Fejmosást kaptam, rám fért – Munka

Későre jár, de muszáj írnom egy újabb bejegyzést.
A mai nap hatalmas hibát követtem el, amit soha többet nem szeretnék megengedni magamnak.
Egy új ismerősöm kérdezte, hogy ne haragudj már, még nem is tudom. Mivel is foglalkozol te pontosan?
A helyzetet pedig abszolút rosszul, a lehető legrosszabbul reagáltam le. Egyfajta védekező pozíciót vettem fel, arcom elváltozott, s hebegtem – habogtam, hogy családoknak dolgozom. Anyukáknak háztartásban és gyerekekkel. De nem tartom sokra, igazából egy 0 az egész, ha magamat kéne hozzátok hasonlítanom. Aki ezt nem tudja összehozni, az kb semmit sem. Pont.
Erős negatív, szavakba öntött kritikával illettem magam. Tilos!

kemény munkaHálás lehetek, hogy az illető hozzáállása jó volt és teljesen meglepett. Olyan fejmosást kaptam, hogy köpni – nyelni nem tudtam. Túl sok információ jött egyszerre, most ami megmaradt, abból csemegéznék, nem szó szerint. ’A magyar oktatási rendszer hátránya, hogy belénk nevelik skatulyázást. Aki  jó tanuló, megy gimnáziumba, s valszeg tovább is egyetemre. Aki annyira nem jó, megy szakközépbe, s a legalsó szint a szakmunkások. Aki pedig szakmunkás otthon le van nézve. Á, buta kőműves, asztalos, menj már. Az nem karrier és életpálya. És ezek az emberek kijönnek Angliába és 12 Fontos kezdő órabérrel is akár el tudnak helyezkedni, vagy saját vállalkozásban dolgozni. Hülyére kereshetik magukat, otthon meg semmibe vesszük őket. ’ Foglalkozhatok tehát házimunkával, főzéssel, gyerekkel, ez itt munkakör és meg lehet belőle élni. Otthon mutogathatnak tehát, nem szabad törődni vele.
’A munka pedig sose volt szégyen. Az lenne a szegény, ha nem lenne munkád. Ha pedig azt válaszoltad volna, hogy mosogatsz napi 14 órában, sem kezelnélek le. Van munkád, küzdesz, élsz itt. És különben is minden munkát el kell végezni. Valakinek takarítani is kell, valakinek a szemetet is el kell vinnie. Kukásautó sofőr. Tudod, egy évben 26 ezer Fontot is kereshet, s nyomja a volán mögött, rendes munkaórában szünetekkel. Ő azt élvezi, nincs főnök, aki stresszelje, s megél belőle.’ Nem szabad senkit sem foglalkozása alapján elítélni. Különben sem tudhatjuk, ki – mire képes, csak éppen képességein aluli munkát végez, amit boldoggá is teszi. Ez ilyen.

Nagyon szégyelltem magam a helyzet miatt. Színvonalon alul kezeltem a helyzetet. És akaratlagosan is egy olyan ember felé voltam negatív, aki felé nem szerettem volna. Most jött ki egy jó éve halmozódó kritika. Eddig mindig lenézően kezelték többnyire emberek a munkámat ilyen – olyan találkozókon. Nem! Ilyen többé nem fog előfordulni. Aki okosabbnak gondolja magát, mint én, itt a lehetőség. Kezdje el, s hozzon ki belőle többet. Csinálja jobban, mint én. Érje el, hogy családok megbízzanak benne minden téren. Érje el, hogy több munkaadója legyen hosszútávon. Saját maga vágjon bele egy ilyen egyéni vállalkozásba, s álljon helyt maximálisan, legjobb tudása szerint, lelkiismeretesen napról napra. Én így próbálok tenni!

A legfontosabb pedig, bármit is tegyek, jól érezzem magam. És köszönöm, jól érzem magam. Bonusz, hogy el is tudok éldegélni belőle és utazgatni, ami a második szerelmem.

Köszönöm a fejmosást, köszönöm a bíztatást. Tanultam belőle.
Mindenki, akinek munkája van, legyen most büszke magára, mert van mire!

Fejmosást kaptam, rám fért – Munka” bejegyzéshez ozzászólás

  1. E. szerint:

    Igen, ismerős a helyzet, a hozzáállás, de ez azért van, mert mindig ezt hallottuk otthon “tanulj fiam, mert gyárban fog dolgozni/takarítani fogsz/akármi. ”
    Pedig ezek is munkák, kenyérkereső munkák.
    Szóval hajrá az önbecsüléssel 😉

TE MIT GONDOLSZ?!

