Egy elképesztő eset

A napokban beszéltem az egyik legjobb barátnőmmel, aki az egyik legőszintébb blogkritikusom is. „Mostanában annyi pasiról írsz a blogon, hogy az ember kezdi azt hinni, minden jöttmentbe szerelmes leszel”
Valóban egymást követő alkalmakkor írtam meg a ’Mennyekben’ és az ’Egy elképesztő pasi’ cikket. Ám, tudjátok, én alapjában véve szeretek rajongani másokért. Főleg, ha valaki többet ért el, összetettebb személyiség, aki nagyobb dolgokat vitt végbe, mint én. Jó példát mutat és inspirál, s meg is ihlet. Az elismerés azonban nem keverendő össze a szerelemmel, s talán azzal sem, hogy kivel akarnék kapcsolatban lenni. Engem úgy kell elképzelni, mint egy személyt, aki szeret szépet látni másokban. Aki szeret a jóról írni, s dicsérni. Igen, dicsérni, őszintén, mert megérdemli valaki. Ám, szó sincs szerelemről! Ha szerelmes lennék, s komolyan mélyen éreznék valaki iránt, titkolnám és félteném. A ’Mennyekben’ cikk ihletőjéről sem tudja senki, hogy most milyen érzelmeim vannak. Maradjon meg nekem.

stock-footage-guy-in-beach-chair’Egy elképesztő pasi’ pedig folytatásért kiált. Sokan olvastátok, kedveltétek.
Nem szeretném magamat mentegetni, mert lehet hibát követtem el itt – ott. És ugye a cikk is ott virít kint, de visszaolvasva most nem találok semmi kivetnivalót. Arról írtam, hogy az illető milyen sokszínű, szeret bókolni, s kedves volt, rózsaszín felhőket varázsolt körém. Mint magánszemélyt illettem jó melléknevekkel. Az is igaz, hogy megkedveltem és szimpatikus volt, mint embert.
De ne felejtsük el, hogy mindenkit két szemszögből vizsgálok. Egy, aki magánszemély, s mint egy férfi a férfitársadalomban, mint potenciális lehetőség talán. A cikket pedig úgy zártam, „lehet, többet nem is találkozunk”, nem úgy, hogy „szeretnék még feltétlen találkozni”.  A kirándulás alatt pedig semmilyen konkrét közeledést nem csináltam. Okés, ölelés, szeretek ölelgetni, ölelés mániás vagyok.
Miért is írom ezeket a sorokat? Szeretném, ha tiszta lenne a kép.

Az elképesztő pasira továbbra is mondom, hogy az egyik legsokszínűbb ember, akivel valaha találkoztam. Szakmájában ügyes és keni – vágja a dolgokat. Nagyon talpraesett, s jég hátán is megél. Bármilyen helyzetből képes felállni, bármit elér, amit akar. És van benne sármosság is, vak is látja. Sőt az évtized bókkirálya jelzőt is nyugodt szívvel odaadom neki, mert igaz.
Ám a bók és mese már különbözik. Életem legjobb szövegeit hallgattam végig, mikor megismertem és találkoztunk. A nászutunkat, a közös életünket, az első nyaralásunkat, a lovakat vásárlunk a farmra. A romantikus naplementenézést a tengerparton, az első közös kirándulásunkat stb. Szóban mindent ’megkaptam’ pár óra alatt. Túlságosan szép, hogy igaz legyen. Ez itt a XXI. század és a reality világ. Nem a Disney mesék szereplői vagyunk, hanem Földön élő emberek.
Napokig kattogtak a kerekek fejemben. Mit kezdjek a helyzettel? Engedjem, hogy a rózsaszín felhők elhomályosítsák tudatom vagy nem.

A pontot az i-re egy kedves barátnőm rakta fel, aki személyesen is találkozott a pasival. „Szerintem vidd haza, jót tenne, nem bánnád meg, de véleményem szerint ne tervezz vele hosszútávon”.  Egy nálam bölcsebb és érettebb csaj, aki tudom, hogy feltétel nélkül a jót akarja nekem, bízom benne.
Közben a történethez hozzátartozik, hogy augusztus hónap folyamán többen felbukkantak az életemben. Egyszerre három vasat a tűzben tartani nem fogok. Ma vele találkozom, holnap vele, közben meg chatelgetek egy harmadik személlyel. A tükörbe nem bírnék nézni. Döntést kellett hoznom.

Léptem, egyenesen lemondtam a következő találkozónkat, s kértem, hogy gondolja át a helyzetet. Mással működne neki a dolog, érzem.

Csalódott volt, s gyávának nevezett a válasz SMS-ben. Szívből köszönöm, mert így ma még erősebbnek érzem magam, s még biztosabbnak döntésemben. Továbbá kellemesen gondolok vissza rá, s lehető legjobbat kívánom neki. Főleg egy új kapcsolatot egy olyan személlyel, aki tudom, hogy vágyik rá, s aki tudom, hogy megérdemli őt!

Az élet megy tovább, lehet törölni Facebookról is, ám aki elképesztő az elképesztő is marad.
Természetesen, aki akar elítélhet.

TE MIT GONDOLSZ?!

