkedtem meg. 4 féle dobozból 4 féle füstfelhő áradt ki különböző illatokat adva. A sör összetevőinek aromáját érezhettük, majd egy mini pintet a kezünkbe véve a kész italt is szimatolhattuk, kortyolgathattuk animátori beszámoló közben. A srác neve Barna/Barnabás volt. Nagyon gyanús számomra, hogy magyart tisztelhettem személyében. Örülök, hogy mi mindenhol ott vagyunk. Akár egy híres sörgyár alkalmazottaiként is, és építjük a magyarok jó hírnevét.

Harmadik szint betekintést adott a sör reklámok világába. Anno és most milyen animációval, mini filmmel lehetett eladni és népszerűsíteni az italt. Korhű TV-ken vetítettek. És itt játszattunk a hárfán is. Egy antik darab egy üvegdobozban volt kiállítva, az üvegfalat tapogatva és ujjainkkal „pengetve” megszólaltak a hangok. Mintha valóban játszanánk, miközben ugye a hangszerhez sem értünk.

Negyedik szinten az akadémiába botlunk. Egy rövid várakozást követően beengedtek minket a terembe. 10 fős csoportok mehettek egyszerre a pulthoz, ahol egy rövid magyarázást követően csapolhatta mindenki magának a sörét. Névre szóló oklevelet is kaptunk, mint ’Tökéletes Guinnesst csapoló szakemberek’. A sörrel a kezünkben innentől szabadon sétálhattunk az épületben a következő emeletre.
Ebédemet a Guinness egykori menzáján fogyasztottam el. Ahol ültem, régen a munkások ették ebédjüket. Érdekes volt belegondolni.
Felmentem a Gravity Bárba, ahol összetömörültek az emberek, s itták a Guinnesst. A zsúfoltság miatt nem igazán tudtam kiélvezni. A panorámát azért elkaptam.

PhotoGrid_1418255837205

Az ajándékbolt tele volt Guinness ereklyékkel, tárgyakkal, pólókkal, kulcstartókkal, poharakkal, amit csak szeretnél. Ünnepi különlegesség a Guinness karácsonyfadísz most. 7 Euro / db-ért már vihette is az ember.

3,5 órát töltöttem bent az épületben, s lehettem volna ennél alaposabb is, vagyis egy félnapos program simán tud lenni a Storehouse.
Minden percét élveztem, köszönöm a szép élményt. Legjobb Mikulás napi délután volt valaha.

10860658_867482603282083_562122081_oKijáratnál a következő szót vettem észre: Viszontlátásra. Igen, biztos vagyok benne, hogy visszatérek még az életem folyamán.

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

