Londoni életem számokban – 2014

A napokban gondolkoztam, számoltam, s elképedtem magam is, hogy micsoda összeget emészt fel az Londonban, hogy élek. Nem panaszkodom, senki félre ne értsen. Pusztán a valós tényeket szeretném elmondani, hogy tisztában legyen vele mindenki, mik is itt az arányok.

Jöjjön hát az angliai életem számokban.

poundAz albérletről már tettem említést, hogy 100 Font / hét az a minimum. Én főleg Dél- Nyugat London 3-4 zónáról beszélek most, csak hogy helyileg is rendben is legyünk. Többnyire fehérek és európaiak/angolok lakra része ez a városnak.
Mennyit is emésztett fel hát az, hogy egy lukban, kis és holt egyszerű szobában éltem egy lepukkant lakásban? 91 Font / hetet fizettem, ennél olcsóbb nincs. Kezdésnek jó volt. 47 héten át fizettem ezt az összeget azaz 4277 Fontomba „fájt”eddig egy alaphely. Ha az egész évet veszem, 4800 Font körül fogok megállni.
Kihangsúlyozom, hogy egymagam élek egy lakás-megosztásban. Önmagamról gondoskodom, nincs gyerekem se stb.

Gondoljatok csak bele, hogy egy stúdió lakás stb még ennél is meredeken magasabb összeg. Egy normálisabb szoba alapjáraton 500 Font / hó  vagyis 6000 Font egy évre, hogy kényelmesebb és több négyzetméteren élj. (Otthoniak kedvéért ~ 2,34 Millió Forintnak megfelelő összegről beszélünk)

Van hol laknunk, remek, most már csak a munkába kell eljutnunk dolgozni. Egy havi bérlet London 1-től  4-s zónáig terjedően 172 Font.
Hálás vagyok, s összeteszem a kezem, hogy ez engem nem érint. Én helyben dolgozóm és gyaloglok vagy biciklizem. Mindezek mellett is hétvégén és hétköznap egy – egy útra csak használom a londoni tömegközlekedést.  Az esetek 80 %-ban csúcsidőn kívül utazom, ami olcsóbb, és még él a kedvezményes 25. életévig igényelhető 33%-os árengedményt gyújtó kártyám. Ekkor is átlagban számolva, minimum heti 20 Fontot otthagyok metróra, buszra és vonatra összesen.
Egy évre nézve minimum 1040 Fonttal hozzájárulok a busz-metró-stb alkalmazottak fizetéséhez.

Lakunk, utazunk, most már ennünk is kell. Az élelmiszerárakra igazán nem lehet panaszunk. Százalékaiban nézve nem hinném, hogy sokkal több, mint Magyarországon.
Tescoban ócskább minőségű tej 2 pint (kicsit több, mint 2 liter) már 1 Fontért ~390 Forintért kapható. Jobb minőségű 1 pint 80p / 1 Font. Kenyér félek 1 Fonttól/ körül. Bagett 70p /80p, attól függ hol veszi az ember. 250gram margarin kb 1,20 Font. 6 db tojás – Tescos 1 Font. Egy csomag banán kb 6 – 8 db = 1 Font. 1 fej brokkoli / karfiol = 1 Font. 1 db kigyóubi akár 50 p, ha Tescoban veszi az ember. Egy kis csomag paradicsom kb 1 Font. 500gr Morrisons tészták = 35p/50p ~ 195 Forint Stb. (Ha valakit komolyabban érdekelnek az árak, szívesen írok még róluk)
Átlagban számolva egy hétre kb 35 Fontot költök élelmiszerre, amiben már a vasárnapi Gabimami ebéd is benne van. Nem eszem sokat, s húsféléket maximálisan mellőzöm hétköznap az étkezéseimből. Gyümölcsöket – zöldségeket fogyasztok szendvicsekben, szószos tésztákkal stb.
Egy évre nézve kb minimum 1660 Fontot költök ennire (amiben az egyéb éttermezés/pubozás nincs benne)

Most jöjjön a gyengém, az utazás, aminek egy része muszáj kiadás. Magyarországra az ember csak hazarepül minimum 1x, de akár 2x vagy 3x is. Szépen viszi a Fontokat egy ilyen buli.
Én egy évben minimum 1000 Fontot otthagyok repjegyekre különböző társaságoknál, amiben már egy tengerentúli utazás is benne van. Idén eddig kicsit több mint 1200 Fontnál állok.
A repjegy mellett a költőpénz, a hotelszoba, étkezés, helyi utazás, reptéri transferek stb. stb. is kisebb összegeket tesz ki. Majd januárban első kézből tudni fogom, most még csak saccolok, hogy 2014-ben hozzávetőlegesen Anglián belüli és kívüli kiruccanások kb/min 2500 Fontot tesznek ki a repjegyeken felül. Ebben benne vannak az augusztusi hétvégék, májusi hosszú hétvége stb.
És mindehova budget osztályon megyek, olcsó és egyszerű szobát foglalok. Semmi fényűzés és 5*-s szálloda.

Egyéb kiadások pedig a ruhák (felsők, nadrágok, cipők, kabát, táska stb.) Tisztálkodó és tisztító szerek, milliónyi apró dolog a biciklilámpán át a mobiltelefon védőfóliáig. Ezek mind – mind még megemelik az éves költségkeretet.

Angliában én egy „egyszerű” dolgozó vagyok, aki szerintem nem igazán él olyan hatalmas nagy lábom. Ha a fenti összegeket egybeadjuk az egyéb dolgok nélkül már 11 ezer + Fontnál járunk. (~4,4 Millió Forint), ami csak egy irány adat.

Nem véletlen érzek minden nap hálát, hogy lehetőségem van ebben az országban élni és szép bevételeket produkálni, amik lehetővé teszik, hogy megmaradjak (és még megtakarításom is marad).

Várom hozzászólásaitokat, véleményeteket és kérdéseiteket. 

Reklámok

Londoni életem számokban – 2014” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Christine szerint:

    Az angol minimálbérből ha kivonod az utazgatások költségét (repjegy-szállás-költőpénz) akkor mindjárt eléred azt az összeghatárt amiből már meg lehet élni. A magyar minimálbérből nemhogy utazgatásra nem futotta, de arra se hogy az ember számlát fizessen és egyen is egyszerre. Itt legalább emiatt nem kell aggódni, ha valaki dolgozik. Ezért vágnak bele oly sokan. Ha meg netán bejön egy nem minimálbéres állás akkor meg jut is egyről a kettőre az ember.

TE MIT GONDOLSZ?!

