Elrabolták szívem – Gyerekek

Könnyű elrabolni szívem. Nagyon könnyű. Nem kell más hozzá, mint két tündéri gyerek, akik cserfesek, vidámak és nagyon barátkozósak.

cute boy

Illusztráció a netről

A múlt hétvégén volt egy alkalmi bébiszittem még számomra eddig ismeretlen családnál. Úgy örülök, hogy elvállaltam. A család London egyik angol angolok által lakott kertvárosi övezetében élt. Ahogy haladtam a metróállomásról a megadott cím irányába, sorra elképedtem a házaktól. Igazi kis kastélyok és háromszintes, alagsoros, több millió Fontos épületek előtt haladtam el. Gyerekek, miből? Mennyi bevételből lehet ilyen életkörülményt fenntartani? A pénz illatát éreztem a levegőben. Ezek után már meg sem lepődtem, hogy a család is egy modern, felújított, „kis” rezidenciában lakott. Hatalmas ajtón kopogtattam, amit az egyik srác nyitott ki nekem. Belépve egy nagy kristálycsillárt pillantottam meg a fejem felett. Ilyen nincs komolyan.
Jobbra az első szoba a dolgozó mindenes volt, ahol egy kis asztalon minőségi megkezdett röviditalok sorakoztak. Tisztára, mint a Hollywood-i filmekben.

Végre előkerült az anyuka is. Kicsit korábban érkeztél, mint számítottam – mondta. De nem baj, érezd magad otthon. A barátnőmmel a ’day out’-t tartottunk, aztán bepilledtem az emeleten – nevetve mesélte. Ittunk pár pohárkával is, ami nem megszokott, talán azért. Ez a nő egy iszonyat laza és közvetlen személyiség volt. Ha jól jött le, ő is az eltartott asszonyok táborát erősíti.
A lakásban mindenhol rend uralkodott, mintha nem is élnének itt. Gondolom, a takarító nem egyszer jön. A konyha über modern, szépen berendezve. A nappali stílusos és igényes. Itt is járt biztos lakberendező – jegyeztem meg magamban. A srácok szobája is pedáns, már túl pedáns. Adott magára ez a család.

És a srácok. Egy 8 és egy 11 éves fiú. A kisebbik érkezésemkor a konyhában éppen egy pókot zárt egy befőttes üvegbe, mert ő most kísérletet fog csinálni. Pók életben maradási és megfigyelési naplót. Kész ez a gyerek.
A nagyobbik meg éppen házit írt. Péntek este 8-kor. Kicsit szorgalmas. Az anyuka meg mondta, mióta felsőbb évfolyamba került a gyerek, előjött belőle a teljesítési vágy, s gyökeresen megváltozott a tanulást illetően. Talán az évekkel bölcsebb lesz, mi örülünk neki, mert nem kell noszogatni – jegyezte meg.

A két srác iszonyat cserfes és intelligens is volt. Pajkosan mosolyogtak, s beszéltek hozzám. És nagyon helyesek is voltak. Hu, de jó pasi lesz belőletek – állapítottam meg magamban. A következő generáció sikeres apukái.
Természetesen neves magánsuli diákjai voltak, s a jövőben is biztos vagyok benne, hogy Anglia egyik Top főiskoláján/egyetemén fognak tanulni. Illetve mindketten sportoltak, akár még híres versenyzők is válhatnak belőlük. Egy biztos, valami nagyot el fognak érni. Az apjukon és anyjukon is látszott a műveltség, az iskolázottság. Az apuka különösen magas beosztásban dolgozhatott, ha nem éppen egy cég vezetője, ezt nem tudom. A gyerekek pedig úgy nőnek fel, hogy csak azt látják, van lehetőség. El lehet érni valamit/bármit. Gyerekkorukat nem árnyékolja be hiány, s a magániskoláknak köszönhetően, csak tehetős gyerekkel találkoznak, akiktől megint csak előrébb haladnak.
Az ilyen társadalmi szinten élő csemetéknek nem létezik, ’a be kell osztani a pénzt’, a ’nem engedhetek meg magamnak valamit’. Ők a jóhoz vannak szokva, s ebben élnek. Nekik egész életükben alap lesz, hogy van bejárónő, bébiszitter, kertész is.

A családnál töltött pár óra gyorsan elszállt, én meg nagyon jól éreztem magam. Még egy kölyökkutya is dobott a hangulaton, aki barátságosan és kajlán közeledett az emberhez.
Távozásomkor az anyuka úgy búcsúzott, hogy reméli még találkozunk majd. Remélem én is! Én akár minden nap jönnék ide – némán gondoltam. A két srác a szívembe lopta magát – elrabolta szívem, már csak azért is. 🙂

Reklámok

TE MIT GONDOLSZ?!

